1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Distoration, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    lama

Laatst bewerkt: 28 nov 2010
  2. Timm3H NL

Timm3H NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallooo,

ik ben sinds dit jaar begonnen aan een ICT opleiding en heb daar dus webdesign. Nou zijn we tot nu toe nog met hele simpele dingetjes bezig en is dat allemaal niet heel moeilijk. Nou ben ik zelf natuurlijk al wat weze kloten met wat websites maken enzo, maar nu vroeg ik me af of het mogelijk was om een href (je weet wel een link naar een andere pagina of website) een andere kleur dan blauw/paars te geven. Het past namelijk totaal niet bij m'n achtergrond. Het is de bedoeling dat het geel wordt of oranje. Weet iemand of het kan en zoja hoe dan? Het liefst wil ik het in een CSS bestand hebben!

B.V.D.
    Tim;)

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    plant dit in je css
    a{
    color: #kleur code
    }

En voor de hover:

a:hover{
    color: #kleurcode
    }

4. Timm3H NL

Timm3H NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoihoi,

was ik weer, ik heb nog een aantal vragen;

ik heb voor mijn website een zwarte achtergrond met daarop een licht en donkerblauw plaatje, alleen veel kleuren zijn nu niet leesbaar meer.. heeft iemand een oplossing hiervoor behalve een ander plaatje kiezen?

ook vroeg ik me af hoe de opmaak van een plaatje geregeld kan worden en als dit niet heel moeilijk is, kan iemand dat dan uitleggen? ik heb nu namelijk een hele lap tekst en wil daar net als bijv. bij word een plaatje in plaatsen in "contour opmaak".

B.V.D.
    Tim:)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Leer eerst een goede basis kennis van css. Dan praten we verder.
    Zo te zien vraag je alles, maar zoek je zelf niet zoveel op. Als je het zelf op zoekt dan begrijp je het beter.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Sinds kort bezig met een site in WordPress. Bevat best veel opties om dingen eenvoudig te maken, maar een enkele keer is het even flink zoeken/puzzelen om het gewenste te vinden.
    Hoef ik iig niet meer zelf een CMS te schrijven, database in te richten etc, wat me een hoop tijd bespaard.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ach. Als je zelf 1 goed cms maakt, heb je nergens meer last van. Als je gewoon een backoffice cms maakt. Kan je voor elke site gebruiken. Mits je het goed programmeert.

Database inrichten is voor de basis toch hetzelfde. Dus kan je ook gewoon kopiëren. Voor de custom modules kan je het gewoon zelf doen. Zo houd je wel ultieme controle over alles wat je doet en wat er gebeurt.

8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb kennis van html,css en wat javascript, heb heel erg lang gezocht maar kan niks vinden dus probeer ik het hier of misschien iemand iets weet.

Ik heb een excel document (.xlsx) waarin statistieken worden bijgehouden dmv formules etc. er worden ook pie charts en grafieken erin getekend dmv de getallen in de formules.

Is er een manier om dit "interactief" in een website te krijgen? Weet iemand misschien een scriptje dat dit voor elkaar krijgt? (heb werkelijk al 2 dagen zitten zoeken en proberen zonder resultaat.

De bedoeling is dus als ik de .xlsx document aanpast op mijn computer en daarna de website opent, deze site automatisch de gegevens die ik wil (bepaalde rows uit de .xlsx, dus niet allemaal!) toont op de site. Deze site komt niet online te staan maar gewoon op de desktop zelf. Wie o wie heeft dit al een keer kunnen bereiken?

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dubbel #fail :confused:

Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  10. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje:

Ik ben nu met html/css en slicen in photoshop bezig.
    Kan iemand mij een tutorial voor een dropdown menu aanraden?

11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  12. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Je moet mij niet vragen naar de code of iets dergelijks, want daar heb ik echt te weinig kennis voor. Ik kan je wel iets op weg helpen.

Dit is volgens mij alleen mogelijk via server scripting (PHP/MySQL) en dan het Excel-document koppelen via een ODBC-koppeling. De koppeling zorgt ervoor dat de data wordt geconverteerd wordt naar Oracle database bestand zodat het leesbaar wordt.

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar ik vraag me af hoe dat met buttons gaat die ik gesliced heb.
    Kun je daar wat meer over uitleggen? Want nu zijn de buttons gewoon geslicede afbeeldingen, maar 1 button moet een dropdown menu krijgen.

Ik hoop dat je het snapt ;)

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kan je toch gewoon met css veranderen.

15. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet het niet precies ;)
    Snap het nog niet helemaal hoe ik dat nou moet doen.

Heb nou een button in de gewone menubalk met "producten" (is een geslicede afbeelding die als button werkt.)

En daaronder moet een dropdown menu komen met 3 productcategorieen.
    Kun je mij dat een beetje uitleggen?

16. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    <ul>
    <li>
    <ul><ul>
    </li>
    </ul>

@ kwdtje.
    Dat gaat je nooit lukken voor gecompliceerde websites. Of voor grafische websites.
    De dingen die met css kunnen moet je met css doen ja.

Mag jij proberen dit met css te doen:
    http://www.winterland-oss.nl/

18. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, bedankt.
    Ik ga er morgen weer mee verder ;)

Die buttons moet ik dan net zo maken als de andere buttons zelfde grootte en hetzelfde gelinkt enzo?
    Maar dan in een list nestelen.

19. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Iemand een goed idee voor een splashscreen?
    Ik hou zelf niet van splashscreens... maar het moet van mijn leraar.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mooie site ouwe, heb jij die gemaakt?

Typisch zo'n stijltje dat je vaak in 2009 zag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina