1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Review en Preview Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 30 dec 2007.

  1. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet? dan zouden andere mensen eerder geneigd zijn om een andere game te reviewen omdat jij al met deze bezig bent _O_
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja ik had zelf ook wel een review over Juiced 2 willen schrijven,wil je liever de jouwe eerst doen?
     
  3. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben nu bezig met paradise, ik denk dat 2 reviews van juiced 2 niet erg is dus, ga je gang ;)
     
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Juiced 2 Hot import nights

    Developer:THQ
    Genre:Arcade tuning racer

    Juiced 2 hot import nights is de opvolger van het eerste deel Juiced,een tune racegame die me erg goed in de smaak gevallen was op de gewone X Box.De eerste Juiced speelde zich af in een grote stad,waar de race evenementen waren opgedeelt in aparte races met een waar kalender om echt van te duizelen.In verhouding zaten de races goed inelkaar en waren ook nog eens echt erg pittig,met dag en nacht en regen races die er te doen waren.De tuning was niet zo uitgebreid als een Need for Speed Underground 2,maar de race ervaring was wel veel beter uitgewerkt.En toen ik hoorde van de opvolger in aantocht,was ik echter wel weer nieuwschierig.

    Juiced vs Juiced 2 - What's the difference?

    Wat als eerst opvalt is de aanpak en setting die in Hot import nights -HIN- leeft,maar de fictieve stad vanuit deeltje 1 is compleet van de kaart geveegd en hebben de makers gekozen voor echte steden en wat allemaal in het teken staat van de officieele HIN afkomstig vanuit Amerika,Een soort van subculture waar tuners bijelkaar komen om tegen elkaar te racen en hun fancy rides te showen.En dat allemaal in een mooi verzorgd jasje en poespas zoals Fotomodellen die willig poseren op al die uitgebouwde wagens in de meest kleine Bikini's waarover je nog niet eens durft te dromen,DJ's die helemaal losgaan tijdens de party's en sessies van de evenementen.Kortom een paradijs voor de jongens en meisjes die echter een uitpuilende portomonee hebben,wat je alleen al kan zien aan hun waanzinnig uitgedoste auto's die op rij te bezichtigen zijn.

    Gameplay

    Na het knallende intro begin je de Career mode,waarin je kunt kiezen uit een mannelijk of vrouwelijke rijdster die wat je kan stylen aankleden naar je eigen smaak.Eenmaal dat gedaan te hebben word je direkt begeleid door de bevallige Ursula,een Amerikaans Model die je de kneepjes van het vak even bijbrengt met de nodige uitleg over de races en zijn doelen.Je begint de eerste nachtelijke race met een getunede leenwagen in onder andere London en Parijs,daarna als je je goed genoeg bewezen hebt dan kun je een eigen ride aanschaffen met je eerste gewonnen centjes.Op zich zit het wagenpark goed inelkaar en is er volop keus en voor ieder wat wils te bekennen naarmate je verder stijgt in de ranks en al.De steden zijn erg cool om in te racen,van de straten van Rome scheur je langs en zelfs in de beroemd en beruchte Romeinse Circus Maximus,enzo drift je je een baan in en rondom de Eifeltoren.Niets is te gek en is al een waanzinnige ervaring op zich,Ook de stad van Sidney is van de partij met het Opera huis.En dat is iets wat me persoonlijk wel verast heeft aangezien ik dat in veel racegames heel erg gemist heb.Er is in de game erg veel te doen kwa race leagues,je kunt ook weer wedden op je tegenstanders en ook weer andere rijders inhuren.Ook is er een DNA stand waar nogal een klein hypje uit ontstond,maar bleek helaas niet zo intersant te zijn als er gedacht werd.Met dat dan als eerste minpunt.De AI van de tegenstanders is niet bijster bijzonder te noemen en zijn gewoon erg rechtlijnig,maar competitie is zeker wel aanwezig.Er zijn buiten de Leagues ook races te verijden om bepaalde items voor je ride vrij te spelen,en die kunnen behoorlijk pittig zijn.Genoeg te doen dus,de gameplay werkt verder wel lekker en de races zijn op een of ander punt echt erg vermakelijk om te doen.

