1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Review en Preview Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 30 dec 2007.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik vond alleen dat het aanbod tracks erg karig was, en dat het allemaal repetitief werd. Jij hebt het over een uitgebreide tracklist, maar dit is totaal niet het geval IMO.

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    De tracks die daarbij zaten waren niet al te veel,maar wel goed genoeg om af te wisselen.Bij FM2 zijn er meer,maar dat komt omdat er veel varianten zijn van onder ander die Proving grounds test track.In de plaats daarvan had de eerste Forza dus Rio,en die point to point gevallen maar dat had ik inderdaad niet vermeld nee.

3. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Bedankt :D

4. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Review PROTOTYPE

Dit is mijn eerste review. Heb graag berichten over wat er beter kan. heb liever geen berichten zoals: Wat een *** review. Want daar heb ik niks aan ;)

Samen gemaakt met Darkness-evil van dit forum.

Als er fouten in zitten wil ik ze graag horen

verhaal

Het verhaal gaat over Alex Mercer,hij wordt wakker in het mortuarium met dokters om hem heen,
    Hij is klaar om open gesneden te worden,net op tijd wordt hij wordt wakker, en de hel breekt los.
    Hij rent uit het mortuarium naar buiten, waar hij wordt achterna gezeten door militairen.
    Alex weet niet wat er met hem is gebeurd,wat zijn naam is of zijn verleden, via de verhaallijn kom je daar achter.
    Hij wil weten wat er is gebeurt kosten wat kost, en hij neemt wraak!

geweld

het geweld in Prototype is echt geweldig hectisch. Het is druk in de straten en met een tal van wapens maak je de mooiste combo's.
    je hebt bijvoorbeeld een Blade, en met bepaalde upgrades kan je iemand bijvoorbeeld in 2e hakken. Er is altijd wel wat te doen in de straten van New York City, heb je even geen zin in een missie, dan ga je toch gewoon even gemuteerde mensen neermaaien.
    Je kan ook auto's tegen helicopters of mensen aangooien, of iemand opakken en dan weggooien. Er zijn tal van mogelijkheden om je vijand uit te schakelen.

Upgrades en Evolution points

Om zulke mooie combo’s te maken moet je ze natuurlijk wel kopen, daar heb je de Evolution poins voor ( EP). Met die punten kun je dus bepaalde upgrades kopen. Je hebt bijvoorbeeld “Gliden” dat is zweven in de lucht, en harder rennen springen enz. Maar je kan ook bijvoorbeeld op iemand springen en dan een soort van surfen op zijn lichaam. De mooiste dingen komen voorbij.

Consumen

In de game heb je ook de kracht om in verschillende mensen te kunnen veranderen, zo kan je als je militair bent de militaire basis binnen gaan zonder dat ze het door hebben. Iedereen die je tegen komt in Prototype kan je consumen. Consumen is een belangrijk deel in de game, zonder te consumen kan je het spel niet halen.

Events

Mocht je geen zin meer hebben in de Main missions, en ook geen zin meer hebt in onschuldige vermoorden, dan heb je ook nog de Events.

Events zijn een soort van minigames, niet uitgebreid, maar het kan de houdbaarheid van de game wel verlengen.

Zo heb je bijvoorbeeld dat je moet gliden(zweven) van een gebouw naar beneden in een soort ring, hoe dichter in het midden, hoe meer EP je verdient. Voor elke event die je hebt gehaald, krijg je een bepaalde hoeveelheid EP, die je weer kan gebruiken om upgrades te kunnen kopen.

Web of Intrigue

Er lopen mensen door de hele stad die speciale stukjes informatie over jou of andere belangrijke onderwerpen weten en die mensen kun je dan consumen. Je kunt op deze manier meer van het spel, en jezelf ontdekken. Er zijn ongeveer 125 mensen die je moet consumen voor het web of intrigue.

Conclusie

Prototype is misschien een beetje kort door de 31 missies, maar hij blijft toch pittig.
    Alle missies zijn ongeveer het zelfde, je moet van A naar B en dan iets verdedigen. Ondanks dat is het toch een genot om het te mogen spelen met de verschillende combo’s. Met al het bloed dat je ziet en de dikke krachten is het echt heerlijk om iemand door het midden te hakken. Grafisch is het misschien iets minder dan andere games, dat komt omdat het erg chaotisch is. En je hebt geen last van framedrops!

