1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hitman Absolution

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Al dat gezeik over het instinct... Je hoeft het te gebruiken hoor. Tot nu toe heb ik alle levels zonder verkleden kunnen uitspelen. De targets zijn mn enige kills, dus precision shooting komt ook niet aan bod.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar dat verkleden is juist zo leuk, kan echt voor hilarische momenten zorgen ook :D

3. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Op expert?

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Leuk dat je het spel niets vind, maar je hoeft niet te gaan vertellen wat er in een later level gebeurt omdat jij het een rukspel vindt. Ik vind het een heerlijke game (en ik heb de oude delen ook allemaal gespeeld) en hoef niet te lezen wat er verderop gebeurt, daar hebben we spoilertags voor.

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Gisteravond ff wat langer tijd gehad voor deze game. Wat is ie geweldig! Ik heb pas het eerste level (tutorial dus) uitgespeeld, maar daar heb ik me al ruim 2,5 uur mee vermaakt! Heb namelijk veel plezier gehad met het halen van alle challenges in het level (al waren deze opzich best makkelijk, het is dat een aantal niet in één keer kunnen en je dus meerdere playthroughs nodig hebt) en het zoeken en gebruiken van alle mogelijke wapens! Het tweede level (chinatown) ook heel even kort gespeeld, zeer indrukwekkend! Erg tof die grote menigte (en de reacties en gesprekken van sommige random mensen!). In dit level (en hopelijk vanaf dit level) zijn de challenges ook een stuk lastiger en uitgebreider en zitten er een paar tussen waarvan ik door de beschrijving wel weet wat ik moet doen, maar ik deze mogelijkheid nog lang niet ontdekt heb (en heb volgens mij wel al echt t hele level doorzocht, maar wel vluchtig). Het wordt dus weer lekker als vanouds zoeken, ontdekken en vooral afwachten, heerlijk! Qua moeilijkheid ben ik op Hard begonnen en dit is goed te doen, denk zelfs dat ik opnieuw op Expert ga beginnen want het enige echte verschil is dan dat je geen checkpoints kunt gebruiken, maar die heb ik in het eerste level sowieso niet eens gebruikt. Al met al echt een geweldige game en voor mij zeker mijn GOTY. Tot nu toe ook nog geen minpunten kunnen ontdekken, ook niet dat wat hier over de guards gezegd wordt, maar wellicht komt dat later wel nog maar daar zal ook vast wel een oplossing voor zijn.

Laatst bewerkt: 20 nov 2012
  6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat instinct lijkt me iig niets, die checkpoints zijn wel handig. Maar toch zou ik liever saven. Als de game autosaved, betekent dat dat je gewoon kan stoppen als het bedtijd is en de volgende dag weer verder kan gaan waar je gebleven bent? Als dat zo is ga ik denk ik op Expert of Purist spelen.

7. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Kan ik je nog geen antwoord opgeven, ben pas bij het tweede level. Wat ik bedoelde met autosave had betrekking op het eerste level, het tutorial level. Dat is opgedeeld in verschillende stukken (Tuin, tuinhuis, villa beneden, villa boven) en tussen die stukken autosaved ie. Het tweede level (chinatown) is opzich een vrij klein level, bestaat ook maar uit een stuk, dus daar autosaved ie niet en zul je op expert en purist het level in een keer uit moeten spelen.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff dat is echt lame. IO interactive y u fuck up dis?! Lang niet iedereen heeft tijd om 2,5u een heel level te gaan spelen. En als je dat niet hebt wordt je dus meteen op de noob hoop gegooid en moet je met allerlei shit spelen.

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Chinatown level is ~10 minuten, en daarna zijn de levels netjes in gebieden verdeelt (incl autosave) zoals Sjacco beschrijft.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah dat is mooi. Maarja ik koop hem toch wel hoor, no matter what. Ik zit alleen te twijfelen over wanneer. Of ik nog zal wachten tot ik weer veel tijd heb om te gamen (eind januari) of nu al.

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Hard is ook al n00b voor jou? Ga de game eerst eens spelen voordat je je oordeel klaar hebt. En lees je überhaupt wel wat hier allemaal gezegd wordt door de mensen die de game wel hebben?

En dat is dan misschien op Medium, maar op Hard is dat ook mogelijk en is het pittig genoeg.

EDIT: Zie nu net bij de instellingen, dat je mbt Instinct "Show Paths" en "Show Enemies" uit kunt zetten! Dan kun/mag/hoef je Insticht dus alleen te gebruiken om te "blenden"/"hat tip" en evt indien gewenst "point shooting".