    Tuning,maak die velgen eens wat breder man!

    In Juiced 2 HIN is tuning echt ALLES,je wilt een dikke voorbumper?of wil je misshien die verbredingskit waar je ride als een opgefokte steroide stier naar buiten komt?Koplampen vervangen door booskijkers en dikkere knalpotten waar de Nitro uitknalt?Wat zeg je,wil je die velgen verbreden naar een extreme 20 inch maatje?Maar natuurlijk,in deze game is jouw wil letterlijk wet als het gaat om de customizing en prestaties van die asfalt vreter van je.En dan is er die bestickering nog waar je de vinyls kunt plaatsen en op maat kunt verkleinen en vergroten ala de Forza methode,aan ieder kant van je wagen kun je 25 lagen aan stickers voorzien.Toegegeven dat is wat weinig maar je kunt er zeker wel iets unieks van maken,ook zijn er 'skins' van de HIN elementen zoals de zeer sexy bevallige fotomodellen,en extreem coole artworks waarmee je je ride nog extra aantrekkelijk mee maakt.Op een of ander punt vind ik dat tunen hier echt erg gaaf inelkaar gezet,er zit nog net geen autosculp in zoals de Need for speed serie nu al standaard heeft maar er is meer dan genoeg aan alternatief materiaal aanwezig.Kortom weer een kant van het spel om uren aan te spenderen,je kunt zelfs je nummerplaat van een eigen text of naam voorzien.

    Look en graphics,en de techniek

    Op het eerste gezicht vind ik Juiced 2 de meest sierlijke racegame die ik tot nu toe gezien heb,geen saaie layouts en garages maar echt tot in de puntjes gestyled.Bij de race kalender springen de Fotomodellen je in het oog,en zijnen flitsende kleurgebruiken die heel artestiek zijn gemaakt.De graphics van de game zelf zijn uitermate goed verzorgd en lekker om naar te kijken wat me vaak doet denken aan de oude 'Ridge racer' en 'Auto modellista',en met name de drift steden zoals Parijs en Sidney zijn een lust voor het oog.De graphics zijn dan ook niet echt next gen,maar ik vind dat eerlijk gezegd niet erg aangezien ik de stijl van de game erg cool vind gemaakt.Als je een PGR4 gewend bent zul je niets hierom geven denk ik,er is geen extreme detail te bekennen alhoewel vind ik de auto's in het zonlicht echt verbluffend mooi gedaan.Je hebt bepaalde momenten in de replay dat je een slow motion sequence krijgt wat erg tof uitziet.Er is helaas geen fotomode aanwezig wat de enige domper voor me is,wel kun je rondom de wagens kijken met de thumbstick tijdens de races en er is zelfs een incar view.Over de technieken van Juiced 2 heb ik niets aan te merken,de game loopt lekker zijn frames per seconde zoals het hoort en gaat ook peilsnel.De wagens kwa motorsound zijn helaas niet zo brullend als een Need for speed game,maar kan ermee door voor een game als deze.Maar voor de rest ziet alles er netjes uit en zijn er geen echte bugs in te vinden.

    Oldskool meets Next gen

    Juiced 2 HIN is verre van een next gen titel en wat zo had kunnen draaien op de eerste X Box,maar toch heeft de game een bepaalde charme voor me.Misschien komt het door de nostalgie die ik ervan heb op de oudere racegames die ik vroeger zo graag speelde,en voor de rest is de game een typische houd je voet op het pedaal racer.Wel is er een schade systeem aanwezig maar die meer cosmetisch is gehouden ten opzicht van de eerste juiced,waar je moest betalen voor je beschadigde lak en deuken.De makers hebben hiervoor bewust gekozen voor een fun systeem waar ik eerlijk gezegd wel blij mee ben.Juiced is een racegame die niet zo serieus bedoelt is en doorgaat op een soort moderne tune variant op het genre van Ridge racer bijvoorbeeld,en daar is niets mis mee maar is het een kwestie van smaak geworden.Een vrolijk en stoere racer met een leuke fun factor,dat is wat Juiced 2 Hot import nights is en niets meer en minder.

    Cijfer:8+

    +Tuning,heel veel tuning.
    +Coole steden,en leuke racekalender.
    +Mooie menu's,en toffe vibe.
    +Snelheid en spektakel,soms lekker pittig.

    -Niet next gen.
    -DNA functie komt niet uit de verf.
    -voorbij gestreeft door zijn concurentie.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  5. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Mooi cijfer :) en goede review. Ik post maandag Burnout revenge. Deze wil ik eerst reviewen voordat ik aan de review met burnout paradise begin. Zoiezo moet ik eerst BP uitspelen. Dan kan ik lekker aan de slag met de review:9

    Juiced 2 doe ik later wel reviewen, dan zit er wat tijd tussen ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  6. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt,nog even over het cijfer.
    Maar zoals gezegd is de game niet next gen,maar ik heb hier meer plezier in dan de moderne Project gotham game.
    Bij PGR4 is het echt letterlijk next gen in zijn graphics,maar de career mode vind ik erg eentonig terwijl PGR2 deed juist zo goed deed.

    Mijn 8+ voor Juiced 2 is oprecht bedoelt aan de gameplay en de hele opset van het spel,en de plezier die je ermee kan hebben.
     
  7. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Dat is ook iets wat ik merk aan reviews van sites en magazines. Ze kijken alleen naar graphics en techniek, maar minder naat techniek. Dat is ook een reden waarom ik deze thread een goed idee vind, dan kan je ook over de fun factor lezen.:D
     
  8. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat je zegt inderdaad,met heel veel reviews van andere sites kan ik vaak ook niks.
    Ja ze vertellen wat over de game,maar verder word ik niet wijzer of het iets voor mij is en speel ik ze daarom altijd zelf om dan pas een oordeel te geven.

    Binnenkort een review weer van me omtrent Need for speed Most Wanted,en Pro street.
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    [​IMG]

    Review: Need for speed - Most Wanted

    Genre: Tuning illegale straat racer

    Developer: EA

    Need for speed Most wanted keerde voor het eerst in zijn tuning setting vanaf de eerste Underground weer terug naar zijn oorspronkelijke roots in het jaar 2005,althans als het aankomt om zijn snelle achtervolgingen van de boys in blue en de overdag race evenementen.Hoe meet deze game zich nog in verhouding met het hedendaagse racegeweld,en waarom moet je deze game vanuit 2005 even gespeeld hebben als illegale race liefhebber?

    Wat me aangespoord heeft om deze review te schrijven,komt vanuit het laatste slechte deel Undercover waar de Need for speed serie zijn weg volledig kwijt bleek te zijn tot iedereen zijn verbazing aangezien de ontwikkeling veel belovend leek.Echter werden de fans waaronder ik behoorlijk teleurgesteld,en in plaats van die game kun je je veel beter Most wanted tot aanschaf nemen en hier is waarom.

    NFS: MW 2005 vs NFS: UC 2008

    Laten we beginnen waar het met Undercover al direkt fout ging,en wat Most wanted zo succesvol maakten.En dat zijn de peilsnelle race momenten in freeroam door de fictieve steden,met zijn politie in je spiegel met een bak herrie van een soundtrack op je speakers.In MW gaat het allemaal zeer hard eraan toe met echt hordes politie wagens achter je aan,waar je onderweg ook events tegenkwam zoals 'point to point' en de briljante 'Tolhuis' races,een persoonlijke favoriet event uit MW voor me.In Undercover gaat het hier helemaal de mist in,de freeroam is nog steeds met zijn achtervolgingen intact gebleven maar wat vreemd is is dat het dus doelloos is geworden.Je ziet de events niet meer versprijd door de stad liggen,en is het een letterlijke lege en ietwat dooie boel geworden alsof je door Racoon City vanuit de Resedent Evil games scheurt.Daarnaast kampt UC met een immens groot grafisch probleem,als je aan het racen bent merk je dat in gebouwen de detail zich langzaam opbouwt.En dat is nog niet het ergste,de frame rate is de meest slechte die ik vanuit racegames ken waar je in plaats van je skills je soms moet concentreren dat je door de framedrop gewoon totaal geen race gevoel krijgt.En dat is gewoon echt onvergeeflijk,zeker in vergelijking met zijn trotse voorganger Most wanted die hier met vlag en wimpel nog steeds als winnaar uitkomt.De verhaal mode van UC zullen we maar achterwegen laten,en kent de totale fun en kijkplezier niet vanuit MW zoals de geweldige scenes met Razor en agent Cross die je beiden het leven niet gunnen als ingeburgerde straat racer.

    [​IMG]

    Verhaal,en cast

    NFS: MW heeft een zeer vermakelijk verhaal,met de nodige Amerikaanse stoerheids factor die er degelijk aanwezig is met hier en daar een flinke vlueg sarcastische humor.Je speelt een straatracer die spontaan in 'Rockport' komt aan raggen met je duur gepimpte BMW wie kent hem niet,gestyled met de nu al nostalgiesche blauw en zilver kleurcombinatie die dient als NFS boegbeeld lijkt het wel.Na een warm onthaal van je rivaal Razor,die niets liever wilt dan je lieftallige vriendinnetje en wagen tot zijn bezit te nemen kom je in contact met de mooie Mia gespeeld door Model/actrice Josie maran.Mia neemt je al direkt met haar charmes in verdediging tegen die gemene schurk Razor,die overgens fantastisch word neergezet.Nadat deze welgemanierde heer jouwn wagen tot de zijnen maakt,neemt Mia je aan de hand en showed je naar een garage toe die tevens jouwn onderkomen word om wagens te upgraden die je vervolgens aangekocht hebt.Je krijgt de opdracht om Razor dus te verslaan om onder ander je BMW weer terug te winnen,en die taak is om iedereen die op de Blacklist staat op rij te versaan.Een leuke innovatieve vondst van EA en werkt nogal erg verslavend,leuk is als je goed weet te gokken dat je hun wagens kunt winnen en dan ook weer kunt customizen naar je eigen smaak.Dan nog over agent Cross,deze soort van Shaft achtige politie voorbeeld maakt het je behoorlijk moeilijk.En je ontmoet hem nog tijdens je laatste rit met je BMW,die hij voorziet van een mooie kras op je dure lak met zijn sleutelbos.Een geweldige actuer die uitermate plezier heeft als het karakter die hij neerzet,leuk is dat agent Cross weer te zien is in NFS: carbon waar hij zijn morale politie carriere heeft veruild voor een race auto.

    Gameplay,en graphics

    Most Wanted ziet er nog steeds geweldig mooi uit,met name de regen en zon effecten zijn nog steeds anno 2009 een lust om te aanschouwen waar het zonlicht in Undercover helaas statisch is gebleven.De auto's zien er goed uit in MW met gladde effecten,hoewel in de UC game de wagens wel weer mooier uitzien als het aankomt in polygonen en glans en shading effecten.Toch kunnen de MW wagens primo door hoor,en laten we eerlijk zijn als je hard gaat zul je daar niet zo heel veel meer van merken.De gameplay is in MW echt heel leuk inelkaar gezet,en er is overvloed aan content met wat te doen waar je zeker wel even mee bezig bent.Enig kritiek die ik heb is dat de premie races nogal wat te over geforceerd inelkaar gezet zijn,en heb je soms het gevoel eenmaal daarmee bezig te zijn dat je een soort 'Burnout' achtige game speelt.De achtervolgingen zelf met de politie op je kont leveren de nodige hilariteit op,sommigen vinden het wat te overdreven maar ik vond het juist wel grappig om even op een Golfbaan het gras te maaien met mijn Copvriendjes en vriendinnetjes.Rockport kent veel leuke en interessante wegen en tunnels,waar je lekker met de geopende Nitro fles wel even de grindtegels laat vliegen.De Heat mode is ook weer zo'n briljante vondst,dat je wagen stijgt in zijn beruchte populariteit en dat de politie je sneller spot en het moeilijker word om ze af te schudden.

    [​IMG]

    Tja het mag duidelijk zijn,Most Wanted wint het letterlijk op alle fronten van zijn pasgeboren zusje Undercover vanuit 2008.Je kunt de game NFS: Most wanted al krijgen voor nog geen 2 tientjes,als je een illegale tuning game zoekt met veel overdrevenheid en absurde snelheden moet je zeker deze game eens checken.

    Eindcijfer: 8+

    + Geslaagde setting,leuke sfeer
    + Exotic wagenpark weer helemaal terug
    + Snelheden zijn geweldig
    + Brullende soundtrack
    + Motor geluid
    + Blacklist,Heat mode

    - Kan heel langrekkig worden in zijn missies
    - kleine framedrops
    - Customizing is iets teruggebracht,weinig bestickering opties
    - besturing nog wat dweilerig
    - auto's remmen te snel bij gas los af
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Hoe cheap en gay ik die hele PIMP hype ook vind. Ik moet erkennen dat Most Wanted idd een heerlijke racer is. Vooral tegen elkaar is het pure fun. Snel, bruut en nog belangrijker: erg leuk.
     
  11. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    TEST DRIVE UNLIMITED


    Test Drive Unlimited is alweer een tijdje oud, maar zeker niet minder goed. Van de paar TDU fan’s hier op het forum hoor je eigenlijk niks meer over de game en dat is zonde. Deel 1 ligt dus al bijna niet meer in de winkels en deel 2 is spoorloos verdwenen, tijd voor een review!

    Het doosje:

    Zodra je de game in je handen hebt voel je het al, die brandende zon op je huid, de wind die door je haren blaast en de brandstof van de extreemste wagens op deze wereld! De Ford GT en de Lambo Gallardo Spyder kunnen je maar net ontwijken, ze rijden bijna het licht blauwe water in maar net op tijd komen ze weer op de weg terecht. Inmiddels zijn de Triumph en Maserati al voorbij.

    Bekomen van de schrik? Wacht maar totdat je het spel in de 360 doet!

    Raampje open en gassen maar!

    Racegame of toch niet?

    TDU moet niet de strijd aan gaan met Forza maar met…tja met wie eigenlijk? TDU is een racegame maar na een tijdje zul je alleen maar gaan rijden over de heuvels en langs het strand want dat is toch waar de game het beste in is. TDU is dus een unieke game, de enigste in zijn soort.

    Je hebt verschillende races, voor de auto en voor de moter. Daar komt nog eens bij dat je ook verschillende klasses hebt , je kan bijvoorbeeld niet met een F-klasse auto in een A-klasse race deelnemen. Het racen zelf is niet speciaal, je auto op de weg houden is al een opdracht op zich. De besteuring is verschrikkelijk maar dat maakt eigenlijk niet eens zo veel uit. Je hebt daarnaast ook nog verschillende opdrachten, taxi chaffeur spelen in je Pagani zonda, maar ook auto’s naar een bepaalde plek brengen waar je dan weer geld voor krijgt. Met dat geld kun je natuurlijk de vele exotische bolides kopen die in het spel zitten, de dure villa’s aan het strand maar ook verschillende kledingstukken. Broeken, schoenen, zonnebrillen en nog veel meer. Daarnaast kun je je auto ook tunen, geen dikke spoilers of andere rare fratsen maar gewoon wat sneller maken.

    Regen? Hier niet!


    Oahu:

    Oahu, waar denk je dan meteen aan? Zon, zee, strand, palmbomen, dure huizen, dure auto’s en moters, bergen… Dit is ook precies wat je in TDU aantreft, zoals ik al eerder zei is dit geen game echte racegame maar meer een game die je oppakt als het buiten weer een regent en je zelf geen luxe auto voor de deur hebt staan. Gewoon even naar het strand rijden met je Lambo, raampje open, muziekje aan en gassen maar! Over de snelweg, naar de kleine smalle bergweggetjes, door de stad en dan een plekje zoeken op het strand. Lekker bruin geworden en tijd om naar huis te gaan, langs het strand en de palmbomen, het zonnetje zien ondergaan en het maakt niet uit hoe hard je rijd. Heerlijk toch?!

    Bergen, zee, en asfalt: TDU!


    Cijver:

    Pluspunten:

    + Vele exotische bolides
    + Huizen kopen
    + Kleding kopen
    + Het (grote) eiland
    + De hele relaxte sfeer van de game

    Minpunten:

    - Bestuurbaar heid van de auto’s en moters
    - Het overige verkeer

    Cijver: [9/10]
     
  12. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Klein schoonheidsfoutje dan is het nog beter\o/
     
  13. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, dat doe ik altijd fout ;)
     
  14. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Leuk opgezet,alleen ik vind je eind cijfer wat aan de hoge kant,toen de game uitkwam was dat allemaal zeker wel top.Maar toen was er net nog geen Forza 2,en als je TDU nu zou aanschaffen zou je als gamer door de grond gaan door zijn zeer slechte techniek met name framedrops,matige graphigs en zeer slecht geluid.

    Ja ik weet het draait om je eigen mening,ook ik heb de game kapot gespeeld maar nu zou ik deze echt niet meer in de 360 stoppen omdat er nu zoveel aanbod is op race gebied en het er niet meer tegen kan opnemen.:b:;)
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Maar een oude topgame van op de SNES/NES enzovoorts is nu toch ook niet ineens een 2 waard omdat de graphics om te huilen zijn en de gameplay zo houterig als maar kan zijn is?
    Je moet gewoon reviewen naar de game zelf en het niet gaan vergelijken met andere games die later zijn uitgekomen (en daarom meestal betere graphics, gameplay hebben)
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    nou moet zeggen zelfs nu zou ik nog eerder Test drive pakken dan menig andere race game zeker voor bedrag waarvoor hij nu te koop is
     
  17. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al aangaf kan je TDU en Forza niet met elkaar vergelijken, je zou TDU het beste met MC: LA vergelijken denk ik en dan nog is de omgeving heel anders dus dan zouden de laatste 2 plus punten wegvalen.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Jullie hebben gelijk,ook ik heb zo mijn klassiekers die een ander crap zou vinden.Inderdaad is het lastig de game te vergelijken met een ander,zeker blijft de opset cool maar de genoemde factoren stoorde me toen al een beetje.Neem bijvoorbeeld mijn Juiced 2 review,die game vind ik heel leuk maar de meeste zullen ervan walgen haha.
     
  19. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen schrijft gewoon wat hij/zij vind en daar moet je dat zelf weer een conclusie uit halen, zie bv IV en SR2. Wat is nou fun? Is weer voor iedereen anders.
     
  20. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis van alles in de game reviews van tegenwoordig.

    Maar waar ik me echt aan stoor is het volgende. Ik wil graag in een review lezen hoe het online gebeuren werkt.

    Tegenwoordig zie je hier en daar wel termen als online opties, en online coop ed. Maar dat bedoel ik er niet mee.

    Ik zal eens op sommen wat ik dan wel bedoel, en dus mis in zo een beetje alle gamesites game reviews.

    - hoe werkt de matchmaking? werkt die goed?
    - zijn er problemen mbt lag?
    - andere problemen?
    - clan/ leugue opties aanwezig en hoe werken die?
    - zijn er fatsoenlijke rankings en hoe werken deze?
    - glitches, bugs ed, zitten deze er veel in?

    (dus geen opties wat ik kan, maar de opties die ik kan, werken die ook allemaal zoals het hoort?)


    Zo, hier wat dingen die ik bijna overal mis, en die zijn voor mij als online gamer eigenlijk zowat het belangrijkste wat er is. Want een game kan zo vet zijn, als het niet werkt, of niet naar behoren, dan kan je er nog niks mee.


    Deze punten wil ik dus in de review zien, maar dan wel na uitgebreid testen door de schrijver zelf. Eventueel aangevuld met collega reviewschrijvers van dezelfde site.

    Maar ik kan nog wel uren door gaan. Misschien zou ik eens zelf een review moeten geven.


    Als ik nu nog van de grote sites de review van PES lees, dan krommen mijn tenen.

    Niet genoeg vernieuwing lees je dan. Maar dat het online gewoon niet tot kut werkt, dat lees je dan weer zelden. Een groot gemis dus in een echt goede game review. En waar je nog echt wat aan hebt.

    Als ik iemand over Race pro hoor praten, ja het racen is echt vet, en je voelt de wagen, ok grafix zijn niet top, maar goed genoeg, echt een aanrader.

    Dan koop ik die game, ga online en............... het werkt gewoon retekut.

    Tsja.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2009

Deel Deze Pagina