Lijkt mij toch ook dat ze je moeten helpen. Je heb inderdaad die europese wetgeving die dat zegt of heb ik het verkeerd. Stel dat er wat gebeurd met onze xbox ones uit duitsland hoe moet dat dan verder als ze niet willen helpen
Het is gewoon dat Msoft NL wat verbitterd is dat mensen massaal een Xbox One zijn gaan importeren. Dat zijn units die straks niet tot het resultaat van Msoft NL worden gerekend. Als Msoft echt tegen import was geweest, dan hadden ze er wel allerlei locks en restricties op gezet. Het valt onder de Europese wetgeving, dus ze moeten je gewoon helpen!
Ja precies maar hoe ga je dat microsoft wijs maken. Denk dat dat niet zo makkelijk gaat. Wat staat er dan exact in die europese garantie wetgeving?
willen of niet moest ik een xbox one hebben die stuk is en ze helpen me niet dien ik klacht in! ze hebben niets te willen! ze moeten je helpen! dit zijn de Europese normen! gewoon contact opnemen met MS NL desnoods met dreigende taal!
Volgens mij staat er in de support dat de garantie alleen valt in het land van aanschaf. In dit geval Microsoft Duitsland of w/e die gekocht is.
MS (Duitsland) helpt toch ook? Alleen is er nog niet de infrastructuur om de XB1 op te halen in Nederland, als jij er voor zorgt dat hij in Duitsland terecht komt word hij gewoon vervangen of gerepareerd. Sent from beyond.
Opzich zijn ze het verplicht vanwege de Europese garantie, maar omdat de Xbox One nog niet officieel in Nederland is kunnen ze hun poot stijf houden en dat doen ze dus blijkbaar ook. Op dit moment is de enige optie de winkelier.
Dit dus anders is het wat Lethal zegt terug naar de winkelier. Volgens mij wordt er ook alleen maar een fuzz over gemaakt omdat die nu overal uit verkocht is en je nu langer moet wachten voor je een nieuwe terug krijgt. Then again als jij em naar Microsoft had gestuurd had je em alsnog niet binnen een week terug gestuurd gekregen. Had je ook een maand kunnen wachten.
En als die online winkelier nu MS zelf is? Ik snap ook de argumenten over infrastructuur niet. Ze verzenden via UPS, dan kan terugsturen ook via UPS. Het maakt dan echt geen hol uit of ik in Koln, Venlo of Utrecht woon.
Het probleem ligt em inderdaad dat de console nog niet uit is in nederland. Maar aan de andere kant hebben ze er wel voor gekozen om ze uit te leveren aan nederland. Ik ben wel benieuwd hoe dat nou allemaal moet. Als je de console van ms.de hebt dan is de enigste optie voor jou niet de winkelier maar ms.de die je moet benaderen of zie ik dat verkeerd?
Ik heb zelf ook de kans gekregen om mijn tweede console voor 590 euro te verkopen maar heb ik uiteindelijk toch niet gedaan, aan een maat verkocht voor 510 euro. Als je op Marktplaats kijkt is het echt dikke schande! 600/700 euro voor een console! en dat mensen dat bedrag willen betalen....
Heeft niemand hier dan die een probleem heeft een rechtsbijstandsverzekering? Zet die er gewoon op. Ik heb helaas nog geen xbox one. Maar wel een rechtsbijstand consument.
Toch poste ik een maand geleden nog over de garantie, en toen had iedereen het over Europese regelgeving etc.. Recht op garantie hebben is wat anders dan het daadwerkelijk volledig kosteloos krijgen. Alleen massaal klachten dmv media word zon bedrijf gedwongen om mensen te helpen.-)
Zoals de naam als zegt die helpen je recht als consument te claimen. Je legt aan hun 1 keer de situatie uit en hun doen de rest.