1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het kleine computer probleempjes topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stripe, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat lukt ook nog wel maar het werkt niet. Ik maak mezelf eigenaar Administrators (JORIS/Administrators)
    Dan komt er dit te staan:
    Een hoop getallen die de machting heeft maar niet ik. En op het beginscherm:

Met als gevolg dat als ik nou op afspelen druk er nog steeds dezelfde foutmelding komt.

Edit//: HET is gelukt:) Als ik nou op het laatste scherm op toevoegen klikte, kon ik mezelf wel toevoegen en nou heb ik ook de machtigingen:) Dus bedankt voor je hulp.

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    klik op toevoegen en voeg jezelf toe met volledig beheer, of nog beter voeg "iedereen" toe met volledig beheer

everyone> full control ftw :+

edit:// je kunt dit trouwens beter op de bovenliggende map toepassen, anders moet je elk bestand apart doen

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  3. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    ja het was al gelukt, op hetzelfde moment als jij het antwoord poste had ik mn post geedit:p thanks anyway

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik mag weer eens problemen bij de computer thuis oplossen. Op de pc kan er niet meer op het internet gesurfd worden. Er is een LAN-verbinding met de router en er is wel een internetverbinding, je kan immers wel op MSN of Outlook. Alleen Internet Explorer en Firefox geven telkens aan dat de pagina niet bereikbaar is.
    - Ik kan geen aanleiding vinden dat beveiliging de internettoegang beperkt. De firewall staat uit.
    - Ik heb Windows Defender en Kaspersky laten draaien, maar die vinden niks.
    - Systeemherstel faalt, want het enige herstelpunt is van na dat het probleem zich voordeed. ><
    En ja...toen hielden mijn ideeën op. :eek: Ik weet niet echt waar ik moet zoeken.

5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Heb je misschien een screenshot van de fout?

6. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nja, het is precies hetzelfde als wanneer je zonder internet IE opent. Er is geen echte foutmelding, alleen een lijstje met mogelijke oorzaken "website is offline, je hebt geen internet, etc. etc."

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dit zal wel niet veel helpen, maar meestal zijn het juist de kleine dingetjes die je over het hoofd ziet.
    Dus. Staat Offline werken misschien aangevinkt?

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    open eens een command prompt, doe ipconfig /all en paste de resultaten hier

en kijk eens of je bijv google.nl kunt pingen.

Wel verbinding maar niet kunnen browsen klinkt als een DNS probleem

9. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    HEt zijn helaas nooit die makkelijke dingen. :+ Firefox heeft het overigens ook, dus het zal wel dieper liggen. Maar work offline staat iig uit.

Dat ga ik dadelijk eens proberen.

edit:
    Het resultaat is als volgt

De ping lukt dus wel, maar uit het ip config kan ik geen informatie halen. Ik zie niet direct dat er ergens iets mis zou moeten zijn.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vista loopt vast sinds vanochtend. Ik kan wel gewoon op internet maar als ik in op me startmenu druk of bijvoorbeeld op me audio dan gaat dat rondje draaien en gebeurd er niks. :)

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Probeer anders even:

ipconfig /flushdns
    ipconfig /release
    ipconfig /renew

12. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Als bovenstaande niet werkt moet je eens kijken in je hosts file.
    Deze kan je hier vinden: c: -> windows -> system32 -> drivers -> etc -> hosts

De host file kan je openen met kladblok.
    Maak hier is een screenprint van, misschien dat nu namelijk wat geblokkeerd wordt. :)

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wilde net zeggen dat ik naar aan leiding van de opmerking over DNS problemen, wat informatie daarover heb opgezocht. Ik heb de volgende commando's al geprobeerd:
    ipconfig /flushdns
    net stop dnscache
    net start dnscache

Daarnaast heb ik via control panel, services de DNS en DHCP client herstart. Alles had geen effect.
    Ik ga direct jouw suggestie proberen. :)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je router is je enige DNS server?

geef jezelf eens een vast ip , met de DNS servers van je ISP of van OpenDNS en je router als gateway

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Helaas, geen effect.

Daar staat niets meer dan
    127.0.0.1 localhost
    ::1 localhost

Ehm, wat? :+ Ik denk het. In mijn router staat DNS relay op "use automatic discovered dns servers only".
    Wil je dat ik die instellingen op de router of op de pc instel? (Overigens kan ik via die pc niet eens op router op het moment. De router benader ik wireless via mijn laptop). Waar zou ik de DNS server van mijn ISP kunnen vinden?

Edit:
    Gewoon op internet, te gek. :p

16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Heb je je laptop al overnieuw opgestart..? :+
    Ik heb het overigens ook al een keer gehad wat jij nu hebt, maar hoe hij het weer deed.. geen idee.

17. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Er is niks mis met mijn laptop. De pc kan niet browsen, noch op de router, maar heeft wel een LAN-verbinding met internet met de router. Even ter opheldering.
    PC heb ik uiteraard ook al tig keer opnieuw opgestart.

update:

Ik heb een primaire en secundaire DNS server toegevoegd in de router ipv automatische detectie.
    Op de computer heb ik de LAN-verbinding bij Internet Protocol (V4) een vast ip-adres gegeven, standaard subnetmask en als gateway het adres van de router (intern wel, dus 192.168.0.1). Na het herstellen van de verbinding gaf Windows ook aan dat er verbinding was met het internet en ik kon onder deze instellingen mailen. Echter, browsen ging nog steeds mis. Er is dus niks veranderd, helaas!

18. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Beetje gezocht en dit kwam er uit:

Zijn alle 4 van aparte forums.

19. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is het probleem niet. Deze instellingen staan goed. :)

20. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    En werken alle 4 helaas niet. :mad: Ik heb nog wel KPN/Planet, dus ik gebruikte exact die DNS adressen. Dat pakte hij ook.

edit:
    Het is gelukt, iedereen hartstikke bedankt voor de hulp! De uiteindelijke oplossing was om in een prompt-window het volgende in te typen.
    netsh winsock reset catalog
    netsh int ip reset reset.log
    Hardhandig het TCP/IP protocol resetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina