1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

  1. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij het systematisch versturen van een e-mail, wil ik een leesbevestiging vragen. Het leek mij daarom dat dit in een header vastgelegd moet worden. Ik word er echter niet wijzer van welke dit is. Iemand enig idee?
     
  2. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een simpele HTML&CSS website voor iemand gemaakt, waarbij ik een JavaScript fotogallerij heb toegevoegd, die alle foto's uit een Picasa-album kan halen. Maar de plaatsing is niet goed. Hij moet eigenlijk tussen het menu en de footer staan, maar het wordt door elkaar gegooid. Hier is hij te bekijken: http://pedrogoossens.nl/roel/fotos.html
     
  3. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Je hebt de footer in dezelfde div ('site_content') staan als de fotogallerij. Als je hem in de 'main' div zet is het goed :)
     
  4. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
  5. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Die eerste zocht ik. Bedankt. \o/

    Over de tweede optie: daar zie ik dan weer niets in. Veel gebruikers lezen e-mails namelijk wel zonder de afbeeldingen te laden, waardoor serverside geen info binnenkomt. Javascript in een e-mail versturen vind ik verder behoorlijk 'verdacht' en wordt volgens mij doorgaans niet uitgevoerd.
     
  6. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou er sowieso ook nog een email verificatie instoppen, je kan momenteel overal test invullen en dat geeft geen enkel probleem.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Never mind. Werkt :)
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2013
  8. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Hello everyone!

    Voor een schoolproject ben ik websites aan het maken voor bedrijven. Ik gebruik hiervoor Wordpress dus heel moeilijk is het niet. Toch zit ik met een probleem, ik weet niet hoe ik een bestaande site online kan laten terwijl ik Wordpress installeer en de site klaar maak om online te gaan.

    Bij een vorige website zorgde de host dat ik hem lokaal kon bewerken oid. Ik moest in mijn Windows host-file de website + IP plaatsen waarna ik Wordpress kon installeren en de site kon aanpassen, zonder dat de bestaande site offline ging.

    Iemand die mij hier mee kan helpen?

    Alvast bedankt.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Niet alles op dezelfde locatie neerzetten als de oude website.

    Dat heeft die vorige host ook gedaan. Hij heeft toen waarschijnlijk op jouw seintje het DNS omgeschakeld naar het ip-adres van hemzelf ipv het oude IP.
     
  10. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Op mijn teken heeft hij inderdaad wat veranderd, weet alleen niet precies wat. Weet je toevallig of er hier een tutorial van is? Ik heb namelijk niet echt veel verstand van DNS servers etc.

    Thanks.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben begonnen met wat lesjes volgen op Codecademy om in ieder geval wat basiskennis op te doen. Moet zeggen dat het een erg prettige manier is om te leren. Heb tot nu toe HTML/CSS en PHP afgerond.

    Is het handig om eerst de syntax van alle talen op Codecademy onder de knie te hebben? Of kan ik beter gaan oefenen met degene die ik nu gedaan heb?
     
  13. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf wat gaan oefenen met de dingen die je geleerd hebt, want als je dat niet doet vergeet je makkelijk dingen (in mijn ervaring). En ook de kleine dingetjes als een goede HTML-editor vinden en de HTML-bestandjes aanmaken moet je even weten hoe je dat doet en volgens mij behandelen ze dat niet bij Codecademy.
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Wat wil je precies bereiken? Wil je een developer worden? Front-end of Back-end? Codecadamy is goed voor de eerste stappen, maar als developer wordt je pas meer waard wanneer je echt kennis opdoet, en dat doe je alleen in de praktijk. Dus veel zelf oefenen. Je kan een zekere piratenbaai proberen en zoeken naar HeadFirst boeken, die gaan goed op de materie in..

    Wanneer je echt developer wilt worden zou ik je php aanraden, daar is momenteel een grote markt voor.
     
  15. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker niet verder gaan om meer syntaxen van talen te leren. Websites maken en programmeren in het algemeen is < 5% syntax en >95% ervaring. Als je na zo'n tutorial gevolgd te hebben begint aan een echte website maken, kom je er wel achter dat je eigenlijk nog niet zo heel veel kunt.

    Ik zou zeggen, verzin een leuk idee voor een website en ga aan de slag :D
     
  16. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ok bedankt voor het advies heren :thumbs:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  18. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Thanks, ik heb woensdag een tentamen over Ruby on Rails en moet nog het een en ander leren over Ruby. Komt goed van pas! Codeschool is ook tof, maar bij codeacademy hebben ze de boel in wat kleinere hoofdstukken gehakt, is wat makkelijker.
     
  20. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Op welke school leren ze Ruby on Rails? 0_o
     

Deel Deze Pagina