1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het kleine computer probleempjes topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stripe, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    zit de PC in dezelfde werkgroup?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier op het werk hebben we Compaq pc's maar dat zijn ook wazige dingen.
    De HDD van 1 pc hoor je steeds snel/langzaam/snel/langzaam draaien je wordt er helemaal gestoord van.
    De andere pc moest ik 2 jaar geleden van mijn werkgever opnieuw installeren met de recovery disc.
    Volgens hem stonden alle belangrijke data op zijn eigen pc.
    Na de herinstallatie komt die eikel er achter dat de boekhouding op die pc stond , 1½ jaar boekhouding was toen weg 8)

    Toen moest er een externe HDD komen , daar werd netjes elke week een backup opgezet.
    We zijn eind 2007 verhuist en sinds die tijd dat de externe HDD boven op zijn pc zonder voeding (kon de voeding na de verhuizing niet terug vinden).
    Er is nu al 14 maanden geen backup meer gemaakt =(
    Alle data staat op de HDD die snel/langzaam/snel/langzaam draait , als dat ding er mee stopt dan is hij nu alles kwijt.
    Die HDD is niet alleen een C-schijf , maar mijn werkgever gebruikt hem ook als server =(
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    De Acers bij ons hebben dat met de CPU fans, af en toe zijn het net stofzuigers. Dan draait ie even snel op volle toeren, maakt ie een pleuris herrie, omdat ie hem zo snel mogelijk gekoeld wilt hebben. Dan is ie weer even rustig, is virusscanner ofzo bezig, dan begint ie weer als een gek te draaien. Soms zo storend. Als je nou fatsoenlijk max temperatuur ofzo kan instellen, of dat CPU fan wat constanter blijft draaien ipv steeds hard/zacht/hard/zacht. Speedfan gebruiken had dan ook weinig effect.
     
  4. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ja dat zaten ze jah. En het is al opgelost. Toen ik voor ongeveer de 19e keer dezelfde drivers update, deed hij het eindelijk. Echt heel vreemd, maar ben allang weer blij dat hij het doet.

    Nu had ik nog een klein vraagje, op sommige pagina's is het lettertijpe vet terwijl dat niet hoort, zoals hier en op hyves. Is daar iets aan te doen?

    Bedankt voor de hulp...
     
  5. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Geen idee waar ik het moet plaatsen dus dan maar hier:

    Aangezien ik nergens een topic hierover kon vinden en niet weet waar ik het moet plaatsen doe ik het maar zo.

    Tegenwoordig hebben veel telefoontjes internet, met een beetje gemak kan je vaak via je telefoon internetverbinding maken en dus met je laptop overal online.

    Dit heb ik dus ook gedaan, met de Nokia N95. Echter in het logboek staat;
    Via mijn laptop gekoppeld aan mobiel dus:
    (Geen nr)
    Richting uit
    Type Pack
    Duur 00:07:05
    Verz. 181 kb
    Ontv. 393 kb

    Echter als ik bijv. msn via mijn tel zelf dan krijg ik:
    Vodafone Live!
    Richting uit
    Type Pack
    Duur 00:07:05
    Verz. 181 kb
    Ontv. 393 kb

    Wat me opviel is dus het verschil tussen (Geen nr) en Vodafone live!. Betekent het "Geen nr" dat ik niet via vodafone live ga? Wat betekend dat het me bakken met geld kost? Zoja, hoe krijg ik dit wel via Vodafone live aan de praat?

    Alvast bedankt.

    EDIT:
    Heb het via deze manier geprobeerd namelijk:


    Verbinding instellen N95 modem was enige optie::
    [​IMG]


    Aangezien ik bij vodafone zit, heb ik deze optie gekozen, alleen denk ik dat het hier dus fout gaat:
    [​IMG]


    Dan kan ik verbinding maken:
    [​IMG]


    Zonder moeite komt de verbinding tot stand en ik kan ik op het internet
    [​IMG]


    Als ik verbinding wil maken hoef ik geen wachtwoord niets in te vullen, dit gaat gewoon als ik op "kiezen" klik
    [​IMG]


    Opzich werkt alles.. maar aangezien er geen Vodafone Live! bij log staat maar (geen nummer) vertrouw ik de zaak niet en heb geen zin op een rekening straks van tig euro. Maar aan de andere kant.. internet is internet.. packs zijn packs... mb's zijn mb's.. dus als ik op deze manier binnen de limiet van vodafone zou blijven zou er niets aan de hand zijn.. maar is dat wel zo of heb ik iets verkeerds gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  6. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hele goeieavond allemaal!

    Ik heb een probleem met mijn computer (ik vermoed de videokaart) maar ik weet niet wat het probleem is... Ik was net op youtube een filmpje aan het kijken, en ineens gaat mijn monitor naar de slaapstand. Mijn comter heeft 2 lampjes, waarvan er 1 groen is (dat betekend dat hij aan staat) en 1 rood lampje, maar die begint alleen te knipperen/branden als hij bezig is met laden ofzo. Zodra mijn monitor in de slaapstand valt, blijft dat rooie lampje branden. Maar ik hoor niet dat mijn computer aan het laden is ofzo. Reseten lukt ook niet (hij blijft gewoon aan staan) dus moet ik al het stroom er even vanaf halen. Zodra ik hem opstart, gebeurt er hetzelfde nadat de ladingsbalk van Windows XP weg is en kan ik dus weer niks... Nu doet hij het ineens weer wel, maar hij deed het daarstraks ook even, en toen weer niet...

    Kan iemand mij hiermee helpen?

    gr
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk daarmee heel goed uit.
    Vodafone kan namelijk het Blox abonnement van N95 omzetten naar een Mobiel Internet abonnement van minimaal € 19,95
    Dat staat namelijk in de voorwaarden van Vodafone !
     
  8. 39ace39

    39ace39 Guest

    Hallo,

    Ik heb gisteren bier over mijn laptop (type amilo) heen gegooid en nu doen een aantal knopjes het niet meer (onder andere de h) en die type ik nu met zon on screen keyboard. Nou was mijn vraag: Kan ik hier zelf nog iets aan doen? Of moet ik het laten maken en hoeveel geld gaat dat ongeveer kosten?

    Alvast vriendelijk bedankt
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laptop toetsenborden zijn (helaas) anders gebouwd dan gewone toetsenborden, en dus niet zo makkelijk schoon te maken en te repareren zonder je hele laptop uit elkaar te moeten schroeven (uitzonderingen niet meetellend). Het beste is dus gewoon naar een computerzaak en hun de boel te laten maken. Zij weten het beste wat zoiets kost dus vraag het even voor je je laptop daar achterlaat;)
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey,

    Zit met een groot probleem.
    Me antivirus program zei dat iets niet veilig was (virus ofzo) dus ik klik op kill an put in quarantine oid..
    Kort daarna zei hij dat ik me pc moest rebooten.

    Maar nu ik me pc herstart heb zie ik alleen nog maar me wallpaper!?
    Geen taakbalk meer onderin geen pictogrammen op me buroblad helemaal niks!
    Alleen maar me f*cking wallpaper,voor de rest is het hele beeld leeg.

    Heb deze pc pas een jaar en aardig wat voor gedokt dus ik vroeg me af of iemand weet of dit te fixen is?

    Heb zelf namelijk de ballen verstand van pc,s als het op dit soort dingen aankomt.

    (ben nu btw op een laptop)

    bvd,

    Smok3y
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Doe eens ctrl+shift+escape , kijken of je taskmanager start. Als dat lukt kijk s of je een explorer.exe op kunt starten en je quarantaine kunt restoren.
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nee dan zegt ie "Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeem beheerder"

    :confused:
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je hebt spyware, SpySheriff denk ik, die gooit je user profiles weg..

    Als je er wel weer in kan:
    - Kies Start / Uitvoeren. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
    - Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / System.
    - Kies Bewerken / Nieuw / Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kun je deze stap overslaan.
    - Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw / DWORD-waarde.
    - Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
    - Vul als waarde het getal 00000000 in om Taakbeheer in te schakelen. Sluit de Register-editor.

    Probeer eens in veilige modus op te starten (f8 tijdens booten) en daarna het bovenstaande uit te voeren.
     
  14. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dat is het probleem nou juist,ik kom er niet in omdat me hele buroblad leeg is..

    :'-(
     
  15. oG BIGMAC NL

    oG BIGMAC NL Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de computer kennis zou bij het probleem van smokey i have the password helpen en in cmd klote?
    of gewoon windows herstellen met de cd ?
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    In veilige modus ook niet?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moet wel kunnen, en anders gewoon systeemherstel starten :p
     
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Probleem is dat ik in veilige modus alleen maar zwart beeld krijg. kan niet in een "bepaald menu" komen. (kan btw wel als administrator inloggen)

    Staan wel wat witte letters in de hoeken waarin staat veilige modus maar meer ook niet.

    Damn heb echt geen flauw idee wat te doen.
    Hoorde van een maat dat ik al me data,muziek,foto,s en de rest vd meuk kwijt kan zijn.
    Is dit zo of gewoon bullshit?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Doe in veilige modus eens windows toets ([​IMG]) + r (uitvoeren) en dan explorer.exe
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @LennyT

    Helpt ook niet.
    Hoe start ik systeemherstel?
    En verlies ik dan gegevens?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina