1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe beter beeld op de XBox ?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Seven_of_Nine, 19 mrt 2002.

1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yaz welk type jvc tv heb jij? Ik ben namelijk hard op zoek naar een tv met meerdere scart aansluitingen die rgb ondersteunen en dat schijnt op jouw tv het geval te zijn.

Hans

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook Magnat speakers, een heel mooi geluid vind ik zelf. Je kunt voor weinig geld een zogenaamd "surround setje" kopen, dat bestaat uit 2 surround speakers en een centerspeaker. Waarschijnlijk zijn je "gewone" luidsprekers groot genoeg om bassen weer te kunnen geven. Je kunt dan toch genieten van de 5.1 effecten, en omdat de surroundspeakers ook alleen maar voor de effecten zijn, merk je niet zoveel van de mindere kwaliteit van die speakers.

Ik heb 2x de Magnat Vector 55 zuilluidsprekers en de Motion Add-on set. Verder een Kenwood 5x100Watt versterker, dus de buren kunnen meegenieten van het ratelen van mijn Assault Rifle in Halo!

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je speakers ga bij plaatsen is het in het kader van het behouden van dezelfde klankkleur / geluid adt je kiest voor gelijksoortige speakers, liefst van hetzelfde merk. Zelf doe ik dit ook nog niet maar dat is meer omdat me budget dat nog even niet trekt maar daar is het streven wel naar.

Verder zullen de meeste front speakers niet laag genoeg gaan, de meeste specs zullen je anders vertellen als ze al lager gaan dan 50Hz mag je jezelf gelukkig prijzen. Daarvoor zul je toch echt aan de subwoofer moeten zodat je de bas ook echt kunt gaan voelen :D :D

Op het moment dat je een sub gaat gebruiken ontlast je ook je front speakers wat het geluid ten goede zal komen. Nadeel is dat een beetje leuke Sub aardig in de euro's gaat lopen maar het is zeker de moeite waard.

Hans

4. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Zit hier ook met een supersub onder me nest. Dat is echt niet leuk meer als je dan iemand neerbeukt in DOA3, alles in me kamer loopt te klapperen :D

5. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4

De specs van mijn zuil-luisprekers zeggen vanaf 20Hz.

Ik voel nu al "genoeg" bas, en met een goede film staat alles al te trillen.
    Ik ben wel met je eens dat een subwoofer nog meer toe zal voegen, vooral in het extreem lage gebied. Ik heb dit zelf gehoord toen ik aan het testen was bij Correct te Rotterdam. Vooral bij films is dit erg mooi. Bij muziek vond ik het juist minder mooi.
    Maar aangezien ik het zo ook wel goed vind, ga ik niet 400 euro uitgeven aan de subwoofer die erbij hoort. En ook geen 200 euro aan een goedkopere subwoofer die juist alles weer verpest.
    Wat betreft te surroundspeakers hoef je niet al te precies te zijn. Het moeten geen plastic rammelkastjes zijn, maar aangezien het alleen voor de effecten is, hoef je hier geen 100 euro aan uit te geven. Wanneer je een gewone CD luistert, zet je die surroundspeakers toch wel uit.
    Daarom heb ik voor surroundspeakers gekozen uit een iets goedkopere lijn van Magnat. Ik heb wel overwogen om de Surroundspeakers en de Centerspeaker te vervangen en een subwoofer erbij te nemen, allemaal uit dezelfde lijn, maar dan was ik rium 700 euro lichter! en dan had ik nu geen Xbox!!! AAARRGGHH!!! :'-(

Maarja, bij een ruimer budget stond het er wel hoor! Daar heb je helemaal gelijk in!

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik sluit me ook weer bij jouw verhaal aan hoor :p Ik durf alleen te wedden dat je speakers of mijn B&W's no way in de buurt van 20Hz komen en dat maakt ook niets uit want je krijgt er toch al een lading bass uit. Ik zal het je nog sterker vertellen de subs van 400 euro waar je het over hebt zullen waarschijnlijk ook nog moeite hebben om 20 Hz goed weet te geven.

Maar goed voor een console van 1000 piek is het misschien ook wel waanzin om duizenden guldens / euro's aan hifi aan te schaffen en is alles mooi meegenomen. Dankzij mijn home theater hobby heb ik al heel wat leuke thuisbioscoopjes van mensen gezien met "echtuh" subwoofers. Als je dan films als the haunting ofsjow kijkt dan zijn er scenes waar je de bas alleen maar kunt voelen en niet eens horen. Dat is echt super maar dan ga je makkelijk richting de 2000+ euro.

Hans

7. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had nog niet eens nagedacht over de extreem dure thuisbioscoop-setjes. ik vraag me af waarom die nog "thuisbioscoop" heten, ik zou ze gewoon bioscoop-setjes noemen! ;)

Er is altijd beter en duurder natuurlijk.

En die 20 Hz van die zuilluidsprekers zal je ook wel met een korreltje zout moeten nemen, maarja, het staat wel in de specs! ;) En de hoeveelheid bas is inderdaad genoeg, ook voor de buren.

Deel Deze Pagina