1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het verwijderen van een discussie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Willem, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hé Goiz, waarom deze reactie nou weer? Het was over 12'en, ik wil ook nog een beetje nachtrust hoor, in een fatsoenlijk ritme als het kan!

Wat Darkwing hier noemt is gisteren dus gebeurd en leidde bij mij tot nog meer frustraties. Ik ergerde me ergens aan, ik bracht dat naarbuiten en vervolgens word het doodleuk onzichtbaar voor het oog van niet-crew. Dat vind ik een kwalijke zaak. Dat is echter niet mijn grootste irritatie, die volgt nog. Het zomaar verwijderen van die posts is een bijkomende zaak.

Ook iets waar ik het volmondig mee eens ben. Een topic als Goiz' speelkwartier vind ik op zich niet slecht, maar omdat het niveau van de GM al zo laag was/is én omdat ik wat Goiz de laatste tijd allemal uitspookt maar niks vind, vond ik het wel erg ver gaan. Over wat jij allemaal 'uitspookt', zoals ik dat daar noem, dat volgt.

En ook hier ben ik het mee eens. Ik heb ergens een probleem mee en uitte dat simpelweg via een - in het +/- topic, waar dat volgens mij nog altijd voor bedoeld is. Daar ontstond een discussie rond die hier verder gezet word. Dat dan juist de mod die zich, naar mijn mening, de laatste tijd 'misdraagt' zo moet reageren vind ik jammer.

Dan volgt nu mijn kritiek op jou, Goiz.

Ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden en zo overzichtelijk en duidelijk mogen naar buiten te brengen, mocht dat niet lukken, excuseer als er iets mis gaat.

- Ik vind dat Goiz zichzelf als moderator te vaak verheerlijkt. Daarmee bedoel ik dat hij bepaalde acties heeft waardoor de leden hem helemaal geweldig vinden. Posts van laag niveau, gespam, lol trappen en het posten van avatars vol blote tieten en billen (geen woord over de figuurtjes, die zijn leuk) zorgen er voor dat Goiz een soort goddelijke status verwerft. Vervolgens kan Goiz doen en laten wat hij wilt, van wat voor laag niveau dan ook, want de leden die dat niveau delen liggen toch aan zijn voeten en zullen met plezier met hem mee gaan.
    - Hieruit volgt logischerwijs dat het nivau in, bijvoorbeeld, de Green Mile daalt. Goiz pakt topics van een laag niveau niet aan en word verheerlijkt door andere leden. Combineer deze en dat betekent dat veel leden denken in de GM alle soorten topics aan te kunnen maken, want Goiz vind het toch goed en lacht lekker mee. Kwalijke zaak.
    - Ik vind dat moderators deels het gezicht van een forum zijn, samen met bijvoorbeeld de VIP's, Star Members, ex-crew en erg actieve of bekende leden. Goiz is een actieve moderator en te vinden in veel discussies. Ik vind het echter jammer dat Goiz, als een van de bekendsten op dit forum (ja, echt) zich zo vaak triestig gedraagt. Topics als Goiz' speelkwartier FTW, hoe hij blote tieten en billen avatars plaatste, hoe hij posts over-over-over-edit in /Mod modtaal en daar lekker flauw grapt en grolt vind ik XBW een slecht gezicht geven. Als een van de gezichten van XBW zijn je posts dan vaak representatief voor hoe andere leden zich zouden moeten gedragen of een algemeen postniveau dat verwacht word. Dat is in ieder geval de bedoeling. Ook hier vind ik datd Goiz de plank flink misslaat. Blijkbaar is het spammen met avatars vol spastische tieten en billen heel normaal.
    - Een mooi voorbeeld, het Show je avatar [Deel 3370,3]. Het topic is niks mis mee natuurlijk, en om de naam kon ik ook lachen. Maar vervolgens zie ik hoe triestig ELKE moderator of admin die daar tot nu toe gepost heeft daar post. Bekijk de eerste twee pagina's en je ziet direct waar ik over val. Je kan zeggen dat niemand meer tegen een geintje kan of dat geintjes niet meer gewaardeerd worden, maar als drie moderators het lage niveau nog verder verspreiden en dat zelfs in een Avatar topic moeten doen krab ik toch even aan mijn hoofd hoor.
    - Ook kan ik niet begrijpen dat juist Goiz, die het alsmaar over geintjes heeft, Timmeh zijn topics niet snapt. Er worden allerhande loze topics gemaakt, zelfs Goiz maakt er een (of deze na 15/20 minuten sluit of niet), vind je het gek dat Timmeh dan expres zulke topics aanmaakt? Hij probeert aan te geven, zonder het EXACT te moeten zeggen dat de GM nergens meer over gaat. Hij zoekt de grenzen op. Wanneer word een topic welgesloten en wanneer niet? Waarom kan Goiz wel een spelkwartier openen en ik niet een sokkentopic?

Zo, dat was het wel zo'n beetje denk ik. Als er meer is volgt dat ongewtijfeld.

En een mooie quote van Timmeh, Goiz weet waar dit over gaat. Ben het dus eens met Timmeh en vind dat hij goede dingen noemt. Dit vind ik het belangrijkst:

Timmeh noemt hier mooi wat ik Goiz fout vind doen. Ik, en ben blijkbaar dus niet de enige, heb het idee dat Goiz zichzelf helemaal de shit voelt en zich als moderator alles kan permitteren. Dat ik 'het idee heb' is natuurlijk mooi te weerleggen met 'ja, het idee, maar het is niet zo, zo voel ik me niet', maar ik vind dat er genoeg voorbeelden zijn waaruit blijkt dat Goiz zichzelf verheerlijkt.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Willem kerel, jij snapt het!

En om even nog verder in te gaan op jouw punten en mijn actie van gisteren. Click.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt helemaal, maar dat is het voordeel van een mod zijn je kunt er mee wegkomen.

En die Tim Kolmus vs Wooptidoo gaat in princiepe ook nergens over. Zoals ik al in het +/- topic zei, het niveau daalt gewoon zwaar.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Klopt, die gaven we gister nog een kans. Maar zoals het er nu uitziet, gaat ie vandaag nog weer op slot.

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    En heb je verder nog iets te zeggen over de discussie en de punten die ik aankaart? Of houd je je liever afzijdig, in afwachting van anderen?
    Niet lullig bedoeld, en maakt mij ook niet uit, maar omdat je nu enkel reageert op dat topic en verder niet op de discussie ingaat vraag ik mij dat af!

6. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja ik denk dat de mods zich daar nog wel even over moeten beraden.

edit:

En waarom moet Wooptidoo nu wel dicht dan?

En ik zal het fijn vinden als jullie ingaan op wat er allemaal is gezegd op de vorige pagina van dit topic. Ik vind dat Darkwing en Willem hun kritiek erg goed uiten op een zeer nette manier.
    Ik probeerde natuurlijk op een hele andere wijze mijn kritiek te uiten dmv een voorbeeld om nog eens te kijken hoe hier alles in elkaar steekt en om een beetje te kijken hoe jullie daar op zouden reageren. Mijn excuses nog voor de troep.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    BOOOOORING

Forum pubers <3 stoken. gaap.

//end of message

8. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Dat jij "star member" onder je naam hebt wilt niet zeggen dat je arrogant mag doen hoor [L]

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Zo beter?

10. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    ^
    Een befaamde GM poster, werkelijkwaar het niveau spat er alweer vanaf van hoe het er daar nu aan toe gaat!:thumbs: Dit is de mile niet dude, daar kun je wel spammen geloof ik!

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    No offense, maar wat let je dan die discussie hier voort te zetten? :) Je weet dat het off-topic is van het onderwerp Kutmomenten/Bestemomenten, dus imo is dít de perfecte plek voor een thread die er wel over gaat:

"Het niveau van de GM.
    Gisteren hadden we een discussie in de GM. Daarin hebben we dit en dat en zus en zo al besproken. Wat vinden jullie ervan?'

Eerst een kleine samenvatting van wat er is besproken. Zo gaat er niks verloren. Als jij een topic opent, dan kunnen wij je posts verplaatsen en kun jij de draad weer oppakken. Want nu gaat de discussie wel in rook op.

Deze thread raakt de draad ook al helemaal kwijt in mijn ogen. Mensen, rustig aan, één klacht tegelijk aub. :+

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jezus, kan je nou alleen zeggen dat de draad kwijt is, dat het wéér op de verkeerde plaats staat of dat het te snel gaat? Kan je nou niet inhoudelijk reageren op mijn klachten? Ze staan heel mooi uitgelegd hoor.

En zo nodig open ik nog een topic, als je dat graag hebt.

En wat ik extra vet gedrukt heb, wat bedoel je daar nou mee? Vraag je mij om een samenvatting o.i.d.?

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dit heb ik (in dit forumdeel) al uitgelegd. Ik maakte gewoon even een geintje. En juist omdat ik moderator ben kan ik een dergelijk topic gewoon na een kwartiertje weer sluiten. Dat kan dus niet iedereen. Ik snap het hele probleem niet. Te meer omdat ik precies hetzelfde al een keer eerder heb gedaan en toen struikelde er niemand over.

Daarnaast was het topic gewoon in de mijl, waar gewoon even wat onzin gepost kon worden. Daar is toch niks mis mee?

Omdat ik het gezeur zat was.

