Het vertrouwen van tegenwoordig

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MennoDePenno, 2 nov 2004.

1. MennoDePenno

MennoDePenno HardrocK PosteR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop in de Edah en wil een biertje kopen. Kom ik bij de kassa, vraagt die vrouw of ik een identiteitsbewijs bij me heb. Dus ik laat een kopie van m'n paspoort en mijn schoolpas zien, waar duidelijk op staat dat ik 16 ben. Denken ze dat hij vals is, en worden er verschillende mensen bij geroepen.

Mensen geloven je niet meer op je woord, en zelfs als je bewijs hebt, geloven ze het vaak nog niet...

Mijn vraag is dus: Waar is het vertrouwen van tegenwoordig gebleven?

2. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    hoe kan je mensen nog vertrouwen als iedereen wordt neergeschoten e.d?

3. XeoN

XeoN Guest

Vraag aan die vetnekken in de Haag. Nog nooit in een achterbuurt ofzo gezeten, en die moeten het voor ons regelen?

4. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zie er niet uit als 17..maar ben het wel. Als ik in een café of waar dan ook zit en ze vragen of ik wel 16 ben. Zeg ik gewoon vol overtuiging, ik ben 17. Als je het op een goede manier zegt dan merken ze dat zelfvertrouwen...nooit geen geflikker mee.

5. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja kijk of dat terecht is weet ik niet. Misschien zie je er wel ontzettend jong uit. Maar ja wel een stel ongelofelijke zeikers.

6. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind het wel goed eig.. je moet ergens een grens stellen.. en aub.. hou op met die 'stoere' praat..

7. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook met zelfvertrouwen gezegd... maar ze geloofden het niet... manager ofzoiets erbij... :confused:

Maarja... Bij de AH kreeg ik het daarna wel :9
    Toch vind ik het vreemd dat mensen je vaak niet geloven terwijl je toch bewijs hebt.

Die gasten in Den Haag weten zelf idd niet hoe het nou echt is op straat, maar moeten het wel regelen ja... Maar ik vind zelf dat er meer mensen "van de straat" betrokken moten worden bij de politiek in dit land. Die weten tenminste hoe het is in het "echte" leven, en die rijke gasten in Den Haag vaak niet.

Het is absoluut niet bedoel als stoere praat... sorry als jij het zo opvat...
    Ik vond het zelf gewoon vreemd dat men elkaar tegenwoordig niet meer vertrouwt. ;)

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  8. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    tja... Edah :)

En dat is nou het groote voordeel van Albert Heijn :+
    Maar nu serieus... Ik kan me wel wat argwaan voorstellen als je een dozijn wodka mee neenmt, maar voor een biertje?... Waar hebben we het dan over?

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  9. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik snap het allemaal wel.. maar ik vind het niet echt nodig om iemand voor zeikert uit te maken als er eens iemand is die echt geen drank aan boven de 16 wilt verkopen..

10. tyrone

tyrone BattleChaserOriginal

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 5 keer in de supermarkt aangehouden, "ja we zagen je spullen stelen",zeggen ze dan. Terwijl ik nooit iets op zak had. Dat is pas wantrouwen, stelletje mafkezen :confused:

11. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog erger ja...:confused:

Maar even buiten de supermarkten... (het was immers maar een voorbeeld ;))
    Hoe zit het met het vertrouwen in de samenleving?
    Ik denk zelf dat Den Haag niets weet over "de straat" en dus "de mensen van de straat" niet vertrouwt. Misschien heb ik het wel helemaal fout, want ik weet niet precies hoe het er daar in DH aantoe gaat...
    Delen jullie deze mening of hebben jullie hier misschien een andere mening over?

12. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Wat betreft de supermarkt, ik vind het wel logisch, een schoolpas en een kopie van een id-bewijs zijn natuurlijk niet hetzelfde als je echte paspoort, en de boetes voor verkoop van alcohol aan minderjarigen zijn behoorlijk hoog tegenwoordig.

