1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het kleine computer probleempjes topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stripe, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja heb ze al gevonden.. alle drivers voor dit mobo voor xp. Straks maar is xp erop gooien en die drivers installeren.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Oké, succes ermee :thumbs:

3. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar, check hieronder.

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  4. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden ging mijn geluidskaart van de computer kapot. (Realtek 97 audio) zat standaard op de computer. Ik wist eerst niet dat 'ie echt kapot was dus ik downloadde via internet een update ofzo, WDM_A4000. Daar maakte 'ie dan ook een snelkoppelingetje van op mn bureaublad.

Later kocht ik gewoon bij de mediamarkt een nieuwe geluidskaart en verwijderde ik die zooi van Realtek op mn PC. Maar dat snelkoppelingetje bleef gewoon staan en ik krijg het nu met geen mogelijk meer weg 8)

Je kan het ook niet knippen en ergens anders neerdonderen waar ik er geen last van. Het is geen ramp ofzo, maar weet iemand iets waarmee ik dat icoontje van mijn bureablad af kan krijgen. Heb echt alles geprobeerd, maar hij zegt telkens dat een ander programma het in gebruik heeft, terwijl ik de bestanden van mijn oude videokaart gewoon heb verwijderd...

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Windows media player wilt niet meer minimaliseren naar zo'n klein balkje met de tijd erop, ik kan de functie niet vinden om dat weer terug te zetten. Enig idee waar dat zit?

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    rechtermuis op taakbalk (klein balkje met tijd erop:+) > werkbalken > windows media player?

En edit@meneer stefan:
    Even opstarten in veilige modus en dan verwijderen? ;)

7. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb geupdate, volgens mij was het een servicepack 1 update voor Windows. Hiervoor moest ie een paar keer gerestart worden en instaleerde hij in een aantal fases etc. Maar nu heb ik dus de héle tijd een knipperend zandlopertje naast m'n muis. Dit betekend dus dat ie bezig is en ik ben even gaan kijken bij 't taakbeheer en daar staat nu een hele lijst met processen (systeem32 shit) en er is een programma die zich opent en afsluit, opent en afsluit dus vandaar dat zandlopertje. Het heet Avi2evxx.exe.
    Dit houd op na ongeveer een half uur en daarna is mn laptop ongelofelijk traag. Weet iemand hier misschien raad mee?

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik kan niet inloggen op mijn msn. Ik krijg errorcode: 80048831. Heb al gegoogled maar nog niks gevonden, wil hem toch graag weer actief hebben aangezien er nog wel wat interessants op staat!

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan heb je niet goed genoeg gegoogled:
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071101172407AA1ItZo
    nog een (als je aan de link hierboven niks heb):
    http://groups.msn.com/CommunityFeed...sage=1492074&LastModified=4675687456368103480

Bedoel je ati2evxx.exe? Dit is van je ATI videokaart, en beheert de ATI Hotkey functies. Niet dat je die ooit gebruikt (volgens mij bestaat er niet eens een lijst van hotkeys), dus je kan het wel uit je opstartlijst halen.
    Dit doe je door op Start > Uitvoeren (of Windowstoets+R) te klikken, en dan MSCONFIG in te typen. In het schermpje wat verschijnt ga je naar de tab Opstarten. Hier zoek je in de lijst het proces op en vink je het uit. Druk op OK, en kies bij de melding voor Afsluiten zonder opnieuw op te starten als je je computer nog wil gebruiken, of opnieuw opstarten als je hem opnieuw op wil starten.

Vanaf nu zal het proces nooit meer gestart worden als je je computer opstart.

Edit: Het kan ook draaien als een service, het heet ATI External Event Utility. Vink deze uit als je in je opstarten tab niets kan vinden. Plaatje:

Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Die bovenste al wel geprobeerd, werkt niet net als de onderste. Het probleem is dat alles wat je vanuit msn kan doen er om gaat dat je je geheime antwoord in voert alleen die weet ik niet meer, aangezien die email van 2005 oid is. :mad:

edit: Thank god hij doet het weer. Ineens kon ik met mijn oude wachtwoord een nieuw wachtwoord creëren. Toch bedankt ;)

Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ok, Vista PC op werk is gecrasht en kreeg ik niet gerestored.
    Die h*m*'s van Acer sturen gewoon een fokking lege recovery disc mee. WTF heb ik daar nou weer aan. Nu staat hier nog een gelijke PC, maar hoe krijg ik de drivers op een cd-tje of dvd-tje?
    Ben na wat zoekwerk eindelijk bij de drivers sectie belandt op de site van Acer. Kun je de drivers downloaden met een snelheid van ca 25kb/s.
    Zolang het daarna maar weer werkt.

Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Naar de website van Acer gaan, zoeken op type pc en dan kan je daar de drivers vandaan downloaden. Neem aan dat je dat bedoelt? Trouwens, die recovery dvd's heb ik altijd waardeloos gevonden trouwens.

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Jup, heb ze gevonden. Gaat alleen tergend traag en grote files (audio / video driver) failen dan ook nog eens steeds.
    Via Packerd Hell was het zelfs nog minder erg dan bij deze Acer PC's.
    Mijn oude PC (Fujitsu Siemens) was gewoon netjes voorzien van driver cd en OS cd. Veel profijt van gehad.
    Weet wel dat ik zelf nooit (meer) een kant-en-klare pc koop. Als mijn eigen PC eens aan vervanging toe is, wordt het er zelf een samen stellen en in elkaar zetten of een Mac. Met de goedkopere pc's heb je vaak enkel ellende.

Damn, nog 3 uur en dan is video driver binnen. 15kb/s, wtf. Kan ik niet uitstaan. Adaware ging lange tijd ook zo tergend traag. Zo schijtirritant dit.

Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Haal dan je videodriver gewoon van nvidia/ati/intel site.. :+ (doorstrepen wat niet van toepassing is)

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Was idd beter geweest. Na veel rompslomp was ie klaar, kon ik hem wegens een vage error niet installeren. Toen zelf maar de driver van de ATI site gehaald.
    Heb alleen geen goede USB driver, waardoor USB nog wat traag is (denk alles 1.1 ipv 2.0 ofzo). Geen idee welke driver ik daarvoor moet hebben.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je chipset drivers.. staan ook vast wel op die Acer driver site.. ;)

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Driver & Utilities:
    AUDIO
    LAN
    MODEM
    NVIDEO
    WLAN
    ATI
    LAN_DRIVER_MARVEL_Ver.10.22.7.3

En eronder een item voor je bios.

Zou Everest van thuis eens mee moeten nemen, mobo ed opzoeken en kijken of ik dan op die site usb driver kan vinden.

18. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Mensen ik heb ff een vraag. Een maat van me zei laatst dat je in Vista je PC ook op 2 cores kon laten opstarten, is dit ook mogelijk in XP? Zoja, hoe?

Alvast bedankt. :D

19. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem, vraagje;
    Bij games, is het beter om Vertical Sync (V-sync) aan te zetten, of is het beter om een hogere aa aan te zetten bij een game?
    Ik heb net Prince of Persia geinstalleerd en heb hem nu op Vsync aan, 6x AA op 1680*1050. Kan ik beter Vsync uit en hogere AA ?
    Heb het eigenlijk nog niet getest, kan ook zijn dat ie gewoon soepeltjes draait met AA op 8 en Vsync aan maar ben beetje lui.. En eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat nou eigenlijk het belangrijkst is.

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Het verschil tussen 6x AA of 8x AA zie je nauwelijks.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina