Grafisch is dit erg sterk al.. kan niemand ontkennen.
Maar toch twijfel ik of dit nieuwe team wel de sfeer en juiste gameplay kan brengen wat een hitman game zo bijzonder maakt.
Ik lees nu dingen zoals levels die erg verschillend kunnen zijn.. rennen van de politie/helikopters, dan weer een shootout, kleine levels zonder verberg plekken.. ik weet het niet.
Hitman is groot geworden dankzij de geweldige gameplay (die je op VELE manieren kunt gebruiken):
- 1 groot level.
- een paar targets.
- vele onschuldige omstanders.
- items om het level/targets mee te saboteren.
- en alle tijd van de wereld.
Gewoon het feit dat je met je pakkie en een koffer met een sniperrifle relaxed een gebouw binnenloopt, mensen ombrengt op sneaky wijze met je wire, lichamen verbergen en hun kostuum aannemen, positie innemen en je targets neerknalt.. om vervolgens je weer om te kleden, je sniperrifle in te pakken en weer naar buiten te lopen op precies dezelfde plek en wijze waar je naar binnen was gekomen, maakt hitman nou zo uniek.
Een heel level doorstruinen op jouw manier van spelen, in het level beginnen als anoniem zijnde, en het level uitlopen als anoniem zijnde.. met een paar dode targets en verbaasde omstanders die geen idee hebben hoe ze zijn overleden, terwijl jij fluitend naar je exit loopt.
DAT is hitman.
Ik lees nu dingen zoals sequences waarin je moet vluchten en verplichte shootouts? hmmm.. en checkpoints per level? wtf.. de charme was juist ook om een level te spelen zonder dat je kon saven. En als er checkpoints zijn dan is de kans dus groot dat we echt kleinere gestroomlijnde levels gaan krijgen.
En instinct.. dat ze hun tijd daar aan verkloten.. zonde.
Al met al krijg ik weer een splinter cell conviction deja vu... en dat is geen prettige.
Laatst bewerkt: 10 jun 2011