Heb net het eerste level (alleen laatste deel, mansion) op Purist gespeeld. Het is dat het maar een piepklein leveltje is en ik het na gisteravond inmiddels kan dromen wat ik moet doen, maar ik kan wel inzien dat Purist voor latere levels erg pittig kan zijn en ik zou er ook zeker niet op beginnen, want je moet de levels wel echt goed kennen denk ik. Je hebt namelijk helemaal niks, geen radar om te zien waar mannetjes lopen, geen instinct (al zullen de meeste dat niet erg vinden, ik ook niet) en ook geen waarschuwing als iemand je gespot heeft en/of verdacht vind. Je moet dus echt weten wat er in een level gaat gebeuren, welke routes mensen hebben, wat waar te vinden is, etc. Ik zou aanraden om op Hard en eventueel Expert te beginnen, moet nog even kijken in hoeverre die checkpoints handig zijn in latere levels.

EDIT 2: Ik sta trouwens 4de (en eigenlijk gewoon gedeeld 1ste) van Nederland voor het level Mansion Ground Floor ;)! Nederland als land staat 16de (België 14de), dus kom op mensen, ff allemaal die maximale score halen! Zie spoiler als je het echt niet weet hoe.

[yt]1KO15tuW_A8[/yt]

EDIT 3: Bij het tweede level (King of Chinatown) sta ik inmiddels 7e van Nederland, maar die score kan nog beter als ik nog wat meer challenges kan completen!

EDIT 4: Zo, 3e van Nederland met 265.650 :)! Scoren kan nog iets hoger, want ik heb de evidence laten liggen, omdat ik er nog niet helemaal uit ben hoe dat op Purist makkelijk is te pakken, maar heb nog wel een ideetje.

EDIT 5: Voila, gedeeld 1ste van Nederland met 269.445 :cool:! Maar de wereldwijde topscore is 269.963 (pas 9 mensen hebben dat gehaald wereldwijd), dus kan nog iets hoger, alleen zou ik echt niet weten hoe?! Zie spoiler voor hoe ik het nu gedaan heb (uiteraard kan dit pas als je alle challenges gehaald hebt, zodat je de maximale score multiplier hebt en dan ook op Purist spelen voor maximale difficulty multiplier):

In het begin ben ik meteen helemaal rechtsom gelopen naar de gifvis en heb ik deze ongezien gepikt (wachten tot die vrouwelijke chef zich omdraait en dan nog ff iets langer wacht tot ook de agent aan de andere kant van t karretje zich omdraait en zodra hij omdraait snel de vis pakken voordat die vrouw weer terug draait!). Vervolgens naar het midden gelopen waar King op de drugdealer staat te wachten, deze kwam ook al net aanlopen. King zegt dat ie drugs wil en de drugsdealer gaat deze halen. Ben toen achter de drugsdealer aan gegaan en heb m daar beneden bij zn voorraad gewurgd (met X dus niet dood). Toen zijn outfit aangetrokken en het lichaam in de container daar verborgen. Vervolgens ben ik eerst naar het appartement van de drugsdealer gegaan en heb ik daar de lijntjes coke vergiftigd. Vervolgens ben ik weer naar King gegaan, die wilt dat je m naar de drugs brengt. Dus samen met King naar het appartement, waar King de vergiftigde coke snuift en sterft. King in de kist verborgen en ik nog ff terug gegaan om weer m'n pak aan te doen (oude gewoonte uit de oude Hitman games, anders kon je vroeger geen SA rating krijgen ;), maar is in deze game (helaas) niet noodzakelijk) en tenslotte naar de exit en klaar.
    Ik heb geen idee waar die 518 extra punten vandaan kunnen komen? Evidence moet je pakken, anders scoor je niet genoeg. En Evidence kun je alleen pakken als agent of drugsdealer, dus je moet een onnodig slachtoffer maken voor een outfit, maar die minpunten krijg je weer als pluspunten zodra je t lichaam verbergt. Op bovenstaande manier krijg je al extra pluspunten omdat je t lichaam van King verbergt.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zal mijn Locale eens veranderen van Engeland naar Nederland :+.

13. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Jij nog een idee voor bovenstaand (chinatown highscore)?

Ik heb trouwens zojuist een contract competition gemaakt (ook omdat je er een achievement voor krijgt :9), maar heb volgens mij maar paar mensen uit dit topic in mn lijst, maar die kunnen wel weer andere uitnodigen iig. Wel jammer dat zo'n competition blijkbaar maar drie dagen geldig is, lijkt me juist leuker als ze langer duren en je opnieuw andere manieren kunt proberen. Ook kunnen er meerdere mensen meedoen als ie langer duurt, anders moet maar net iedereen een van die drie dagen kunnen.
    Maar mochten andere contract competitions maken, dan mag je me gerust uitnodigen!

