Ik vraag me af hoe het kan dat je op een Digitaal signaal toch nog kwaliteitsverlies kunt hebben. Raak je onderweg dan "eenen" en "nullen" kwijt?
Ik heb het verschil geluisterd op mijn DVD speler:
Ik had eerst het meegeleverde "coax" kabeltje aan mijn DVD speler hangen. Ik heb laatst die Optische kabel even geprobeerd en die klinkt stukken beter, ik hoor meer hoge en lage tonen en een helderder geluid.
Maarja, mijn Xbox moet op die optische ingang, dus nu moet mijn DVD speler natuurlijk ook een betere kabel... Ik ga wel een andere betere coax kabel kopen want die standaard kabeltjes zijn dus erg slecht. Maar ik ga daar geen belachelijk bedrag voor uitgeven. Als hij goed afgeschermd is en vergulde contacten heeft is het prima.
Dan zal ik weer eens gaan luisteren of ik NOG een verbetering hoor ten opzichte van die Optische kabel.
(Moet ik wel weer achter dat ding kruipen om al die kabeltjes weer te verwisselen....)
Kabeltjes van 100 euro vind ik wel een beetje te duur!
4 Scart aansluitingen! Ja, dat wil ik ook wel! Tegenwoordig heb je al snel een DVD, een Video, een Xbox en dan heb je er nog maar 1 vrij!
Bij die Sony van mij ondersteunt de ene Scart RGB en de andere S-video. Ik heb ook nog ergens een scart select boxje, om 3 apparaten op 1 aan te sluiten, maar daarvan is er ook maar 1 RGB.. Daar moet ik dus nog iets op verzinnen...
Laatst bewerkt: 28 mrt 2002