Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    In Nederland en in de rest van de wereld?

Ok mensen, barst maar los. Voor of tegen, boven of onder. :p

Ik ben voor, maar ik heb nu even geen tijd om me mening met argumenten te versterken omdat ik weg moet. Post vanavond wel waarom.

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hoort deze niet in ASEL?

Afijn, ik geef mijn mening ook maar even.
    Ik ben voor. Er is geen enkele reden om het te verbieden. Als 2 homo's willen trouwen vind ik dat het gewoon zou moeten kunnen zonder dat het wordt tegengehouden...

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Voor!!!

Hele simpele reden: Leven en laten leven. Als een stel wil trouwen moet dat gewoon kunnen, al zijn ze van hetzelfde geslacht. Als zij gelukkig zijn, dan ben ik het ook. Als je nou een man bent, je bent homofiel, en je hebt altijd al gedroomd van trouwen.... Waarom zou dat dan niet mogen in hemelsnaam. Als dat een betekenis heeft voor het stel, wie zijn wij dan om daar nee tegen te zeggen?

4. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook voor

ik bedoel: wie ben jij om te beslissen over andermans zaken, want in dit geval vind ik dat je gewoon niet het recht hebt om te oordelen of zij nu wel of niet met elkaar mogen trouwen....

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Voor.

Omdat er geen geldige reden bestaat om tegen te zijn... :cool:

6. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Voor.

Ze moeten het zelf maar weten.

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Saaie thread zeg haha.... Zo onstaat er nooit een discussie...

8. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Voor. Zoals is er geen reden om er tegen te zijn.

Ik vind echter dat getrouwde homos/lesbies wel het recht om een kind te adopteren ontzegt moet worden omdat ik denken dat een dergelijke relatie geen goede omgeving is voor een kind om in op te groeien.

9. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook voor zijn toch hun zaken.

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    :{ Ben wel voor maar toch... Vind het toch maar... Een ziek idee eigenlijk ook al zou ik nooit iets tegen die mensen hebben die dat zijn.

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Ahaha, ik ruik een mogelijkheid tot discussie....

Waarom denk je dat? Waarom mag een alleenstaande vrouw dan wel een kind opvoeden of moet dat ook verboden worden? Hoeveel ontwrichte gezinnen van hetero stellen bestaan er denk je? Dat mag dan weer wel. Iedere idioot mag een kind op de wereld zetten, maar als je homo bent, mag dat niet? En wanneer je een lesbisch stel verbiedt een kind te adopteren, dan gaat ze toch bij wijze van spreken een kroeg in om dat kind op een natuurlijk wijze te krijgen? Of ze vraagt het lief aan een vriend ofzo? Dat mag dan wel?

Ik denk gewoon dat er andere gezinssituaties bestaan die voor een kind veel slechter zijn dan een getrouwd homostel, en daarbij hoeft dat helemaal niet slecht te zijn imo.... (of kijk ik toch teveel naar My two dads???)

Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  12. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ben tegen een huwelijk, maar ik vind ook dat het niet aan mensen is om te oordelen over wat homo's/lesbiennes doen.
    Ik ben wel 100% tegen het adopteren van kinderen door een Homo/Lesbienne stel, om 2 redenen:

- Het is bewezen dat kinderen en vader en een moeder nodig hebben om zich goed te kunnen ontwikkelen. Daarbij is bij homo's/lesbiennes net als bij gescheiden ouders de kans groter dat als een kind maar bij 1 sexe(man/vrouw) woont deze later ook homo/lesbienne word(waardoor theoretisch uiteindelijk het menselijk ras zal uitsterven)

-Mensen uit andere landen zijn niet gewend aan homo's lesbiennes waardoor ze een stoornis kunnen oplopen als ze hierdoor geadopteerd worden.

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    M'n vader is in 1997 doodgegaan(toen ik 7 was) en nu zit ik met een stiefvader opgescheept maargoed...

Nog vager... Een kind laten opvoeden door een stel homo's(niet racistisch bedoelt) Maar toch, een kind moet zelf beslissen wat ie doet alleen zal ie ik weet niet maar... :{ :eek:

14. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Waroom mogen ze geen kinderen hebben dan?
    Zijn ze minderwaardig dan dat ze geen kind mogen adopteren? Volgens mij niet want ze zijn net zulke normale mensen als jij en mij.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Over wel of geen kinderen laat ik me niet uit.. Kan me niet zoveel schelen.. Maar JAGUAR, waarom zou je tegen een huwelijk zijn??

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik ben zoals ieder normaaldenkend mens voor...als twee mensen van elkaar houden en datop dezemanier vast willen laten leggen voor de wet, moet dat mogen.
    Over de kinderen: ik denk dat homo paren heel erg goed hebben nagedacht over het wel of niet hebben van een kind en als ze dus voor een kind kiezen dat heel erg bewust doen. Ik ken (man-vrouw)situaties waardat absoluut niet zo is, zoals per ongeluk zwanger. Ik denk ook niet dat als een kind een vader en moeder heeft het beter is dan bij een vader-vader og moeder-moeder. Het gaat erom dat het kind een liefdevolle omgeving heeft en een normale opvoeding...

17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens jouw theorie is de kans groter dat je homo wordt als je ermee omgaat. Dat betekend dat als je eigenlijk heel slim bent en domme ouders hebt je automatisch zelf ook dom bent? of andersom? beetje vreemde gedachte...

rede 2
    de kinderen die geadopteerd worden zijn meestal nog zo jong dat zeecht niet weten of in hun geboorteland homo's vervolgd worden of niet....

18. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    nee, niet als je ermee omgaat, wel als je erdoor opgevoed word, bewust of onbewust krijg je van een man en vrouw allebei andere dingen mee. Word je dus maar door 1 sexe opgevoed, dan mis je een deel, waardoor de kans dat je homo/ lesbienne word groter is.

rede 2
    Dat klopt niet wat je zegt, kinderen weten/herkennen vanaf hun geboorte hun moeder(en vader als die regelmatig komt) en merken dus wel degelijk als er 1 iemand mist.(ik had het niet over vervolging maar over cultuur)
    Daarbij zijn de meeste kinderen die geadopteerd worden geen kleine babytjes van een paar weken oud, maar meestal richting 1/2 jaar oud, en reken maar dat die veel meekrijgen van wat er om hun heen gebeurt

19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat zal niet gebeuren, homo zijn is een aangeboren afwijking.

Afwijking? Ja, afwijking, want volgens het woordenboek:
    En in deze maatschappij is de norm hetero.

20. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben tegen een huwelijk omdat dat in de Bijbel staat, en de Bijbel is voor mij de bron voor mijn geloof. Daarintegen veroordeel ik Homo's niet zoals sommige christenen dat doen. Ik ben namelijk niet degene die daarover mag/moet oordelen(dat is God) en zal dat dus ook niet doen, ik behandel hen netzoals ik een ieder ander zou behandelen.

Deel Deze Pagina