Cijfer 8

Laatst bewerkt: 2 jul 2009
  5. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag willen weten over welke game het gaat.

6. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12

Had ik ook net gezien dat ik het was vergeten:+:lol: Staat nu bovenin ;)

7. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb deze recensie een hele tijd terug al gemaakt.

8. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik denk dat ik het beste hier kan posten.

Ik ben momenteel bezig met een opzet van mijn eerste review ooit. Omdat ik eigenlijk meteen een goede review wil afleveren. Wil ik graag wat tips :).

Nu heb ik niet het makkelijkste genre genomen (De review gaat over Tales of Vesperia, wat dus een JRPG is). Een aantal dingen waar ik zelf op let is het volgende:

- Luchtig schrijven, zodat het lekker leesbaar is.
    - Nodige humor, omdat humor vaak lezers vasthoudt om iets te lezen.
    - Genoeg informatie. De balans tussen teveel en te weinig informatie lijkt mij lastig te vinden. Ik denk dat ik niet teveel op details moet ingaan.
    - De illusie kweken dat het een objectief verhaal wordt. Hoewel het natuurlijk een mening blijft.
    - De opbouw en overloop. Hier loop ik nu al vast. Nu vind ik het niet lastig om een goed begin te schrijven, maar naarmate ik verder kom vind ik het steeds lastiger om de juiste overloop te vinden. Het is niet prettig te lezen dat het onderwerp in 1x omslaat.
    - 1 tip heb ik al gekregen, is om je review even een paar dagen te laten liggen. Het zelf nog een keer doorlezen & kijken wat er beter kan.
    - Schrijven in een algemene vorm & niet in de ik-vorm. Wat ook aanslaat op een eerder punt die ik heb aangegeven. Het objectieve-gebeuren.

Dat is zo'n beetje wat er in mij opkomt. Nog andere tips?

Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Over die humor: ga niet elke zin proberen grappig te doen. Neem als voorbeeld die gast van de PU, Wouter. In elke zin heeft die wel een heel flauwe vergelijking (dit spel is zo langzaam als dikke strot door een zeef, dat soort dingen).
    Maar je moet gewoon beginnen, en kijken waar het strand! Niet teveel regeltjes bijhouden.
    Heb je al wat op papier?

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik sla reviews van Wouter ook standaard over. Hij komt altijd erg nep over.

Let in je review ook op stopwoordjes of andere woorden die je te vaak gebruikt. Na al die jaren betrap ik mezelf er soms ook nog op bij het nalezen ervan. Als je het schrijft dan merk je het niet maar als je het leest dan valt het al snel op. Ontwijk de ik-vorm ook niet, je mag best een aantal keer "ik" in een review plaatsen maar alleen moet je dit inderdaad niet te vaak doen, imo.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Inderdaad, er is helemaal niets mis met een subjectieve review. Objectief kan ook meer overkomen als een verhaal vertellen over een game, maar geen standpunt innemen. Zelf lees ik graag subjectieve reviews met 'ik vind'.
    Daarvoor is dit topic ook bedoeld denk ik?

12. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb al een klein stukje geschreven. Ik ben er niet tevreden mee. Dus het heeft constant veranderingen. Ik vind dat ik nogal rechtoe rechtaan schrijf. Dus dat probeer ik steeds aan te passen, maar dan ben ik weer te bang dat de review te groot wordt.

Ik heb echt respect voor de redactie hier (En elders natuurlijk). Het is echt een kunst om een goede review af te leveren.

13. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Je moet het inderdaad leren maar dat komt vanzelf wel, het belangrijkste is dat je je eigen ding blijft doen. Ik ben er zelf serieus aan begonnen toen ik een jaar of 16 was. Een kennis van mij was toen een gamesite begonnen die erg goed liep en hij zocht nog redacteuren dus om te het leren ben ik daarvoor gaan schrijven. Vooral inleidingen blijf ik persoonlijk een pain in the *ss vinden. Als je een review schrijft in Word dan kom je meestal op 2-3 pagina's en dat is, afhankelijk van het spel, wel de juiste lengte.

Maar ik ben nu toch wel benieuwd eigenlijk, kan je al posten wat je tot nu hebt? Je moet niet teveel aan jezelf twijfelen, dat ga je terugzien in het verhaal.

14. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb het hieronder staan. Het is nog maar een klein stukje. Ik moet ook zeggen dat ik de game nog niet heb uitgespeeld. Maar dat verwacht ik dit weekend of in de loop van volgende week te doen. Ik verwacht ook mijn review rond die tijd af te hebben. Ik weet wel dat ik al genoeg heb gespeeld om in ieder geval een heel stuk te schrijven (80% sowieso)

Een jaar na de Amerikaanse release is het eindelijk zo ver voor de Europeanen. De Europese release van Tales of Vesperia. Het was afwachten of de game überhaubt wel in Europa zou verschijnen, maar het is eindelijk zover. Ik ging de wereld van Terca Lumireis bezoeken en ben een ervaring rijker…

JRPG
    Xbox-bezitters mogen blij zijn dat er een JRPG op het platform verschijnt. Het is een schaars genre op het platform & tot op heden heeft de Xbox nog steeds geen klassieker mogen ontvangen. De makers van Tales of Vesperia (ToV) hadden dat doel niet voor ogen. Ze hebben een zeer traditionele JRPG afgeleverd die de fans absoluut zullen waarderen en gamers die nog nooit een Tales of-game hebben gespeeld… Die krijgen nu de kans om het te doen.

Anime-stijl
    Het eerste wat opvalt, is de stijl wat ToV kenmerkt. De anime-stijl wat de game heeft vormgegeven kan mensen afschrikken, omdat het kinderlijk kan ogen. Desondanks zijn de graphics van hoog niveau en de locaties af en toe adembenemend te noemen. Enig minpuntje is de “field map”. De wereld ziet er dan erg standaard uit. Hier hadden ze best wat meer moeite in mogen stoppen.

Helaas is de animatie niet current-gen-waardig. Het oogt af en toe houterig & soms klopt het gewoon niet hoe bepaalde karakters lopen. Gelukkig valt dit niet heel erg op en stoort het ook niet.

De cutscenes zijn wel weer van hoog niveau. Ook hebben de makers de optie gemaakt om de scenes te skippen. Wat dan wel weer raar is, is dat de scripted gesprekken niet geskipped kunnen worden. En die kosten vaak meer tijd dan de cutscenes. Zeker als je bij een eindbaas bent & je hebt daarvoor een heel gesprek gehad en je gaat dood. Dan is het toch prettig om dat hele gebeuren te kunnen overslaan.

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ziet er best netjes uit hoor :) Alleen nooit "&" i.p.v. "en" gebruiken. Ook staat het woordje "eindelijk" 2 keer in de inleiding, de tweede kan je bijvoorbeeld vervangen door "nu" of iets in die richting of gewoon anders verwoorden. Verder ben ik wel benieuwd naar de uiteindelijk review.

16. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Ok, dat van "&" wist ik niet. De 2x eindelijk in de inleiding was mij inderdaad al opgevallen. Het kan zomaar zijn dat het opeens totaal anders wordt. Maar goed, het is een opzet en ben wel tevreden dat het in ieder geval ergens op lijkt.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik vind het anders een aardige review (voor zover je daar van kan spreken). Het leest in ieder geval lekker weg. David heeft wel gelijk over dat &, maar dat is verder geen punt.
    Ook zie ik dat de gemiddelde lengte van je zinnen net iets te kort is. Lees de laatste alinea maar eens hard op in jezelf.

Dit is gewoon wat tips he! Ik vind het een leuk stukje. Mijn eerste review werd helemaal afgekraakt :p.

18. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Precies, ik heb het gevoel dat ik erg kortaf ben. En heb een klein stukje meer geschreven en daarin is het nog erger. Dat stuk gaat dus een veeg krijgen. Ik ga verder kijken wat ik nog kan aanpassen.

19. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Het lijkt zo makkelijk, maar daar vergis je je toch veel te snel in! Noem maar eens de plus en de min punten van een game + de argumenten daarvoor. Als je de argumenten kunt bedenken is het appeltje eitje, het blijft toch jou review/preview en niet die van iemand anders.

20. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik had laatst een review over de drie eerste Fallout 3 uitbreidingen geschreven. Zometeen ook maar even die van Point Lookout erin zetten en hier maar even posten :)

Deel Deze Pagina