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb het bijna op dezelfde manier gedaan, ik heb King alleen gewurgd terwijl ik de drugsdealer was en mee naar boven had genomen. Ik heb ook al zijn auto eens laten ontploffen en een keer toen hij aan het pissen was heb ik boven hem dat ding stuk geschoten waardoor dat bovenop hem viel. Dat met die vis had ik ook gedaan, maar toen had ik het (heel omslachtig) in zijn koffie gedaan als drugsdealer zijnde. Volgens mij kun je hem ook nog in dat gat duwen, maar ik weet ff niet zo goed hoe.

15. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Tot zover ik ben gekomen in het spel vind ik hem het geld wel waard. Er zitten veel meer dingen in dan in het 2e deel van hitman.

Je heb veel meer keuzes om iemand om te brengen. Voorheen had je de keuze om iemand van achteren zijn nek te breken, zorgen dat die bewusteloos wordt of hem gewoon executeren. Deze zitten er nu ook nog wel in maar nu heb je ook o.a. de optie erbij om iemand te electrocuteren, een gasexplosie te veroorzaken door het gasfornuis aan te zetten en er een bom in de buurt te leggen.

Zo kan je op afstand iemand ombrengen zonder dat je gesnapt wordt. Een andere optie is een mijn te activeren maar als je dan weer te snel loopt heb je de kans dat je zelf omgebracht wordt.

Je hebt meer voorwerpen om iemand af te leiden. Een steen, een boek, een fles, en nog veel meer. De ene missie is wat langer dan de andere, maar volgens mij zijn er een stuk meer dan in deel 2.

Het ligt er geheel aan waar jouw voorkeur naar uitgaat bij dit spel. Als je van de vorige hitman games houd, dan zal je deze ook wel leuk vinden denk ik.

16. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Die challenges die ze er in hebben gedaan zijn best leuk verzonnen.
    Maar volgens mij kan je ze niet allemaal voltooien als je net begint.
    Bijvoorbeeld het drogeren van die kok in Level 1. Klopt dat?

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je kunt ze inderdaad niet allemaal met een enkele sessie voltooien. Maar je kunt bijvoorbeeld de kok wel drogeren, al is het de eerste keer dat je het spel speelt hoor.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

En met deel 2 bedoel je echt Hitman 2? Niet contract, of blood money?

2 is nml by far mn favoriete deel (mede door dat geniale tuinschuurtje waar je al je wapens in had hangen :+ )

Hoe zit t met de QTE's , gaan die niet irriteren? Of kun je die prompts ook uitzetten?

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hmm gebrek aan details hier hoor.
    Ik loop in mn kok outfitje de kamer binnen, krijg ik een cutscene in mn suit en volgende scene ben ik weer in suit :-/

Waar kan ik mn level score vergelijken met mn xbl friends? Of kan dat niet

20. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    HAHAHAHA nou veel succes dat je gaat je serieus nooit lukken zonder die disc doormidden te breken. Mag je lekker gaan gokken wanneer je instinct moet gebruiken om voorbij mensen te komen waarvan je dezelfde disguise aan hebt. Om nog maar niet te spreken over latere levels waar je maar 1 soort disguise hebt en dat werk dus niet want iedereen spot je binnen 1 seconde en weet je dat 47 bent.

Op hard was het al irritant genoeg. Ik heb alleen op HARD gespeeld dus kan me niet uitlaten over makkelijkere opties zoals Normal waar de AI zwaar beneden pijl schijnt te zijn. Maargoed dat maakt de game waarschijnlijk wel leuker om te spelen, maarja dan is het allemaal zo makkelijk.

Omdat het niet perse een slechte game is. Het is alleen een trieste Hitman game. De game zit bomvol met leven, het geluid is fantastisch ( behalve de muziek, want waar is die? ) en er zitten bijna geen bugs of glitches in. Daarnaast zijn de graphics erg goed.

Als je Conviction leuk vind zou ik deze halen. Als je echt een fan bent van Blood Money moet je deze ZEKER overslaan.

Sorry hoor maar als jij het een spoiler vind dat je als 47 een pak gaat kopen dan trek je blijkbaar wel heel zwaar aan de storyline van een spel ( die trouwens ook nog belabberd is in dit spel ). Een rukspel is het trouwens niet, wel een aanfluiting als Hitman game. Misschien een handvol levels die sandbox zijn zoals King of Chinatown, maar meer dan 50% van de game is kamertje kamertje van cover naar cover zonder targets, gewoon van deur a naar deur b zonder ontdekt te worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina