Het vreemdelingenbeleid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 aug 2003.

  1. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen discriminatie hier, alleen dicussie

    Pas geleden vertelde mijn zus dat ze had gehoord of gelezen weet niet zeker, dat 65% in Nederland en 85% in Rotterdam(daar woont ze) van de jongeren van 12 t/m 18 jaar een buitenlandse achtergrond heeft.
    Ik vind dit echt niet normaal, sorry dat ik t zeg maar dat in je eigen land de meeste onder de jongeren buitenlanders zijn gaat mij te ver. Dat er veel Nederlanders bang zijn voor buitenlandse groepjes jongeren. Dat als je savonds over straat loopt eerder bang bent voor een buitenlander dan voor Nederlanders. Ik snap t niet.
    Sommige buitenlanders komen hier zelfs heen om alleen van een uitkering te genieten, wat vinden jullie hier nou van?
    Ik vind dat er een strenger beleid moet komen. Met onder andere deze punten:
    - Verblijfsverguning alleen als ze hier werken, vluchteling zijn of al tot de 2de generatie behoren
    - Buitenlanders moeten meteen een cursus Nederlands volgen
    - Buitenlanders moeten binnen 1 jaar werk hebben, deze baan moeten ze minstens 3 jaar houden (behalve als z'n bedrijf in krimpt ofzo)
    - Als een buitenlander na 3 maal een overtreding, zoals geweld ofzo begaat moeten ze hier vertrekken

    Sorry dit is allemaal hard, maar ik denk er zo over. Maar hoe denken jullie er over?
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dit is niet hard, dit is normaal. Grenzen moeten openstaan, maar mensen die komen moeten een duidelijke reden hebben. Hebben ze die niet, dan krijgen ze de groeten en tot ziens. Het is niet hard om regels te stellen, mits het maar humaan en redelijk blijft en jouw regels zijn dat.
     
  3. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, buitenlanders die misbruik maken van de regels en wetten hier in Nederland moeten meteen oprotten, maar mensen die hier echt heen komen omdat ze gevlucht zijn vanwege oorlog of een andere belangrijke reden, die mensen komen hier om een leven op te bouwen wat normaal is, zonder oorlog...

    Maar 1 van jou punten is: Buitenlanders moeten binnen 1 jaar werk hebben, deze baan moeten ze minstens 3 jaar houden (behalve als z'n bedrijf in krimpt ofzo)

    Dit is een beetje onredelijk, want als een persoon uit een echt arm land komt dan moet deze persoon eerst nog een normale studie kunnen volgen, ook moet deze persoon Nederlands leren... Dus binnen 1 jaar werk vinden is nogal moeilijk, geef ze 5 jaar de tijd, of regel het zo, binnen 1 jaar werken als je al een diploma hebt, doe je dit niet dan moet je vertrekken of je moet binnen dit jaar beginnen met een studie...

    Ook dit kan trouwens een probleem zijn, want waar haalt de persoon het geld vandaan om:

    1. Ergens te wonen
    2. Voedsel te kopen
    3. Een studie te betalen

    Het is een moeilijk onderwerp, als er weer eens wat is, een moord, geweld, andere criminaliteit... En het komt van een buitenlander af, dan word je daar best pissig van... Maar er zitten ook goeie buitenlanders tussen die echt een leven op willen bouwen! En dat vergeten mensen snel!
     
  4. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
    wat dacht je van een maxium instellen van het aantal kinderen, 2 of 3 in plaatjs van 6
     
  5. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit getal lijkt mij wat overdreven. er wonen zo ongeveer 2 miljoen allochtonen in Nederland. Dat is veel maar, er zijn nog altijd 14 Miljoen Nederlanders, en ook al hebben de allochtonen een hoger geboorte cijfer, het is zeker niet 7(of meer) keer zo hoog. Misschien is het percentage allochtonen onder jongeren met aanvaringen met politie(ik doe maar een gok hoor)
     
  6. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    aanpassen aan onze feest dagen en niet een eigen dag vakantie nemen omdat hun familie's een schaap wilt slachten. :+
    + jouw regels zijn zeker niet te streng, zo moet het zijn!
     
