Hoe oud moet je zijn voor werk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XeoN, 3 sep 2004.

1. XeoN

XeoN Guest

Ja het is zo ver, ik ga werk zoeken.
    In Januari wordt ik 15 en ik heb gehoord dat je dan al bij de Albert Heijn vakken kan gaan vullen.
    Nou is mijn vraag, kan je ook nog ergens anders gaan werken als je 15 bent inplaats van bij de lokale supermarkt vakjes vullen ?

2. Mart

Mart Flexibel

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je kunt bij een boer gaan werken. Tomaten plukken ofzo

3. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je kunt werken bij de boer. Deed ik al toen ik 14 was. Is wel kutwerk...:mad: Verdient zo'n 3,25

4. XeoN

XeoN Guest

Tja, als het maar verdient, maar bij de Albert Heijn verdien je zo'n €2,50 per uur en dan is dat nog niet eens ZWART.
    Dus dan gaat er nog af bla bla bla...

5. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lastig hoor, verdienen op je 15e. Het maximale ligt namelijk maar rond de 3,50 voor die leeftijd. Zelf weet ik dat de tomaten redelijk verdient, in tegenstelling tot de supermarkt, dus ik zou naar een goede kwekerij opzoek gaan.

6. fetEX

fetEX Guest

werken bij een boer dat zuigt , heb ik een keer gedaan en ben daarna nooit meer geweest. je mag werken in een supermarkt vanaf 15 jaar maar , je kan het heus ook wel doen als je 14 bent.

7. XeoN

XeoN Guest

Of je gaat wiet knippen:D

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jah, dat kan je doen, Maar ik denk wel dat je dan over een half jaar arbeidsongeschickt bent :+

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hm. Zat baantjes. Het meeste verdien je in de horeca. Wel onregelmatige werktijden though. In de horeca kan je al vanaf je 13e terecht als je het tactisch aanpakt. Maar er zijn zoveel alternatieven; bij de boer, krantenwijkje, kassawerk, vakkenvullen etc.
    En staar je niet blind op zwart werk; bij witwerk kan je nog akelig veel geld terug krijgen dmv t-biljetten en verzekeringsgeld.

10. XeoN

XeoN Guest

Horeace lijkt me wel wat.
    Bij de videotheek werken lijkt me ook wat, maar dan beginnen ze mayheb te zeiken dat ik niets bij de 18+ video's heb te zoeken :9

Klinkelineling ( glaasjes kapot:+)

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik werk al 4 jaar in de horeca en het bevalt me uitstekend. Het werk is niet altijd even prettig, maar over het algemeen genomen is het in mijn ogen het beste "bijbaantje" wat een scholier/student zich kan wensen. :)
    Videotheek lijkt me ook erg tof, maar het loon is daar erg mager.

12. XeoN

XeoN Guest

Horeca lijkt me inderdaad tof.
    Alleen rotte werk tijden afentoe he:)
    Maarja, we zien wel aslt zover is...ik wordt in Januari pas 15. :)
    Videotheek lijkt me in ieder geval cool.
    Een vriend van me werk bij een opticien maar dat is niks voor mij.

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Omg, bijbaantje bij een opticien 8) Dat is nou niet bepaald een baan wat spannend klinkt, al kan het wel goed verdienen though. :cool:

14. XeoN

XeoN Guest

Hij verdiend zeker redelijk.:cool:
    Alleen het is wel een winkel waar een beetje..tja, bekakte mensen komen.
    Die met een erepol in de keel praten.

15. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    krantjes gooie.....echt een *** werk hoor, maar ja ik verdien me games er mee :p

16. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben nu 15 en word bijna 16, weet iemand of je dan een beter salaris krijgt (ik werk bij de c1000)?

en ik wil ook misschien wel in de FRS werken,weet iemand hoe oud je daarvoor moet zijn en wat het ongeveer verdient?

17. BATI NL

BATI NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ieder jaar dat je ouder word krijg je tot je 21ste ofzoiets vanaf je verjaardag 10% meer van wat je al verdiende.

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Kranten lopen is het slimste als je bereid bent om iedere ochtend (ook zaterdag, ja) om 4 uur op te staan. Je loopt dan echt binnen, want het is op 15 jarige leeftijd de beste betalende baan die je kan krijgen (afgezien van zwart werk dan) Zelf werk ik nu bij de c1000, maar ga binnenkort zoeken voor een baan bij de horeca. Afwasser ofzo, verdiend beter dan vakkenvuller, en "leuker" werk

19. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    K'werk dus ook bij de plaatselijke AH, en het verdient geen ruk ! Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 15 ben.....

20. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Voor werken bij de Videotheek moet je minimaal 18 zijn. lijkt me ook wel zo logisch. En je mag niet werken tot later dan 18.00 ofzo. Dus horeaca wordt ook lastig.

Ik werk zelf wel in de horeca...afwassen en bedienen in het clubhuis van de golfclub..zo nu en dan doe ik ook ballen rijden en dat is best leukvoor de afwisseling. Heb daarvoor 2 jaar kranten bezorgt (ben nu 17) en dat was best chill...als je om half 6 op wilt staan en op zaterdag half 7 :).

p.s ik verdien €4,50 bruto :)

Laatst bewerkt: 4 sep 2004

Deel Deze Pagina