Bully Scholarship Edition
Het is ochtend, ik wordt wakker met Jimmy Hopkins en loop naar buiten. Ik heb vandaag Biologie, iets waar ik niet van hou. Ik denk even na of ik er heen ga of niet, ik pak toch maar mijn fiets en ga naar de kermis in het dorp. Eenmaal daar gekomen ga ik in de achtbaan en heb veel plezier, ik loop naar buiten en zie een politieagent op me aflopen, ik moet naar school!
Bully Scholarship Edition draait om de hoofdrolspeler Jimmy Hopkins, deze etterbak die nog maar 15 jaar oud is moet weer eens een nieuwe school zoeken omdat hij ondertussen van zeven scholen is afgetrapt, hij krijgt een laatste kans en dit is op Bullworth Academy. Wat meteen opvalt is dat het zo’n typische Amerikaanse hogeschool is. Je hebt de nerds, die worden gepest door sporters, vervolgens heb je nog de rijkelui kindertjes en nog veel meer soorten groepen.
Je kan de game opzich vergelijken met Grand Theft Auto maar dan op school. Je komt verder in het verhaal door missies te doen. De missies zijn zeer gevarieerd, de ene keer moet je voor de gymleraar onderbroeken van meisjes stelen uit hun kamers of in een donkere avond met hevige sneeuw een kerststal van de Kerstman totaal kapot maken, dit natuurlijk met het welbekende Kerstmis tune. De game zit vol met grappige dingen, zo heb je een leraar die zicht vol zuipt met alcohol die hopeloos verliefd is op een andere juffrouw, heb je de vrouwelijke gestoorde kok in de kantine, heb je een dronken Kerstman en heb je de oorlogsveteraan die je nieuwe vechtkunsten leert, dit zijn maar een aantal personages in de game. Door meer van dit soort mainstory missies te doen kom je verder in het verhaal, hiermee maak je ook vrienden met de groepen op school, maar tevens kan je respect bij een bepaalde groep ook verliezen door een missie te doen. De game draait om 6 Chapters, in elke chapter doe je missies voor een andere groep. Tevens heeft de game ook seizoenen, zo zal er een chapter zijn dat zich afspeelt in de Winter, overal sneeuw en kerstversiering, en is er natuurlijk ook Halloween waar alle kinderen in enge kleding lopen. Alleen al met deze missies zul je je vermaken, maar dit is nog niet eens alles.
“Algie : What I hate most about school is that my mom can't read me my bedtime stories.’
Je zit namelijk op school, dus je moet ook lessen volgen. Je speelt per dag, je wordt wakker om een bepaalde tijd en volgt als je dat zelf wil een les die je op die dag hebt. Inderdaad, als je zelf wilt. Je hoeft het dus niet te doen, als je het wel doet speel je nieuwe dingen vrij. Zo zal je door je lessen Natuurkunde dingen als rotjes en stinkbommen vrijspelen, hiermee kun je je medescholieren het leven zuur maken. Deze lessen zijn simpele minigames die je moet doen binnen een bepaalde tijd. Zo moet je bij Biologie onder andere een kikker ontleden en zijn ingewanden eruit halen en mag je bij de Muziek lessen op de trommels spelen, dit alles is meestal wel simpel maar je hebt ook vaak dingen die toch erg pittig zijn omdat je weinig tijd hebt. Zoals ik eerder zei hoef je dit natuurlijk niet te doen, je kan ze ook niet volgen en gaan doen wat je wilt doen. Buiten de Academy is er namelijk een hele grote stad dat in stukken is verdeeld die je opent door missies te spelen, hier is ook zeer veel te doen. Zo heb je een pretpark waar je leuke dingen kan doen, maar je kan tevens het leven zuur maken van de bewoners van Bullworth town. Maar mocht je dus spijbelen dan heb je kans dat je gepakt wordt door de prefects of politie, spijbel je een paar keer dan heb je kans dat je straf krijgt en je het gras mag gaan maaien voor straf of sneeuw moet opscheppen met je schep.
Tevens heb je ook zij-missies, deze missies zijn wat kleiner dan de mainstory-missies maar zijn tevens erg leuk om te doen. Zo kwam ik in de avond laat een dikke nerd tegen op de WC die bang was om naar zijn kamer te gaan, dit omdat er wat medeleerlingen hem in elkaar willen slaan. Hand in hand moest ik hem naar zijn kamer brengen om vervolgens een paar dollar van hem te krijgen waarmee ik een leuke nieuwe trui kon kopen in een van de kledingwinkels in de stad. Ook moest ik een keer voor een jongen op de WC toiletpapier halen omdat hij net zijn behoefte had gedaan maar geen toiletpapier meer had. Dit zijn meestal simpele maar leuke dingen, de game is dan ook erg uitgebreid en je zal je niet snel vervelen.
“Mr Burton: Ah, Dodgeball! How I love the sound of boys crying in the morning!’
Wat meteen wel opvalt zijn de graphics, je moet geen super graphics verwachten, als je dat doet zul je teleurgesteld zijn. Het is namelijk een opgepoetste versie van de PS2. De textures zijn wat scheper en het ziet er allemaal wat beter uit. En de personages zien er nog wat hoekerig uit. Het hangt af van de persoon die het speelt, de een zal het benoemen als lelijkste game van de 360 terwijl ik er totaal geen problemen mee had. Tevens heeft de game nog wat veel laadtijden, maar dit zal niet zo erg zijn dat het je uit de game haalt. Tevens wordt dit helemaal goed gemaakt met de gameplay van de game, er is zo veel te doen en de game heeft een heerlijke sfeer.
Bully Scholarship Edition is een geweldige game, de game heeft leuke missies en sidemissies, heerlijke personages met humor en is dit gewoon een game die je gespeeld moet hebben!
+ Missies
+ Personages
+ Sfeer en Humor
+ Gameplay is zéér uitgebreid
- Laadtijden
Cijfer: 9
Dit is imo. maar een klein stuk, de game is echt zeer uitgebreid en je moet hem gewoon gespeeld hebben. Je kan hem makkelijk voor een euro of 15 vinden op de Bazaar, geniale game.