  7. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9

    Wat een bullshit, ik hoop dat dit sarcastisch was. :{
    Je kan dan net zo goed bij al die christelijke gemeenten die regel invoeren, die hebben vaak 9 kinderen.
    Het aantal kinderen heeft niks te maken met hoe ouders met ze omgaan. Ik ken een marrokaanse jongen die enig kind is, en zijn ouders laten hem ook uitvreten wat ie maar wilt, zolang het maar niet in huis gebeurd.
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zero Tolerance

    1) overtreding (snoep stelen, verstoring openebare orde etc.) = Proces verbaal
    2) overtreding (geweld, grote misdaad, schelden tegen politie etc) = 1 maand cel + strafblad
    3 ) des te vaker je iets doet des te hoger je straf
    4) Asielzoeker / Iemand die kort in Nederland verblijft en niet is ingeburged en ook neit wil inburgeren = land uit
    5) Hard optreden politie tegen jeugdcriminelen. Hiermee bedoel ik niet praatgroepjes of whatever maar gewoon meppen met de ME en afvoeren naar een cel van 1 bij 1 meter.


    maarja datr is meer criminaliteit enzo.

    vreemdelingenbeleid wil ik ook meer Zero Tolerence zien. wil je je niet gedragen dan rot je maar op.
     
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    * Voor 200% mee eens is :cool:

    Ook moeten ze verplicht werken, elke baan die ze kunnen krijgen moeten ze aannemen, iig de mensen die hier als gast arbeider zijn binnengehaald. Binnen 3 maanden geen werk betekent terug naar eigen land.
    Ben het beu dat er sommige tussen zitten die profiteren van een uitkering en een dikke Mercedes of BMW rijden :mad:
    Vorig jaar op school hoorde ik zo'n jongen 't nog mooi vertellen:"Jah :mad: Mijn vader heeft zijn Mercedes van de belasting moeten inleveren omdat zij het vreemd vonden dat hij een uitkering had en een Mercedes reed, stom he :mad:!!!"

    |:-
     
  10. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee weet je wat pas stom is, dat sommige van die buitenlanders, heb t ff over de jongeren. Vraag je ze wat doet je vader, zeggen ze vaak: Die werkt niet heeft een uitkering, is toch mooi wil ik later ook. Ach dan mag je van mij echt oprotten hier.

    Trouwens wist je dat:
    - Het aantal emigranten dit jaar weer is gestegen. Maar t zijn niet de buitenlanders die terug gaan, maar de Nederlanders die hier vertrekken
    - het aantal imigranten is dit jaar weer gestegen, dus weer meer buitenlanders.

    Heb t allemaal maar van mijn zus gehoord hoor, ze zal wel gelijk hebben doet HBO en is altijd op de hoogte van alles. Maar ik zal t nog een keer ergens controleren.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar ben ik het 300% mee eens. De mens wilde per se eigen/apparte landen (waar ze zelfs oorlog voor voerde), dan heeft het geen zin om overal culturen te verspreiden. Dit is Nederland, met een nederlandse cultuur. Als je dat niet kan accepteren, ga dan weg.
    Dit moet je niet overdrijvend lezen he, mensen mogen natuurlijk wel hun eigen godsdienst/feestdagen/enz. houden. Maar het gaat vooral om onze normen en waarden die ik bedoel.
    *haalt het René Steegmans incident omhoog*
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    en niet van 50 uur werkstraf naar 250 want dat helpt ook niet..
     
  13. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen roept wel het is de schuld van de buitenlanders is maar in principe is het de schuld van de nederlandse regering. Hun zijn degene die een vreemdelingenbeleid gecreerd hebben die volkomen onduidelijk is.

    Bijvoorbeeld veel oorlogsvluchtelingen hebben een verblijfsvergunning gekregen omdat ze langer dan 3 jaar ofzo in nederland hebben gewoond. Tsja als zo''n oorlog 4 jaar duurt dan gaat het nogal snel. Maak de wet dan zo dat die procedure pas van start gaat als het conflict is afgelopen.

    En de nederlandse regering heeft jaren lang een beleid gevoerd waarbij je als autochtone nederlander degene was die zich moest aanpassen aan de allochtone minderheid en niet andersom.

    Ik bedoel alleen al het idee van de Multiculturele samenleving; 1 land met meerdere culturen die elk weer zijn eigen gewoontes, regels en wetten kent |:-
     
  14. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    FF vergeten wat dit incident was |:- please vertel me het ff dan weet ik t wel weer.
    Maar ik ben t hier ook helemaal mee eens. Neem nou het voorbeeld dat in sommige culturen de man de vrouw zo maar zonder reden mag slaan. En dat de vrouw minder waard is dan de man. Mensen moeten maar weten dat wij hier in een degelijke maatschappij samen leven en dat deze dingen hier niet getolereerd kunnen worden.
    Trouwens was dat met die Steegmans dat die kerel was neer geslagen door 2 buitenlanders? Dat die vader en moeder dat goed vonden? Dat ze zeiden dat dat Allahs wil was ofzo? Dat vond ik echt te gek voor woorden, hoe DURF je ooit z'n dingen te zeggen. Als er een god of allah bestaat klopt dit voor geen meter, hun uitspraak. Ten tweede konden ze nog niet eens Nederlands spreken.
    Maar sorry ik vond dat Pim eerst toch echt gelijk had, de Islam is een achterlijke cultuur, in de meeste gevallen dan. Als je het niet met me eens bent, zeg dan maar waarom ik geen gelijk heb. Maar stel je daarbij wel de vragen.
    - Waar komen de meeste terroristen vandaan?
    - Wie willen er een 'heilige oorlog'?
    - Waar is het haten van een andere godsdienst het grootst?
    - Waar blazen de meeste mensen zich op voor hun godsdienst?
    - Waar zijn vrouwen minder waard?
    - Waar heerst er bijna geen democratie?
    - Waar worden de meeste mensenrechten geschonden?

    How sorry wijk een beetje van de Thread af
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, goed zo!

    Witte illegalen bestaan niet. Illegaal is illegaal. Weg ermee, dus. En niets "zielig voor de kinderen". Dan hadden ze indertijd maar niet illegaal naar Nederland moeten komen.

    Uitgeprocedeerde asielzoekers een uitkering geven? En een huis? Ben je gek! Uitzetten. Het eerste vliegtuig in en wegwezen.

    Economische vluchtelingen (mensen die voor veel geld naar Nederland komen omdat ze denken dat ze het hier beter krijgen) bestaan niet. In mijn woordenboek heten dat soort mensen "verraders van hun eigen land" en "parasieten". Weg ermee, dus.

    Politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen moet je helpen. Rijke mensen die een hoop geld kunnen betalen om naar Nederland te komen hebben geen hulp nodig. Terugsturen.

    Buitenlanders die een NL paspoort krijgen (of 2e generatie buitenlanders) die vervolgens een inreisvisum vragen voor iemand uit hun oorspronkelijke land om mee te trouwen? Weigeren, dus. Jaarlijks komen zo'n slordige 6500 turkse en marokkaanse mannen en vrouwen naar Nederland om met turkse en marokkaanse partners te trouwen. Ze stichten dan een keurig turks of marokkans gezinnetje waar altijd de vreemde taal wordt gesproken en waar alleen de buitenlandse tradities onderwezen worden. Zo ontstaan er dan buitenlandse kindertjes die niets weten over Nederland en bij een winkelcentrum Nederlands vermoorden als ze op hun asociaal gedrag worden aangesproken (voorbeeld Venlo). Oplossing: Inreisvisum van aspirant partner weigeren.

    Euh... Mijn partner is een buitenlandse. Russin. Sinds 10 maanden in Nederland. Haar zoontje gaat naar een nederlandse basisschool. Spreekt, leest en schrijft al Nederlands. Heeft ook al leren fietsen en gaat ook leren zwemmen en voetballen. Mijn partner doet de inburgeringscursus. Ze spreekt nu al Nederlands (na 6 maanden cursus) en de voertaal bij ons thuis is Nederlands. En zo hoort dat!
     
  16. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Dat is nou echt goed vind ik
     
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    *zucht* -voel al iets aankomen-

    ik vind niet dat je strenger moet zijn...
    ik vind het ook k*t, dat er turken, en marrokanen zijn die weer heel veel shit uithalen.
    ik zou zelfs willen dat er helemaal geen grenzen enz waren (=droom) en dat ik me 'een' kon voelen met alle andere mensen...
    maar het blijft een droom omdat er dan namelijk toch zeer veel chaos zou komen (edit: en mensen het toch niet willen: een voelen met andere(blijkt een beeeeetje uit dit thread) enz.
    laat me maar niet alles noemen,, gaat toch nooit gebeuren.....

    ik vind wel dat je gelijk hebt met al dat herrieschoppers in ''jullie eigen land' dat vind ik ook kut namelijk, gewoon onzin, ze maken het hele volk schandelijk....|:-
    (wat zullen nlers denken als ze b.v. naar turkije gaan, wat zullen ze over die mensen denken????

