Het leuke is dat jij min of meer bepaalt wanneer je de skills krijgt.
Bv.
Als je heel stilletjes baddies omlegt en dit een paar keer herhaalt dan is de kans groot dat je de Silent Walk Skill zult krijgen. Je hebt deze skill in principe (nog) niet nodig tot een bepaald level maar je kunt er wel voor kiezen deze skill alvast te beoefenen en het je zo iets makkelijker te maken omdat je deze skill al onder de knie hebt.
Nog een voorbeeld. Stel je wilt eens diep onder water duiken terwijl dat helemaal niet nodig is zul je de Breathing Skill krijgen alhoewel je deze pas in een paar levels daarna "scripted" zult krijgen omdat je langer onder water moet blijven. Heb je deze skill eerder gekregen zullen de voorgaande levels iets makkelijker zijn geweest omdat je meer lucht had.
Ik vindt XIII nog steeds een vet goede game en ik zou hem zo weer kunnen oppakken. Echter vind ik de game wat aan de korte kant maar als je eenmaal bezig bent "The Conspiracy" te ontrafelen ga je gewoon tot in de late uurtjes door.
De Online Multiplayer is wat minder aangezien je erg veel lag hebt maar de Offline Multiplayer is daarintegen helemaal de bom en, naar mijn mening, de party-FPS game bij uitstek.
Ik heb XIII eigenlijk iets te snel uitgespeeld alhoewel de eindbazen op realistic erg moeilijk waren. Die laatse battle heeft mij dan ook heel wat frustraties bezorgd...
Cya
Kelovitz
Laatst bewerkt: 16 dec 2003