Ja, de hardware is er nu ook al, maar ik ga er vanuit dat de Steambox voor mij aantrekkelijker gaat zijn. Geen gedoe met specs, geen gedoe met tienduizend afweging te maken. Gewoon een standaard doosje en gaan met die banaan. Valve heeft het voor mij allemaal al lekker uitgezocht en hopelijk ook nog eens tegen een relatief zacht prijsje.
Als ze uitgaan van een steambox die aan de tv hang (dus max 1080p) en 60fps dan zal de prijs niet al te hoog zijn. 350 ga ik voor Maar goed ik verwacht dat er meerdere standaard configuraties worden aangeboden.
Steambox( en/of/aka een pc met SteamOS) draait linux. En linux kan geen DirectX. Hoe wordt dat opgelost? A: Of alle games moeten worden overgezet (HA! yeah right) B: vertaald/geemuleerd worden (Qemu/Wine) c: Of Streamen van een windows pc naar Steambox (dit gaat gebeuren1) Dus als je alles wil spelen, heb je nog steeds een echte game PC nodig tot A en B zijn toegepast op je games. 1: You can play all your Windows and Mac games on your SteamOS machine, too. Just turn on your existing computer and run Steam as you always have - then your SteamOS machine can stream those games over your home network straight to your TV!
Of ze gaan nu wel een knip zetten van Direct X naar Open GL. Dat zou dan inderdaad inhouden dat je oudere spellen niet kan spelen op de nieuwe Steambox behalve als je ze streamt van een pc.
http://store.steampowered.com/livingroom/ Volgens mij was die nog niet geplaatst. Overigs lijken ze een soort van eigen wrapper te hebben gebouwd (dus a la wine) wat van direct X calls openGL calls maakt. De wrapper heet 'togl' (To Opengl)
Het moet wel aantrekkelijk blijven voor ontwikkelaars natuurlijk. Ik vraag me daarom ook af hoeveel ontwikkelaars (indie niet meegerekend) eigenlijk games voor de PC willen maken. Veel games komen gewoon overal op uit en dan gaan ze aan het einde nog eens schroeven aan de pc versie. Zou het hele steamOS verhaal het moeilijker of juist makkelijker gaan maken voor de ontwikkelaars? (uPlay en Origens negeer ik ff)
Tof, maar tegen die tijd speel ik met m'n One op de pc. Daarnaast gebruik ik de pig-picture van Steam al een tijdje, en dat bevalt me prima! (Saint Row IV en DMC)
Met je One op de PC? Ik snap je geloof ik niet. Voor een bankhanggamer zoals ik, is dit iig interessant nieuws. Ik heb hier wel oren naar. Ik had alleen iets meer reveal verwacht.
bleh, ik ben weer ff lekker vaag bezig. Nee, tegen die tijd als de steambox uitkomt of de beta zit ik op met m'n One op de TV te spelen. Al speel ik tegenwoordig ook al met de big picture op de tv
Geen Half Life 3 of Left 4 Dead 3... maar de steam controller: Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, wie weet ligt het geniaal geweldig goed in de hand.
Ach het is nieuw, wie weet is het geniaal, of zuigt het.. Kan er nu nog niets van zeggen, alleen dat ik het wel een interessant ding vind.. Wel tof ook dat ze hem compleet hackbaar maken en dit juist toejuichen, benieuwd wat er mee gedaan gaat worden.