DW6 is al uit. Vanaf 2006 of 2007 zelfs al.
Even alles op een rijtje:
Je hebt (even de "recentste"):
Dynasty Warriors 5 (voor oude xbox. Doet het niet op de 360. DW4 daarentegen weer wel.)
Dynasty Warriors 5: Xtreme Legends (of iets...)
Dynasty Warriors 5: Empires
Dynasty Warriors 6
Dynasty Warriors 6: Empires
Alles is al uit, maar niet alles kom je even vaak tegen in NL. Ikzelf heb nog niets van de Legends reeks in de winkels gezien. Ze zijn wel te bestellen (Legends weet ik niet).
De Legends versies heb ik zelf nog nooit gespeeld dus kan je niet vertellen wat dat is.
Het komt er op neer:
Bij de 'gewone' DW's (DW6 bijvoorbeeld) speel je een personage in de tijd van de Drie Koninkrijken in China (Shu, Wu, Wei).
Het spel heeft veel personages waar je in het begin even mee overdonderd wordt en je overal maar de balle van snapt (van het verhaal).
De single player is de "Moussou mode".
Kies een personage en hak steeds level na level 9348232 vijanden dood. 9 vd 10 keer geldt: Je wint als de leider van de vijanden dood is, en je verliest als je eigen leider dood is.
Er komt geen strategie bij kijken. Aan het einde van het spel heb je een paar miljoen keer de X knop ingedrukt. Graphics stellen niet zo veel voor en er zit niet veel variatie in.
Nadelen: Weinig variatie, als het verhaal je niet interesseerd zeggen al de personages je niks, matige graphics.
Voordelen: Als je het verhaal interessant vindt wordt het spel veel leuker, je kunt met 2en spelen, Gave muziek altijd bij deze serie, lekker hakken.
Voor de Empires varianten geldt hetzelfde als hierboven maar de levels volgen niet gewoon achter elkaar maar na elke veldslag kom je terug naar de 'strategische map'. Denk aan Rome Total War.
De individuele moussou mode uit de 'gewone' serie maakt plaats voor de Empire mode: Een soort risk. Val je een gebied aan dan krijg je een veldslag die vergelijkbaar is met de veldslagen uit de gewone DW reeks.
Doel is om China te veroveren.
Zelfde nadelen als gewone reeks. bijkomend voordeel is het strategische element.
Ikzelf vind het verhaal interessant waardoor de veldslagen en personages meer tot hun recht komen. Termen als de slag bij Chi Bi, Hu Lao gate of de Wu Zhang plains roepen bij mij meteen beelden op. Vind je het (op den duur) interessant dan heeft het zeker een meerwaarde. Om die reden vind ik deze reeks erg leuk. Lekker hakken op goede muziek waarbij je het verhaal van de 3 rijken kent. DW4 en DW5 zelf helemaal grijs gespeeld. DW6 wil ik nog eens kopen en DW5 Empires heb ik bij iemand anders regelmatig gespeeld en komt over een paar dagen door mijn brievenbus.
Dus:
De reeks is toegankelijk omdat het makkelijk is (de manier van spelen dan) en je kunt lekker coopen.
De graphics daarentegen en de variatie laat te wensen over. Als het verhaal je niks boeit kun je ook gewoon gaan hakken alleen denk ik dat je het spel dan sneller links legt.
En nu ga ik slapen! Weltrusten.