1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe belangrijk is Live?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Grolsch, 7 feb 2005.

  1. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee inderdaad. Live! is iets veel anders dan gewoon met je vrienden. Ik heb het zelf niet maar speel het regelmatig bij m'n vriend en om eerlijk te zijn is het suuuper gaaf! Maar jah... m'n schoolresultaten zullen er niet beter op worden. Als ik over ga van het jaar koop ik ook live! hoo.!
     
  2. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Live is gewoon voor mensen die geen vrienden hebben die xbox spelen
     
  3. Quadra

    Quadra M-a-x-i-m-u-s

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Live is erg belangrijk in me leven omdat ik geen vrienden heb (NOT) is gewoon KK VERSLAVEND EN is een deel van me leven geworden:D:D:D:D
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja en nee. Het is wel degelijk een vorm van 'concurrentie' voor elkaar en dus eigenlijk wél weer te vergelijken.

    Uiteindelijk zal je het ene niet voor het andere wegcijferen. Ik bedoel, je gaat niet een potje Live boven een potje op de bank met vrienden prefereren. Maar Live is een mooie manier om alsnog tegen anderen te spelen op tijden/momenten dat je anders toch niets te doen zou hebben.
     
  5. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie Live gewoon als een extra, niet meer en niet minder. Ik vind dan ook niet dat je een hele console in het teken moet zetten van een service die nog lang niet alle Xboxbezitters heeft...
     
  6. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch ook gewoon met z'n 4ren op de bank liven! Da's nog beter als met z'n 4ren splitcreen. alhoewel je vrienden heel slecht zijn er niet mee op live wilt. haha.
     
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6

    Dat is denk ik de kern. Ik zie nu veel games die proberen én een uitdagende singleplay- alsook multiplaygame te bieden. Doe 1 van beiden en dan goed!

    Dat is ook wat ik een nadeel vind van live. SP kort, of matig en ook een redelijk gebrekkige live implementatie die later wordt gepatched. Live is goed, vind ik een essentieel voordeel van de xbox, maar kan o zoveel beter :{
     
  8. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan wel zie je. Bij halo 2 dus. Goeie single player en goeie Multiplayer. Nou jah beter gezegt: Halo 2 is gewoon geweldig. Live! is ook geweldig, maar als je bijna niet achter je xbox zit en en weinig aandacht aan besteed moet je zeker geen live! kopen vind ik.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Alleen is Halo 2 een titel die jarenlang in ontwikkeling is geweest en geld heeft gekost wat de gemiddelde of middelgrote uitgever niet uit wil geven.
    Verkeerde opvatting. Het zou namelijk wél mogelijk moeten zijn om als niet-actieve speler zo nu en dan op Live te kunnen. Echter, men wordt vaak gedemotiveerd en ontmoedigd door het feit dat het niveauverschil zo groot is zo nu en dan...
     
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heb ik geen Live, ik maak gebruik van XBConnect. Het is soms een beetje vervelend met die LAG. Maar het is heel leuk. Ik speel dan het liefst Halo 2. En ik begon echt heel slecht, ik was blij als ik 3 kills had. Maar dan leer je de truckjes van andere. We hebben nu 2 Xbox-en staan in ons huis. Natuurlijk system link ik met die andere Xbox. En dan speel ik tegen een aantal vrienden ofzo. Maar ik ken veel on-line truckjes enzo. Dus ik win meestal. Ik weet bijv. waaar ik een sniper makkelijk kan pakken. En waarvandaan ik dan het best kan schieten enzo. Maar als ik geen XBConnect zou hebben zou ik bijv. Halo 2 wel erg saai vinden. XBConnect is een soort kind voor me. Ooit zal ik vast nog wel Xbox Live krijgen.
     
  11. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit is dan weer in Halo 2 goed uitgewerkt met het matchmaking systeem. Je speelt altijd op je eigen niveau. Af en toe kom je een party tegen waar een sterke speler inzit, of iemand die nog opweg is naar een hoger level. Maar bijna altijd gaan de games gelijk op.
    Maar voor teamgames heb je eigenlijk 3 vrienden nodig om deze goed te kunnen spelen, als je af en toe speelt zijn mensen van hetzelfde niveau bijna niet te vinden. Met 3 onbekenden spelen is iets waar echt niks aan is.
     
  12. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, om te zien dat sommige mensen spellen kopen voor de Live-modus, terwijl ik online-mogelijkheden nog altijd zie als een leuk extraatje. Ik ben ook eigenlijk niet bereid om echt veel geld uit te geven aan online-mogelijkheden, simpelweg omdat ik dat ook gratis kan, in de vorm van Counter-Strike op de PC, of een ander vermakelijk schietspel. Bovendien heb ik 't na een aantal online-potjes ook wel gezien; als je één potje hebt gedaan, heb je ze allemaal gedaan. Er zit te weinig variatie in, terwijl er in de singleplayer steeds nieuwe omstandigheden komen, en nieuwe levels. Tenzij 't een kutspel is, natuurlijk.
     
  13. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt nu een xboxlive starter voor 30 piek en krijg je splinter cell PT erbij.
    Die kun je wel voor 10-15 piek verkopen op de bazaar, dat is dus 15-20 piek voor een jaar live.
    Dat is dus tussen de 1 en 2 euro per maand... 8)
    Dus ik weet niet waar jij echt veel geld aan uit wil geven.
    Bij de meeste potjes speel je trouwens niet tegen de zelfde spelers en is dus niet elke potje het zelfde.
    De ene keer own jij, de andere keer wordt je afgeslacht en met een beetje geluk de volgende keer is het spannend en zijn de partijen gelijk verdeeld.
    Bij single player heb je steeds wat anders tot je hem uit hebt gespeelt, dan begin je over nieuw en weet je (bijna) precies wat en waar iets gaat gebeuren.
    Dat heb je in de MP juist niet, niks gaat precies het zelfde en dan heb ik het nog niet eens gehad over de communicatie.
    Lekker lulle over de headset en je teammates een beetje sturen en ouwe hoeren.
    Echte skills krijg je volgens mij ook pas als je de MP vaak speelt, want ownen in het SP heb je zo onder de knie,
    maar ownen in de MP moet je veel tijd in steken.
     
  14. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar je hebt nooit een verhaallijn bij multiplayer. De multiplayer bestaat slechts uit potjes knallen. Terwijl mijn voorkeur uitgaat naar wat meer diepgang en verhaallijn, vandaar dat ik singleplayer ver boven multiplayer verkies. Online kan best verslavend zijn voor een tijdje, maar als je een góeie singleplayer-game hebt (en alweer wijs ik naar Chronicles of Riddick) heb je geen Live nodig.
     
  15. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de xbox hebben wij ze nog niet, maar MMORPG hebben een uitgebreid verhaal online.
    Online multiplayer biedt andere dingen, die ook in de singleplayer mogelijk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Rainbow Six. Wat doe je in de single player? In teamverband missies uitvoeren. Wat doe je in de multiplayer? Juist, ook opdrachten uitvoeren in teamverband. Het verhaal in de multiplayer een stuk minder, daarentegen is de gameplay een stuk beter omdat je nu niet afhankelijk bent van de AI.
    Als ik moet kiezen tussen in mijn eentje rondknallen en een goede singleplayer game dan mag je mij ook de singleplayer geven. Maar de teamplay op Live is erg goed.
    Ze zouden eens een game moeten maken waarin je echt levels afwerkt op Live. Dus niet 2 teams met hetzelfde objective maar bijvoorbeeld terroristen die iemand gijzelen en de swat die dit weer moet oplossen.
     
  16. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Team-based games zijn inderdaad een ander verhaal.
     
  17. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dan ook de grootste groep games die gespeeld worden. Dan heb je ook nog de racegames. Daar heb je ook liever een echte tegenstander ipv een AI. Al is die echte af en toe een stuk minder sportief met al dat gebeuk |:-
    Het hangt er maar vanaf wat voor games jij leuk vindt of Live belangrijk voor je is.
    Maar het blijft jammer dat bij zo'n games vaak de singleplayer matig is.
     
  18. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Live is leuk, maar persoonlijk heb ik er al genoeg van :mad: amper een jaar gespeeld, misschien moet ik meer games hebben, maar ja, ik wil dan ook graag een mmog hebben
     
  19. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe belangrijk is live ?! IK KAN NIET ZONDER !!! ben er verlsaafd aan :p
     
  20. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    fijn dat je ook een nuttige bijdrage aan de discussie levert
     

Deel Deze Pagina