    maja...
    dus dat strenger zijn maakt mij weer pissig.. want ik voel dan absoluut geen connectie met andere landen..... heeeel jammer...
    maar daar gaat ook nooit verandering in komen...:{

    ik vind het ook k*t dat nerderlanders bang worden van allochtonen die grens staat er nou eenmaal,, dus het is hun eigen land dus tjonge jonge wat ben je nou in godsnaam aan het doen???
    je moet juist dankbaar zijn....
    het strenger zijn met toelaten van vreemden in 'jullie land' vind ik echt niet goed..... want als ik niet in nl zou wonen zou ik me nooit zo goed hebben gevoeld (al hebben nog steeds niet zo goed:{ ) ik dank god echt hiervoor het leven in turkije en het leven in nederland is echt niet vergelijkbaar...
    maar dat gaan jullie niet denken.......
    ik ben maar 14 en heb nog nooit in 'mn eigen land' gewoond
    maar ik ken dus mn eigen familie :{.......
    en ik verdien ook een goed leven (*jullie denken: helemaal niet*)
    ik wil niet dat het aan toeval ligt dat je goed gaat leven of slecht gaat leven...

    en ik vind het bullshit om niet te willen werken en toch geld te 'verdienen'

    ík heb nog steeds trots, ik wil kunnen zeggen wat ik later heb bereikt door hard te werken (ik ga dus voor mn vwo-diploma)

    en ik ben een turk.........
    (proude that i am, nothing against others)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  18. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Om de Islam een achterlijke cultuur te noemen gaat mij veel te ver. Omdat radicale factoren de Islam gebruiken om hun eigen prive oorlog uit te vechten betekend niet meteen dat een wereldgeloof een achterlijke cultuur is. Kijk bijv. maar naar de tijden van de kruistochten toen waren de Islamitische landen de beschaafde wereld en het Christelijke westen de barbaren. De Islam is voor de rest niet veranderd sinds die tijd.

    En de radicalisering onder moslims komt voort uit het feit dat veel moslim landen tot de 3e wereld behoren. Veel van die lui hebben niks te verliezen en als je dan hoort dat je via een aanslag een martelaar kan worden is dat erg verleidelijk
     
  19. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    mijn god robbertos ik word gek van jouw stukje
    -de koran staat dat je andere geloven MOET RESPECTEREN
    -het zijn die domme mensen die voor doen als 'moslim' (die dus alleen maar misbruik van maken om meer macht te krijgen' die zogenaamde heilige oorlog willen.....
    het is wel verplicht TERUG te vechten (dus als de vijand als eerste aanvalt)

    hier ben ik het dus mee eens, dat zijn gewoon zieke mensen die totaal nix anders te doen hebben(zoals naar school gaan ofsowiets)

    voor hun godsdienst????? je mag geen zelfmoord plegen + je mag ook geen moord plegen, moet ik verder????
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Oh, een kwis. Leuk!. Laat mij dat eens proberen...

    - Waar komen de meeste terroristen vandaan?
    Het moderne terrorisme is uitgevonden door de Joden. De eerste terroristische aktie was een door joden geplaatste bom in het Britse hoofdkwartier in Jeruzalem, pakweg 40 jaar geleden. De organisator van de aktie is overigens later Israelisch president geweest. (Menachem Begin)

    - Wie willen er een 'heilige oorlog'?
    Christenen. Kruisvaarders. Indianenmoordenaars.

    - Waar is het haten van een andere godsdienst het grootst?
    Bij de moslims want daar zijn er wereldwijd nou eenmaal de meeste van.

    - Waar blazen de meeste mensen zich op voor hun godsdienst?
    In Israel blazen mensen zich op omdat de Verenigd Naties hun land hebben gestolen en aan een ander hebben gegeven. Check even je geschiedenisboekjes. Wat zou jij doen als wij morgen Nederland uitgejaagd worden om Kosovaren een nieuw vaderland te geven?

    - Waar zijn vrouwen minder waard?
    Pfff. In Nederland zijn *mannen* minder waard. Is dat dan beter? ("Bij gebleken gelijke geschiktheid geven wij vrouwelijke kandidaten de voorkeur" - "De Minister heeft al gezegd dat vrouwen zullen worden ontzien bij de ontslagronde van Defensie")

    - Waar heerst er bijna geen democratie?
    Amerika. Als je populair bent en geld hebt word je president. Als je verstand hebt van politiek en een duidelijke mening hebt dan heb je geen schijn van kans. Texaanse moordenaars en acteurs zijn de meest waarschijnlijke presidentskandidaten.

    - Waar worden de meeste mensenrechten geschonden?
    Amerika. Zij menen dat iemand in een ander land het anders moet doen en vallen dan maar gewoon binnen met hun troepen en schieten de zaak kapot. In plaats van zich met hun eigen zaken te bemoeien denken ze dat hun president maar de wet moet dicteren in andere landen. Het vermoorden van onschuldige burgers en buitenlandse politici noem ik wel een schoolvoorbeeld van het schenden van mensenrechten...

    Win ik nu een prijs?
     

Deel Deze Pagina