Pfff, mijn algemene vertrouwen in de maatschappij. Aan de ene kant wordt je tegenwoordig steeds vaker gedwongen om niemand meer te vertrouwen, maar ik weiger in een angst- en paniekmaatschappij te leven waarin we elkaar allemaal met argusogen bekijken. Dus aan de andere kant ga ik vaak maar uit van de goedheid van de mens en iemand dus wel vertrouw. Het ligt er ook heel erg aan wanneer en wie ik zou moeten vertrouwen zeg maar, als ik om 00.30 op het station sta om de trein naar huis te pakken na werk, dan vertrouw ik een stuk minder mensen dan 's middags om 3 uur op hetzelfde station.

En ja, Den Haag, ik denk dat de meeste mensen denken dat Den Haag heel ver van de burgers afstaat en ik ben bang dat die mensen gelijk hebben. Ze hebben de afgelopen tijd nou niet laten blijken dat ze verstand hebben van omgaan met de mensen waar zij het beleid voor uitdenken. Als je pas na demonstraties en hevige protesten eindelijk besluit dat je je beleid misschien eens moet gaan uitleggen ben je verkeerd bezig. Dat moet in mijn ogen vanzelfsprekend zijn.

13. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Vertrouwen van tegenwoordig daalt erg, maar ook wel terecht eigenlijk, als je kijkt hoe de wereld verloopt.
    Waar ik me aan erger, ik lees hiernet dat ze je identiteit wouden zien omdat je een biertje vroeg, terwijl je als 15-jarige, ja zelf 12-jarige gewoon een krantenwinkel kan binnenstappen en een pakje sigaretten kan kopen.
    Persoonlijk ben ik tegen roken, zelf vind ik alcohol niet echt lekker (ben wel maar 15 jaar, maar goed :+)

Misschien vertrouwde ze die gast dat Halo 2 op het internet heeft gezet,
    GCshop vertrouwde op Microsoft, en de levering,
    Microsoft vertrouwd op de winkels, enzovoort

14. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf kassier bij de Albert Heijn en heb ook wel eens alcohol gewijgerd, maar ik vraag altijd gewoon dan heb je legitimatie bij je (als ik het niet helemaal vertouw) en als ze dat gewoon hebben krijgen ze het uiteraard mee, hebben ze het niet ja dan is het jammer ook al zeggen ze nog zo overdreven Ja ik ben echt al 17...

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Aangezien dit een serieuze discussie is hoort deze thread thuis in Actualtiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle. Ik verplaats hem.

16. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    waarom neem je dan ook een kopie mee??
    heb je geen legitimatie kaart (pas) die kopietjes worden vaak vervalst, en het komt best verdacht over...

17. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Een kopie oogt misschien niet erg betrouwbaar, maar om de hele dag met je hele paspoort over straat te lopen is ook niet echt fijn. Dus ik begrijp de mensen die een kopie meenemen wel, en ik zal het dan denk ik ook wel accepteren als ze er ook gewoon een beetje "betrouwbaar" uitzien.

Ik denk dat als de legitimatie verplichting ingaat in 2005 ik ook gewoon met een kopie ga rondlopen, mochten ze me aanhouden dan toon ik dat, en als ze het nodig vinden dan kom ik nog wel even langs met mijn paspoort op het bureau.

18. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat een passport absoluut niet goedkoop is, en het overbodig is om hem altijd bij je te hebben.

19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Wat heeft Den Haag te maken met het vertrouwen dat een stel supermarkt medewerkers in je hebben? :{

Dan ze om je identiteits bewijs vragen vind ik niet bezwaarlijk, dat ze je dan nog niet geloven komt omdat er door andere personen wel word gekloot met legitimatie bewijsjes. Het is natuurlijk niet terecht, maar wel begrijpelijk.

20. MennoDePenno

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat hiet niet alleen over de supermarkt, dat was maar een voorbeeld...

Maar in het dagelijks leven gebeurt het vaak genoeg dat mensen elkaar gewoon niet meer vertrouwen.

Deel Deze Pagina