Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat las ik net op Fok.nl.
    Et is wat met die allochtonen..en dan heb ik het niet over alle maar meer over de generatie van 10-18.
    Elke week komen ze wel weer een paar keer negatief in het nieuws maar wanneer houd dit es op?? Wat ik nu ga zeggen klinkt mischien discriminerend maar van mij pat kunnen lui die zoiets doen meteen oprotten naar waar ze vandaan komen.

Wat vinden julie hiervan?

2. hutkofer

hutkofer Guest

Tsjah..kijk maar naar Shouf Shouf Habibi, een kleine groep die het voor een grote groep verpest:p

3. Het moet maar eens goed gezegt worden:

Ik heb niets tegen buitenlanders (maar het moet niet verder komen!) maar van mij mogen ze zulke personen een enkeltje naar Marokko of Turkije geven.

Iedereen zegt wel: "Het is maar een kleine groep die het voor de rest verpest". Ik denk dat het juist een grote groep is die het voor de rest verpest.

En wat nou het mooie van alles is: Die Turken of Marokkanen die dat geflikt hebben krijgen niet de schuld..
    Nee.. Duinrell krijgt de schuld!!! |:-

Als ik premier JP was zou ik nu maar eens een goeie beslissing te nemen door die gasten eigenhandig het land uit te trappen en de grenzen op slot te gooien en Turkije nu duidelijkheid geven dat zei niet welkom zijn bij de EU. Stel je voor! Vrij verkeer van personen :'-( . Dan kan ik zweren dat heel Europa kapot gaat.

Ik zou iig een vrijwillige inburgeringscursus/ dienstplicht invoeren voor deze mensen.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2004
  4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opzouten met die gasten. Ze zijn hier te gast in dit land dus laat ze er ook naar gedragen.

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarschijnlijk zijn ze hier geboren, dus zijn ze niet te gast.

Zulke schooiertjes moet je gewoon in een heropvoedingskamp zetten waar ze 3 jaar fikse disipline leren. Ik zou ze ook zo in de cel stoppen maarja ze zijn nog wat jong dus dan wil ik het nog wel met heropvoeding proberen.

6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Waarom zou dat discriminerend zijn? Nederland biedt hun een leven aan, ze verspesten het voor zichzelf. Dat zelfs 10 jarige (allochtone) snotneuzen zich al (nu zeg ik 'al', waarmee ik ervanuit ga dat dit later pas komt, bevooroordeelt?) aan deze zaken wagen, zegt wel iets van het milieu waar hun vandaan komen. Zulke mensen mogen van mij linea directa terug op 't vliegtuig.

Ik heb verder niets tegen allochtone nederlanders die een respectabel bestaan hebben opgebouwt hier in nederland, en goed meewerken aan de maatschappij, niets dan lof voor hun.

7. hutkofer

hutkofer Guest

Het ligt vooral aan de opvoeding die ze krijgen. Dus als ze weg moeten, moet gelijk de hele familie.

8. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Juist, ze moeten een beter opvoeding krijgen.

9. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    aldus een ouder van de school.

Jah ... met 70% leugens erin ...
    K w8 op meer bronnen ...

10. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste zijn hier niet te gast maar hebben gewoon een Nederlandse nationaliteit. Wat je nu eigenlijk zegt is dat iedereen die een overtreding begaat (iedereen = alle mensen met een Ned. nationaliteit) het land uitgezet moeten worden. Slaat dus nergens op, dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan.

11. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    1. Ik keur dit soort shit absoluut niet goed, maar is een ouder nu wel een betrouwbare bron? Bij mij op school liepen er ook ouders rond die zeiden dat hele groepen allochtonen op school dingen hadden gestolen en vernield, terwijl het bij nader onderzoek maar om twee jochies ging, die alleen een vuilnisbak in de fik hadden gestoken.

2. Dat ze negatief in het nieuws komen is geen goede zaak, maar zegt ook iets over de soort berichtgeving in kranten. Als het gaat om criminaliteit door autochtone jongeren staat het op pagina 12 in een hoekje weggestopt, of staat het wel op de vorpagina, maar wordt er niet expliciet bij vermeld dat het om Nederlandse jongeren gaat, terwijl bijvoorbeeld in dit geval meteen wordt uitvergroot omdat het allochtonen gaat. Nogmaals, ik keur het echt af dat dit soort shit gebeurt, en ik ben me er van bewust dat er een groep is die voor ellende zorgt, maar nieuws zo subjectief brengen zorgt alleen maar voor een ding, en dat is nog meer haat tegen alles wat buitenlands is, en dat is geen goede zaak.

12. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Hordo: Kinderen met allochtone voorouders zijn bij mij nog steeds te gast en zouden harder aangepakt moeten worden dan nu het geval is. Nederland zou eigenlijk naar mijn mening gewoon een zero tolerance beleid moeten voeren. Zou de criminaliteit zeker de kop indrukken.

13. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het aan de opvoeding ligt, maar meer aan de vrijheid die ze hier krijgen en omdat ze Turks,Marokaans etc zijn kijkt men op hun neer. Ja dan heb je ook geen keus, dan blijven ze zich ook 'crimineel' gedragen.

14. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het is ook grotendeels de mentaliteit hoor..

15. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Bullshit, iedere 10 jarig kind heeft kattekwaad uitgehaald. Ik maakte vroeger rookbommen, en gooide die in portieken van flats zodat de hele flat blauw kwam te staan. Ja, dat kun je niet vergelijken met kinderen aanranden, dat weet ik, maar om daar nou een hele cultuur op aan te vallen?
    En dan dat gedeelte in het artikel over messen. Betrof het een lullig zakmesje van 5 euro, of een stiletto? Een stanleymesje, of een vlindermes? Gek hè, dat die ouder daar zo vaag over doet?

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    En dat vind ik dan ook weer niet juist. Alleen omdat dit soort dingen de hele tijd in het nieuws komt ligt het aan de berichtgeving? :{. is gewoon al heel lang duidelijk dat dit een probleemgroep is die eens moet worden aangepakt maar wat nooit is gebeurd omdat we niet wilde demoniseren.

Als het ging om autochtonen jongeren hadden we het ook gelezen. Ik lees dat ook gewoon in de krant. Ben ik het ook niet mee eens en die moeten ook gewoon harder worden aangepakt, maar het grote probleem ligt duidelijk op de allochtonen groepen die dit doen helaas. Zijn gewoon feiten, bekijk de misdaad cijfers maar. Je kunt je wel wegdraaien van de feiten maar het lijkt me beter om ze onder ogen te zien en er wat aan te doen. Gelukkig is het kabinet op de goede weg, maarja het duurt nog wel even waarschijnlijk.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mes is mes, als je als 10 jarig kind een mes trekt en iemand bedreigd is het voor mij al een duidelijke zaak. Al was het een pincet, wapen is wapen en dreigen is dreigen. Het gegeven dat hij dreigde met een steekwapen is voor mij genoeg informatie.

Iedereen haalt kattenkwaad uit, maar dit lijkt me toch wel iets anders, en daarom is het in het nieuws lijkt mij. Gaat hier ook om gevaarlijke situatie.

18. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, dat kun je ook niet vergelijken met kattekwaad, en hoe kom je erbij dat ik een hele cultuur aanval? Met 'milieu' bedoel ik de leefomgeving/familie waar hij vandaan komt, jij maakt er een hele cultuur van? :confused: Lees dan ook het stukje eronder, daar zitten ook vast en zeker mensen bij van dezelfde cultuur als dat crimineeltje.
    En wat doet het ertoe wat voor soort mes het was, EEN JONGETJE VAN 10 BEDREIGT ANDERE KINDEREN MET EEN MES. Acht jij dit normaal? En dan al helemaal op die leeftijd :{ Maar het is minder erg omdat het maar een vlindermesje was/of zou zijn?

Laatst bewerkt: 12 jun 2004
  19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Oke, dan gaat het alleen over zijn familie, mijn fout.
    Maar ik snap gewoon al die ophef niet, dit soort incidenten (die ik zeker niet normaal vind, snap ook niet dat jij daar van uit ga) komen al jaren voor. Toen ik jong was liepen er zat jochies rond met zakmessen, en de 'stoerste' jongens hadden een stiletto.
    En kom nou niet aan met: dan zal je wel in een kutbuurt gewoond hebben, want dat slaat nergens op, ben opgegroeid in zo'n overblije jonge gezinnen nieuwbouwwijk.

20. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Je hebt gelijk, maar je moet ook bedenken dat zo'n ouder (die in zo'n situatie natuurlijk geschokken is) dingen nogal eens groter doet lijken dan ze zijn. Misschien is alles wel waar, maar voor hetzelfde geldt is die vrouw zo rascistisch als de pest, en ziet ze dit als dé kans om haar mening te spuien over allochtonen. Ik weet het zelf niet, maar wat ik nu zie zijn voorbarige conclusies, slimmer is het om te wachten op meer bronnen, en dan pas conclusies te trekken.

Deel Deze Pagina