1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Online Gamestore Topic [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 23 jun 2011.

1. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Games op de release thuis... Lukt dat tegenwoordig nog wel met PostNL Joep? ;)

2. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Hehe, shit ja :9! Niet aan gedacht :{...Maar ze hebben de reorganisatie stil gelegd ;)!

@Modder en @Grave: Thanks, ga die sites ff checken!

3. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Winkels als FRS en GM moeten naar mijn idee tyfus veel verkopen en je kent FRS( hans breukhoven), heb daar nog nooit een game gekocht eigenlijk. Waren altijd nog €60 na een jaar... Online winkels kopen groot in en hebben meestal 1 magazijn met een administratie, thats it.

4. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mediaoffer.nl is failliet. Twee jaar geleden werd de game-verkopers nog uitgeroepen tot ‘Beste kleine webwinkel van Nederland’. ‘We hebben er alles aan gedaan’, zegt mede-eigenaar Robin Gerrits nu, ‘maar het wilde niet meer. Het is zeer zwaar in onze branche’.

In maart 2010 kwam voor de broers Robin en Patrick Gerrits (resp. links en rechts op de foto) een droom in vervulling. Van alle kleinere webshops die een gooi deden naar de Thuiswinkel Awards, kregen zijn de meeste waardering van Nederlandse webshoppers. Eigenlijk waren ze toen pas een jaar bezig met de verkoop van fysieke computergames op internet.

Fysieke winkels
    Vorig jaar sleepten de boers weer een Thuiswinkel Award in de wacht, als beste XS Shop in de categorie cd’s, dvd’s en games. Een dag later liet Mediaoffer.nl weten een eerste fysieke winkel te openen, in Nijmegen. Later volgden franchisevestigingen in Amsterdam en Glanerbrug.

Spotify voor games
    ‘Toen kwam de klad erin’, zegt Robin Gerrits vandaag tegen Twinkle.’Er wordt steeds minder omzet gedraaid met fysieke game-producten en de vooruitzichten zijn slecht. Gamen in de cloud, waarbij je tegen betaling digitaal een game kunt huren voor een dag, zal veel populairder worden. Het gaat toe naar een soort Spotify voor games. Uitgevers en leveranciers worstelen daar ook mee. Zij zoeken naar alternatieve producten, want er zijn nog maar een paar games per jaar die echt goed verkopen. Wat meespeelt is dat er veel handel plaatsvindt op Marktplaats. Ook illegaal downloaden blijft een probleem.’

'Sukkelen'
    Gerrits laat weten dat er geen klanten gedupeerd zijn door het faillissement, dat Mediaoffer.nl zelf heeft aangevraagd: ‘Je kunt blijven sukkelen, maar dan houd je jezelf voor de gek. Schuldeisers zijn er nauwelijks en de franchiseondernemers draaien verder onder een andere naam. De curator voert nog gesprekken met partijen om onze naam over de te nemen.’

Wat zijn toekomst gaat bieden weet Robin Gerrits nog niet: ‘Ik sluit niet uit dat ik als webwinkelier actief blijf, al zal ik niet zo snel weer games gaan verkopen.

Jammer van mediaoffer, ze waren zeer goed terug in de tijd. :mad:

Bron budgetgaming.nl

5. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Jammer :mad:

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat ze het bij een webwinkel hadden moten houden... Maar altijd jammer ja.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Mediaoffer is zo groot geworden door addiscount. Toen dat stopte zag je steeds minder mensen daar bestellen, jammer.

8. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Wat is er dan nog aan de hand met hun website? Moeten ze daar niet dezelfde melding neerzetten dan?

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ook zonder adddiscount waren ze best aantrekkelijk qua prijzen. Maar voor mijn gevoel is zavi en co sneller en nog goedkoper geworden.

Ik heb in het afgelopen jaar nog wel eens gekeken bij mediaoffer maar ze zaten te dicht tegen normale winkelprijzen aan en te ver van de echte prijsvechters af.

Dus games die ik perse op release wou hebben kocht ik ergens anders en qua koopjesjagen waren ze ook niet meer relevant.

Jammer maar helaas

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De order bij Zavvi maar gecancelled... Zie ik em voor iets meer staan bij TheHut.com, in stock, dus daar maar geordered. Bestelling afgerond, kijk ik ff bij order details, estomated dispatchdate 12/06/2012 :mad:

GvD! Weer gecancelled.

Order maar geplaatst bij Amazon, wel weer wat duurder. Lijkt wel of deze game overal moeilijk te krijgen is ...

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    TheHut en Zavvi zijn van hetzelfde bedrijf. 2 webshops onder 1 hoofdframe. Zelfde voorraadstatussen, alleen andere layout, huisstijl en verschillende prijzen.

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    als je in omgeving amsterdam woont kan je hem bij mm arena kopen voor 17euro

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Fuuuuuuuuuuu.... Daar woon ik dus niet in de buurt....:):

14. pieteralberts

pieteralberts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is erg jammer dat de kleintjes het soms afleggen tegen de grote.
    Helaas maken leveranciers het moeilijk voor startende ondernemers en laten ze liever de grotere over de markt heersen. Erg zonde want dit is voor de klant alleen maar nadelig

15. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is Zavvi met het leveren van Collector's Editions? Zit er over te denken om wat te pre-orderen maar heb er nog nooit wat gehaald.

En moet ik dan op het .nl adres bestellen of het .com adres?

16. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Gewoon bestellen waar de game het goedkoopst is. Bij .com komen er nog verzendkosten bij.

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb hele slechte ervaring met Zavvi.nl gehad. Een spel besteld en twee maand later nog steeds niks ontvangen, vervolgens tig mails moeten sturen om je geld weer terug te moeten krijgen. Vreselijk :x Maarja, bij de één kan het wel altijd goed gaan en bij mij net niet :eek:.

18. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Welke CE is het?

Zavvi had ook de exclusive Metal Gear LE en die verzonden ze soms gewoon in een plastic zak 8) Ja een CE is een plastic zak |:- Dus je kan wel nagaan hoe die bij mensen aankwamen en hoe pissed of ze waren dat hun LE helemaal aan shit binnen kwam.

Heb hem zelf vorige week ook besteld, hoop dat ze er nu van geleerd hebben en hem in een normale doos oid doen, anders gaat ie meteen weer terug tot ze hem netjes afleveren.

19. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Max Payne 3, alleen daar is nu al vanuit verschillende bronnen (meerdere fysieke winkels gebeld) gezegd dat er waarschijnlijk problemen met alle leveringen zullen zijn.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hoezo dat dan?

Deel Deze Pagina