1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

1. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt zo PM. ;)

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Jawel! Maak je upload button zichtbaar! Ik zag hem helemaal niet zitten. :)

3. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik ga er niet voor betalen, ik vroeg alleen of iemand er toevallig eentje had liggen.

Iemand anders misschien?

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb als een grap een website gemaakt terwijl ik er verder geen enkel verstand van heb. Ik wil nu een favicon toevoegen maar ik vermoed dat ik iets niet goed doe.
    Dit heb ik nu staan:
    Code:
    <head>
    <link rel="shortcut icon" href="http://www.iconj.com/ico/4/j/4jv7vxmjop.ico" type="image/x-icon" /><title>Kippenbrood</title>
    </head>
    Klopt hier iets niet aan?

5. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het zo snel zie klopt dat gewoon. Heb je een online voorbeeld van de hele pagina?

Ik zou wel even de ico downloaden, hernoemen naar favicon.ico en uploaden op je eigen site, met vervolgens href="/favicon.ico"

Laatst bewerkt: 25 okt 2011
  6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Haha, kijk maar in mijn sig. Maar ik weet niet of "Woelmuis" eigenlijk wel een favicon toestaat. Of mag je dat overal wel verwachten?

De site is overigens bewust best irritant (muziekje in de achtergrond, debiele achtergrond etc.).

7. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Je (of waar-je-het-ook-gemaakt-hebt) werkt met frames... Daardoor zit de pagina met je element ín de frame en komt dat niet tot uiting.

http://mfpascal.woelmuis.nl/

Daar (waar hij hoort) is het OK.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Safari/Firefox:

Button
    Zwarte rand weghalen, zit bij mij regelmatig over de afbeelding/video

Social Media:
    Staat overal en nergens, de ruimte tussen Send en Tweet is te krap, maar vooral Google +, CSS aanpassen.
    Of Addthis gebruiken waarbij je alles bij de hand hebt voor het gemak.

FAQ
    Opmaak, padding toevoegen aan p elementen. Bijv.:

p {
    padding-left: 10px;
    }

of

#Content p {
    padding:10px 10px 10px 10px;
    }

1e=top, 2e=right, 3e=bottom, 4e=left

Overall:
    CSS niet in je HTML zelf! Bij te veel elementen zie ik dat nog (zoals P)

Overigens werkt je script volgens mij niet, ik zie, ondanks destroy, vaak dezelfde voorbij komen.

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb het gemaakt in kladblok. Ik had wat hele simpele tutorials gevonden op Youtube. De url kippenbrood.nl heb ik bij Hostnet geregistreerd. Zal het dus met Hostnet te maken hebben, dat met die frames? Nogmaals, ik ben helemaal niet thuis in deze materie dus het kan heel goed dat ik wat doms zeg. Bedankt in ieder geval. :)

10. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Hostnet heeft je waarschijnlijk gewoon de optie gegeven om een URL in te voeren, die dus 'geframed' wordt als je het domein kippenbrood.nl bezoekt. Daaraan ligt het. Je moet dus je site direct op kippenbrood.nl hosten of laten redirecten, in plaats van Hostnet http://mfpascal.woelmuis.nl/ te laten framen op http://kippenbrood.nl .

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Aha, bedankt. Ik denk het te begrijpen nu. Maar daar zijn weer kosten aan verbonden dus dat ga ik (voorlopig) niet doen. Vooralsnog is het vooral ludiek bedoeld. Mocht ik er meer mee gaan doen en ook tijd willen vrijmaken om het geheel wat meer kwalitatief te laten ogen, dan kan ik altijd nog die overstap maken.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben bang dat 99% van de bezoekers daarom niks uploaden. :lol:

Zelf kan ik het makkelijk vinden maar ik heb het dan ook zelf gemaakt. Ik zal eens kijken of een floater dat op rechts blijft plakken en zweeft de leuke oplossing is. Prop ik daar ook gelijk alle social media dingetjes.

1000 maal thanks voor je tip over addthis. Alles 1 voor 1 toevoegen is een pain in the ass. De knoppen spawnen gewoon op plekken waar ze zin in hebben. Hopelijk kan ik met een kant en klare social media bar dit probleem minimaliseren.

Ook al is het geshared door je zou je het niet mogen terugzien. Hoeveel pagina's heb je bekeken? Wanneer er geen nieuwe content is krijg je oude shit terug momenteel. Dit probleem is al minder aan het worden sinds de uploads toenemen. Helaas zitten er veel kritische zakken op de site waardoor de helft alweer verdwenen is. :+

13. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ik probeerde wat te uploaden:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'database'@'localhost' (using password: YES) in /home/lolshare/public_html/add.php on line 9
    Access denied for user 'database'@'localhost' (using password: YES)

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja klopt, ben momenteel mee aan de slag.

Ik krijg die SM knoppen maar niet goed. Zucht.... Misschien moet ik maar eens samenwerken met iemand die verstand heeft van design.

edit:
    omg, nu krijg ik hyves ipv google plus.

Fixed, was inderdaad vergeten de juiste pass in te voegen

Laatst bewerkt: 25 okt 2011
  15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben nu bezig met watermerken. Ik wil dat afbeeldingen die worden geupload met mijn onderstaande script worden bewerkt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de onderstaande script moet toevoegen zodat het werkt? Uitleg is zoals gewoonlijk weer eens waardeloos op internet.

Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  16. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ik wil best wel wat in elkaar prutsen hoor. Vind het wel een leuke site :+

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik PM je wel de inloggegevens. Niet schrikken van de teringzooi die ik heb gemaakt. 8)

Maar is er niemand die me kan helpen met het watermerken? Het zou mijn leven redden.

Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  18. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Op een locale server (wamp server bijvoorbeeld) of daadwerkelijk op internet? Check je gegevens en rechten, die kloppen waarschijnlijk niet.

Het bestand met de watermerkfunctie includen en vervolgens gebruiken. :9

19. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben bezig met een simpele website html/css

Heb nu alleen nog maar de header in de website maar zou nu graag "vlakken" maken waarin ik tekst kan zetten.

Hoe kan ik dit doen in css. Dus bijvoorbeeld een wit vlak onder de header en daarnaast een blauw vak ofzo.

20. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    In het html bestand een div maken en die een class meegeven, die in CSS aanpassen naar hoe je het wil (dus hoogte, breedte, kleur, plaats, etc)

Deel Deze Pagina