Het verpesten van series die vroeger zo cool waren.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JDH, 13 mei 2005.

1. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrijf dit artikel naar aanleiding van de films: Starsky en Hutch, The dukes of Hazzard en The Thunderbirds enz. Ik heb vroeger altijd met veel plezier gekeken naar deze series. Maar nu worden er films van gemaakt met hele andere acteurs (logisch omdat de originele veel te oud zijn, maar toch erg jammer) en het wordt allemaal heel popiejopie gebracht. The dukes of Hazzard zonder Roscoe en de andere acteurs is gewoon niet hetzelfde. En die Ben Stiller in Starsky en Hutch vind ik al helemaal niks.

Straks komt er ook nog een A-team, Knightrider en een Airwolf film die net zo worden verkracht als de anderen.

Jammer, heel jammer. Geef mij maar gewoon de oude series, daar hou ik van :) .

Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  2. Zeloot

Zeloot Unity the Verb

Leuk Bevonden:
    0
    hmmmm.. tjah, was ik ook wat ouder dan nu, en keek ik vroeger ook naar al die dingetjes dan was ik het wel met je eens :D Maar kkeek dat nooit, en volgens mij was dat niet echt in mijn tijd :confused: en kvond starsky and hutch wel een coole film hoor.

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Het moet natuurlijk wel wat flashier gebracht worden tegenwoordig anders komt er geen hond op af.....maar waar ik je wel gelijk in geef is dat de film echt anders is dan de serie....starsky & hutch was geen komedie bijvoorbeeld......Maar ja soms doen ze het wel leuk zoals charlies angels, alhoewel deze totaal niet op de serie leek was het toch een leuke film....ik denk dat je het beste kunt vergelijken met (de meeste) gelicenseerde games. Ze gebruiken de titel om de mensen te lokken, maar de inhoud is niet echt waar het originele concept om draaide....
    Waar ik me persoonlijk veel meer aan irriteer is dat ze tekenfilms na gaan synchroniseren....Denk je een leuke aflevering van bijvoorbeeld dexer, of voor de echte oldtimers: he-man :)....spreken ze ineens nederlands.....en als het nou leuke stemmen waren, nee hoor, zoveel stemacteurs zijn er niet in nederland dus kom je ook nog heel vaak dezelfde stem tegen.....en dan komt er nog bij dat ik zo vroeger engels heb geleerd met dj-cat en op skychannel, met Mask, transformers enz...

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    DJ-Cat met onze eigen Linda de Mol _O_ _O_ (die toen nog wél cool was ;))

5. flyswatter

flyswatter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten Johnny Bravo in het Nederlands. Zelfs die serie hebben ze verpest; het "Oooh Mammmaa!" mis ik nu echt!

6. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    WTF, Johnny Bravo in het Nederlands? Mag dan wel pas 15 zijn, heb wel de Engelse versie ervan meegemaakt!

7. Zeloot

Zeloot Unity the Verb

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik ook mee eens... die stomme nasynchronisaties.. shit man, daardoor ben ik juist gestopt met kijken naar die tekenfilms.

8. pls_devil

pls_devil Guest

alleen de oude series zijn goed: m'n moeder heeft voor moederdag de complete starsky en hutch seizoen 1 gekregen en die zijn gewoon prachtig _O_

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik moet zeggen; Starsky and Hutch was een redelijk vermakelijke film, heb de series nooit gezien dus vandaar dat ik ook geen storende dingen tegenkwam in de film zelf.

Ergens geef ik je gelijk; met hetzelfde argument als dat ik geef bij het verfilmen van zeer diepgaande boeken. Zo kan ik de LOTR films niet aanzien zonder te kokhalzen.
    Aan de andere kant kan het wel degelijk goed uitpakken zoals het veelbelovende project van de Miami Vice film. Echter daar zijn een paar aspecten waardoor ik er vertrouwen in heb, en een paar punten die je bij het kijken van die film in je achterhoofd moet houden.
    Het vertrouwen van mijn kant is simpelweg doordat de regisseur van de film Micheal Mann is (een top regisseur, tevens de regisseur van een groot deel van de Miami Vice serie zelf). En ten tweede hebben ze in mijn ogen geen betere casting kunnen doen, de 2 personen zijn echt geschikt voor de rollen van Tubbs en Crocket.
    Wat je in je achterhoofd moet houden is dat de film een ode is aan de serie, gewoon om het gevoel nog een keer te herleven. Ik heb daar zeker behoefte aan, en een heel groot deel van de Miami Vice fanbase zeker ook.
    Dit is puur een voorbeeldje waarin ik het wel zie gebeuren dat deze ontwikkelingen ook positief kunnen uitpakken, maar inderdaad vind ik het ook afschuwelijk als deze geweldige series puur worden verfilmt om nog even snel in te cashen.

10. pls_devil

pls_devil Guest

ongelijk hebt ge :mad:
    lotr 4ever _O_ _O_ _O_

11. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, dat maakt animé in het japans ook zo mooi, na-synchroniseren in het engels kan nog wel, maar o wee als ze het in de toekomst in nederland gaan uitzenden en het dan na-gesynchroniseerd wordt in het nederlands. Dan zouden ze het dus totaal verkrachten...

wat betreft starsky and hutch, met men 19 jaar ben ik (veel) te jong om de originele serie mee te hebben gemaakt dus daar kan ik niet over oordelen. Maar van the a-team moeten ze afblijven! dat is jeugd sentiment :cool:

Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  12. pls_devil

pls_devil Guest

gelijk hebt ge _0/

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    pls_devil ik verzoek je om met wat meer inhoudt te posten want dit gaat nergens over. Dus je discussieert of mee, of je post niet.

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    A-Team Ruleert ZWAAR!!!

Thunderbirds. Geweldige serie, die ik echt Altijd keek, hebben ze nu ook verfilmd... :'-( |:- :'-(

Starsky enzoow heb ik niet gezien, Dukes heb ik af en toe wat van meegekregen, maar sowiezo, oude series moet je niet proberen te verbeteren in Film-vorm.. maja, die producers willen alleen maar geld verdienen, en denken dat te bereiken door jeugdsentiment 8) van oudere mensen te proberen laten herleven.,. (zin klopt volgens mij niet helemaal :cool: ;) )

15. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    De Thunderbirds hebben ze niet verfilmd.
    Die hebben ze verkracht, vermoord, een week laten liggen en daarna nog een keer verkracht.
    De regiseur, schrijver en producent van dat wanstaltige product mogen ze van mij standrechtelijk executeren voor begane misdaden tegen de menselijkheid en terminale wansmaak.

16. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Je hebt gelijk. Het is gewoon zonde dat je nu de glamour en wat je vroeger zo aantrok naar die series niet meer terugziet

17. pls_devil

pls_devil Guest

Ik hoop eigenlijk dat het bij series blijft. straks begint men nog met films. :mad:
    En dit is eigenlijk al gebeurt. een paar jaar geleden heeft george lucas al een nieuwe versie van star wars (de heilige trilogie!!!) opnieuw verfilmd.
    gevolg: een wanproduct |:-

18. Eagle32

Eagle32 Secret Service

Leuk Bevonden:
    0
    HEt is idd triest in plaats van iets nieuws te bedenken verpesten ze oude series, wees eens creatief en bedenk iets nieuws komop zeg

19. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind echt tekenfilms als transformers,johny bravo enz horen gewoon echt in het engels dat nederlands hoort gewoon niet.
    Maar die films op oude series kunnen goed zijn maar ja ze kunnen ook tegenvallen ik hoop dat er nooit een A-team film komt zou het echt verpestten.

20. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Bij sommige serie's vind ik het dan weer wel kunnen zoals gewoon ff random; fairly odd parents en spies dinges (3 meisjes spionnen op foxkids (NIKS JETIX), maar ok niet allemaal heb ik ze in het engels gehoord, fairly odd parents wel dan maar soms past het beter bij bepaalde tekenfilms.

En tja bij films het moet tegenwoordig altijd flashier. Genoeg voorbeelden van een sequel die ff een actievol verhaal heeft maar het niet trekt bij de voorganger.

Deel Deze Pagina