Het jaar 2500

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meanzo, 17 jul 2010.

1. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verveelde me en had zin om een random column over een random onderwerp te schrijven, hier het beginstuk. Ik post dit niet om mijn stukje te laten lezen, maar meer om inspiratie op te doen.

Ik ben benieuwd hoe anderen de wereld voor zich zien in de toekomst (in dit geval het jaar 2500). Gelieve het enigzins realistisch te houden :)

Hoe zien jullie de aarde, in het jaar 2500?

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik denk dat we het ons niet voor kunnen stellen, zo anders ziet de wereld er dan uit. Het gat dat je nu technologisch gezien hebt overbrugd tussen, pak 'm beet, duizend jaar geleden en nu, lijkt me niets vergeleken met wat er dan allemaal mogelijk en vooral 'normaal' is.

Ik denk aan nanotechnologie, genmanipulatie, het kruisen van A.I. met organische wezens, ruimtetechnologie die ons verder brengt dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden, onafhankelijk zijn van fossiele brandstoffen en de machtstrijd die daar aan vast hangt, vrij verkeer van informatie (internet zal gemeengoed zijn en de bitjes en bytejes kan je gewoon uit de lucht plukken). Hopelijk hebben we dan ook een sociale stap voorwaarts gemaakt en zijn we dan in staat één mensheid te zijn, in plaats van verschillende groepen/culturen/nationaliteiten/religies/etniciteiten die elkaar de hersens in slaan.

Overigens denk ik niet dat we het jaar 2500 halen op de manier waarop we nu bezig.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff heel moeilijk. We weten niet wat allemaal mogelijk is in 500 jaar en welke uitvindingen er zijn over 500 jaar.

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    'Achteruitgang'.

5. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    denk inderdaad niet dat we er nog zullen zijn als we zo doorgaan.
    ach boeiend, zo lang leef ik toch niet XD

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik ben echt benieuwd naar de toekomst en in dit geval het jaar 2500. Als je al kijkt naar de inmense ontwikkelingen vanaf de industriële revolutie tot nu dan kan valt het echt niet voor te stellen wat er in 2500 allemaal is. Vooral de afgelopen 15 jaar met dingen zoals de computer, het internet enzovoorts.

7. Robben

Robben Guest

Niet, dan ben ik al 450 jaar dood.

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
  9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    De kans dat dat ooit gaat gebeuren is kleiner dan de jackpot van de loterij winnen terwijl je tegelijkertijd door de bliksem geraakt wordt tijdens een date met Adriana Lima.

10. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom ook dit topic, om elkaars ideeen uit te wisselen wat betreft mogelijkheden en uitvindingen in het jaar 2500.

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Of het probleem dan ligt bij verhongering, een meteorietinslag, een aarde die druk niet meer aan kan en overspoelt wordt met lava of bij de aziaten die de hele wereld willen overnemen weet ik niet, maar ik denk dat we blij mogen zijn dat we leven anno 2010.

Ik denk dat als de mens in staat is om een eenheid te vormen, dat we als mensen heel heel ver kunnen komen. Dan kan je ook samenwerken in de strijd tegen extreme overbevolking etc. Door bijvoorbeeld landen met vruchtbare grond, uitsluitend beschikbaar te stellen voor landbouw of iets dergelijks. Zodat iedereen, ondanks de overbevolking, te eten kan krijgen.

Maar zoals modder-eter al opmerkt, zie ik dat echt niet gebeuren. Of de wetenschap moet zo ver gaan dat we het bestaan van god rationeel kunnen ontkennen. Maar zover zal het nooit komen.
    Post dan niet.

:lol:

En het is waarschijnlijk nog waar ook.

11. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop/verwacht op Mass Effect-achtige rituelen. Maar als ik terugkijk naar de Tweede Kamer-verkiezingsuitslag dan ben ik toch echt bang dat de mensheid zichzelf uitroeit of in ieder geval een flinke oorlog tegemoet gaat. Dat gaan zeker spannende tijden worden, eigenlijk had ik wel een paar honderd jaren later geboren willen zijn.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dat zou je dan net zo goed zeggen hoor. :9

13. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk, maar minder erg als nu. Op dit moment bestaat de mensheid voor een veel te groot deel uit gelovigen, conservatieven, nationalisten et cetera. Dat doet de mensheid als soort echt geen goed, het perkt onze overlevingskansen flink in. Natuurlijk zullen die er over zoveel honderd jaar ook nog zijn, maar als je kijkt hoe populair conservatieve en nationalistische partijen en hun ideeën wel niet zijn dan vraag ik me echt af hoe lang de mensheid nog zal voortbestaan. Ik kom waarschijnlijk arrogant over wanneer ik dit zeg, maar ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan het niveau van een groot deel van de mensen en hun simpele kijk op de wereld. Ik verwacht dat de mens alleen maar rationeler en progressiever ingesteld wordt en dus lijkt me die tijd veel beter, niet alleen voor mij, maar voor de hele mensheid.
    Bovendien verwacht ik technologische uitvindingen die het leven een stuk makkelijker en beter maken.

Maar goed klagen over dat ik in dit tijdperk leef heeft natuurlijk niet veel zin, voor mij is dit natuurlijk 10 miljard keer beter dan bijvoorbeeld de Middeleeuwen.:9 En zo erg is dit tijdperk nou ook weer niet... :)

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Doe eens onderbouwen bitte :cool:

15. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien dat er rond die tijd wél een WK voetbal is met technologische hulpmiddelen?

16. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is er ook de kans dat deze aarde niet meer bestaat, die kans is best wel groot. God gaat het hier een keer reorganiseren

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat zou z'n eigen feilbaarheid aantonen. Dacht altijd dat z'n creaties perfect waren aangezien hij alwetend en alkunnend is. Maargoed, laten we met deze discussie elders verder gaan en niet dit topic vervuilen.

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    OMFG . . . . . . . .

Heb jij vorige week zondag aan mijn deurbel gezeten rond 12:00 s'middags ?

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  20. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het zo gepost had, dan had er vast iemand gevraagt om dat toe te lichten, nu licht ik dat gelijk toe en verwijs je me naar een ander topic ;)

Deel Deze Pagina