Wat je daar zegt zijn juist zaken waarvan ik vind dat die in de mijl moeten kunnen. Die avatars van tieten en billen waren gewoon 2 dagen wat avatars posten in de request thread. Ook daar is denk ik niets mis mee? En je vergeet voor het gemak even dat ik ook (jou) help met de verzoeken van mensen om avatars en signatures te maken?

En hoezo kan ik doen en laten wat ik wil? Stel je FFS niet zo aan man? :/ Met je verheerlijken.

Kwalijke zaak? Je neemt het echt serieus he?! We hebben een tijd lang een zoveel mogelijk "geen slotjes" beleid gevolgs in de GM. Een beetje met het idee dat topics die te waardeloos zijn vanzelf wel weer naar beneden zakken.

Members mogen inderdaad allerlei soorten topics aanmaken. Als het écht niet kan gaat de thread dicht en anders zakt hij vanzefl wel weg.

Jezus wat ben jij een aansteller zeg.

• Speelkwartier topic heb ik hierboven uitgelegd.
    • De avatars heb ik hierboven uitgelegd, je valt in herhaling.
    • COOKIE plaatste een mod-edit, daar reageerde ik op (1 x) en daarna deed Conquistador het een keer.
    • Ohw, Goiz maakt grapjes in ge Green Mile! Nee dat kan inderdaad echt niet. :{

Ga je weer.

• De avatars heb ik hierboven uitgelegd, je valt in herhaling.

Weet je, terwijl jij gister bij die topics achter je hoofd krabte, had ik met een aantal mensen weer eens een keerje flinke lol in de GM. And you know what? Dat KAN daar ook! Toen het teveel offtopic werd heb ik dat zelf ook toegegeven en ben weer uit de avatar thread gegaan. Ik heb zelfs gezegd dat ik daar niet het goeie voorbeeld aan het geven was met betrekking tot het showen van avatars..

Juist omdat hij met die redenen verschillende threads gaat openen. En om mijn eerdere uitleg op de post van Darkwing. Trouwens, als hij thread A opent en die wordt door een mod gesloten en hij gaat vrolijk verder met het openen van thread B en daarna nog met thread C mag hij blij zijn dat hij nog geen ban heeft.

Trouwens, een leuk detail is dat je dit stukje plaatst als 'kritiek op Goiz', maar dat op het moment dat zijn threads gemaakt (en gesloten!) waren, was ik niet eens online! :thumbs: |:-

Omg.

*zucht.

14. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ok in andere bewoording dan:

Ik begin er een beetje simpel van te worden dat er de laatste tijd bijna elke week geklaag en gemekker is in de richting van de forumleiding. Elk gaatje in de regelementen wordt aangepakt om maar ergens over te zeuren.
    Wanneer blijkt dat de forumleiding iets gedaan heeft wat de members normaal ook niet mogen(!!) is er weer reden tot klagen.

Als Goiz even zin heeft in een tijdelijke(!) thread die sowieso na 15minuten weer gesloten zou worden, dan is daar toch niets mis mee? Maarja, normale members willen dat natuurlijk ook en maken gelijk massa's onzin topics aan.

En uiteraard worden deze ook gesloten.

Het grote verschil is dat die topics gemaakt worden met de gedachte; "Hij doet het dus ik mag het ook!!"
    En wanneer deze topics dan gesloten worden, ja net als het topic van Goiz dus(!) wordt er gelijk weer geklaagd...

Dan het gezeur over "het niveau" van het elitaire GM forum deel. Waar kan je je in vredesnaam aan storen vraag ik me dan af... Echt sommige zaken hier worden beschouwd als zaken van wereld belang, althans in de ogen van een aantal members. Ze menen dat hun het grootste onrecht aangedaan wordt. Censuur! Corruptie! Moord! Brand!

Als je zo nodig niveau zoekt, ga dan lekker naar een forum van Rondom 10 of iets dergelijks, of voor mijn part het forum voor pubers waar je lekker je emoties kan neerkwakken.
    Want ohohoh je zou je zin maar eens niet krijgen!

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    QFT.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik begin er een beetje simpel van te worden dat jij totaal voorbij gaat aan mijn discussiepunt. Ik noem nergens het beleid noch de gaten die er in zitten. Ik noem wel Goiz en zijn acties die naar mijn mening te wensen over laten.

Precies! Als Goiz daar zin in heeft, Goiz, dat is een mod. :) Moderators zijn de enige die dan tijdelijk een dergelijk topic kunnen aanmaken. Dus, wat blijkt, een moderator als Goiz kan zich dingen permitteren die normale leden niet kunnen. Als hij zo graag even lol wilde trappen, of even zijn hart luchten, of gewoon lekker spammen, er is een +/- topic, er is een Nutteloze opmerkingen topic. Waarom moest Goiz dan zo'n topic aanmaken?
    En hé, ik heb er op zich geen probleem mee, het topic, maar dat uitgerekend Goiz dat weer moet doen, over wie ik niet te spreken ben, is als het ware een optelsom. Goiz blijft maar bezig.

Ja, dat klopt, en dat is nou het probleem! Als een mod het al mag, het gezicht, degene die het goede voorbeeld geven, logisch dat andere leden het ook gaan doen? Toch?

Het elitaire niveau? Ik snap je niet helemaal. Bedoel je daarmee dat de GM elitair, of leden die actief zijn en bijgedragen hebben aan de GM, of leden die al lang lid zijn en daar een kijke nemen? Zo zou ik dan elitair zijn, als het om die laatste gaat, maar dat weet ik niet.
    Waar ik me in vredesnaam aan stoor? Nou, in het begin van deze discussie stoorde ik me aan het verwijderen van een discussie in het +/- topic. Dat is opgelost. Dat was een misverstand. Verder had ik kritiek op Goiz, Goiz vraagt hiernaar, dan leg ik die uit. Het staat allemaal netjes in dit topic. Wellicht moet je even teruglezen om te begrijpen waar ik me aan erger?

Wat doe je moeilijk? Ik ben grotendeels tevreden met XBW. De Xbox360 delen vind ik super, ASE&L vind ik handig en informatief, zelfs voor PC vragen kan ik hier terecht. Ik stoor me echter aan bepaalde zaken in de GM. Moet ik daarom maar naar een ander forum? Omdat ik iets vreemd vind, omdat ik me ergens aan irriteer? Ik denk dan, laat ik het zeggen! Laat ik zeggen wat mij bezwaard. Vind jij dat vreemd? Zo komt het op mij over.
    Ook snap ik neit waarom je mij naar een puberforum verwijst. Ik heb het idee hier helemaal niet puberaal bezig te zijn. Op elke vraag of reactie van anderen heb ik een antwoord, onderbouwd en volledig naar mijn mening. Met reacties als 'ga naar een ander forum' of 'je emoties neerkwakken' kom jij op mij meer puberaal over als dat ik me voel.

Reactie op Goiz volgt nog.

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Leuk dat je je persoonlijk aangevallen voelt, bevestigd alleen maar dat er een kern van waarheid in zit.

Met het "elitaire" forumdeel bedoel ik juist dat het dat niet is. En dat sommigen daar anders over denken.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    ? En welke kern van waarheid is dat dan? Waar doel je op? Dat gaat aan mij voorbij, kan aan mij liggen, maar ik snap het in ieder geval niet.
    Jij uit kritiek, onderbouw, net als ik dat zo goed mogelijk probeer. Jouw kritiek druist tegen die van mij in. Dan vind ik het normaal dat ik reageer en mijn visie uitleg, en dan kom jij aan met het 'leuk dat je je persoonlijk aangevallen voelt'. Waar slaat dat op?
    Moet ik mijn mond maar houden? Moet ik maar stil zijn? Moet ik dit maar aan me voorbij laten gaan? Moet ik dat maar laten voor wat het is, zodat het in de doofpot verdwijnt? Zoals dat overigens al veel te vaak is gebeurd.

Oke, mooi, snap ik dat! :)

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Zou kunnen, doe ik meestal wel. En dan hoeft het niet in de doofpot te verdwijnen, maar blijft het gewoon gezelliger!
    Gewoon relaxed een beetje op het forum praten... Af en toe een lolletje, niks aan de hand toch?

Gewoon denken, so be it en weer verder gaan. Geloof dat maakt het leven een stuk makkelijker!
    En natuurlijk bedoel ik nu niet dat je gewoon een meeloper ofzo moet worden, maar jezelf gewoon niet te veel aantrekken.
    Want zeg nou zelf, als je erover nadenkt waar we nu over aan het discussieren zijn..
    Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden 8). We verdoen onze tijd gewoon nog erger dan dat we normaal al doen door op dit forum te hangen.. :9

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, zeker relaxed een beetje op een forum praten, gebeurt ook, doe ik ook nu, in de GM. Maar dat neemt toch niet weg dat mijn kritiek nog altijd staat? Of is hiermee nu alles gezegd? ;) Want dan leggen we, of leg ik het er maar bij neer, zodat we weer relaxed kunnen doen. En dat wil ik niet! Ik heb iets te zeggen, dat probeer ik zo goed mogelijk te doen.
    Tot nu toe is er door mods/admins of de mensen die er echt mee te maken hebben weinig gezegd, dus blijft mijn kritiek staan tot ik meer gehoord heb.

Waar wij de laatste posts over discussieren ging misschien nergens over, maar als iemand (jij in dit geval), iets zegt waar ik het niet mee eens bent, laat ik dat niet zo maar! :) Dat is wel gebleken. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina