Hoe warm mag een ati radeon 9800 pro worden?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door patje_1_1_2, 29 aug 2004.

1. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet wat jouw processor snelheid is. Maar een gewone 9600 256 is niet zo heel snel hoor. En je hebt de nieuwste drivers al geïstalleerd? Het kan zijn dat je pc te warm wordt anders heb je gewoon een pc die niet snel genoeg is. Far CRy vraagt heel veel van je pc.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zal na de F1 wedstrijd even instellingen bekijken van Speedfan, op zoek gaan naar nieuwste drivers.

3. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Wat goede drivers zijn, zijn de omega Catalyst drivers. Moet je de nieuwste hebben die is gebasseerd op de nieuwe Catelyst 4.8 drivers. hiervoor moet je naar www.tweakers.net gaan en aan de rechterkant kijken...daar staan ze bij. Als de link het niet doet...moet je effe naar google gaan en daar het driver nummer +naam intypen + download...dan kun je ze via een andere site downloaden.

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    dit is dus duidelijk geen software probleem..

een 300watt ah-merk voeding lijkt mij trouwens niet genoeg voor een 9800Pro, en de rest van je setup.

Laatst bewerkt: 29 aug 2004
  5. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb je idd gelijk in. Voor een 9800 pro is een 350 Watt wel wat je minimaal nodig hebt.

6. patje_1_1_2

patje_1_1_2 Westland uber alles

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom draait ie far cry op medium dan wel goed. En als ie niet op 300 w kan draaien zou die het volgens mij niet eens doen.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met een 9800 Pro en 1GB geheugen zou je Far Cry goed op 'High' kunnen draaien. Far Cry is nogal processor afhankelijk, en een Celeron is nu niet bepaald dé games processor. Tenminste tot op zekere hoogte. Far Cry zal al een stuk beter lopen op een Pentium 4 2,6GHz als op een Celeron 2,6GHz. De Celeron mist gewoon velen voordelen die een Pentium 4 wel heeft.

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Nou een 9600 is anders geen super videokaart. Als je nu de 9600XT had, maar de 9600 is wel enorm minder dan de 9600XT.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ah, bedankt voor je hulp Arjan! Ga er ff naar kijken. :)

10. patje_1_1_2

Leuk Bevonden:
    0
    Zit ik het te proberen met mijn kast open en far cry spelen stopt ie er weer mee. Nu zei windows alleen dat het waarschijnlijk aan het stuurprogramma ligt.

11. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude...weet je uberhaubt wel wat het Bios doet?
    Het bios is de allereerste ding waar de computer van boot, waar alles geinitialiseerd wordt tot aan de echte boot van HDD/Disk/CD of whatever.
    De reden dat er een batterij voor is is dat het een flashrom is, oftewel een soort van geheugenkaartje. Om goed te blijven werken moet daar constant een stroompje op blijven staan -> batterij.

Het plotseling rebooten heeft dus helemaal niks met de batterij te maken.

@TS: Ben het helemaal eens met Arjan (toffe naam..zo heet ik ook :p).

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb pc eens wat grondiger geinspecteerd en update geinstalleerd. Binnenin zat een klein beetje stof op de fan die aan je moederboard zit.
    Voeding is 300 watt.

Heb ruimte voor 2 fans: een aan de voorkant en een aan de achterkant. Heb ook 2 blokjes over met die 4 piningangetjes en een heel klein blokje (waar is dit kleien aansluitingsblokje voor, lijkt op een aansluiting die onder mn videokaart zat?).

Aan de voorkant zit echter een kap, met onderaan openening en is het de vraag in hoeverre dit effectief is als je er een fan plaatst.
    [plaatje]http://www.vin-extreme.com/uploads/P1010094.JPG[/plaatje]
    [plaatje]http://www.vin-extreme.com/uploads/P1010091.JPG[/plaatje]

De fan binnenin:
    [plaatje]http://www.vin-extreme.com/uploads/P1010090.JPG[/plaatje]

Ruimte fan achterkant:
    [plaatje]http://www.vin-extreme.com/uploads/P1010089.JPG[/plaatje]

Is 300 watt voeding voldoende (en zeker wanneer je er 1 of 2 extra fans in plaatst)?
    Moet ik er extra fans in plaatsen (1 of 2, hoeveel volt/watt).

Tevens zat ik te denken om in disketteruimte (zit geen diskettestation in) een 10cm neonlampje te plaatsen. Past mooi, alleen moet ik dan dat ijzer weg zien te halen. Dan heb ik dus nog 1 blokje over voor een fan.
    [plaatje]http://www.vin-extreme.com/uploads/P1010093.JPG[/plaatje]

Voor meer foto's: je kan de laatste 2 getallen veranderen van 87 t/m 94.

13. patje_1_1_2

Leuk Bevonden:
    0
  14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    het enige wat dat fannetje nu doet is zichzelf door dat doosje laten boren.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan een casefan inderdaad op verschillende manieren aansluiten. Als de casefan wordt geleverd in de bovenste uitvoering, dan kan je hem op dat kleine blokje aansluiten, met de drie pinnentjes. Koop je hem in de middelste uitvoering, dan sluit je hem op dat grotere blokje aan, dat vanuit de voeding komt.

Ondanks dat er geen verse lucht van buiten wordt aangezogen, verplaatst ie toch koelere lucht dat onder in de kast hangt. Zo wek je alsnog een luchtstroming op.

Ik heb een 9800 Pro goed draaiende gehad op een 300W voeding van Enermax, met 2 harddisk, 2 optische drives, modem en 5 casefans. Het ligt eigenlijk aan de kwaliteit van de voeding. De ene 300W is de andere niet.
    Je zal er niet veel aan hebben, maar misschien wel handig: Voeding Calculator
    3-)

Hehe, als ik zelf had mogen kiezen had ik mezelf ook weer Arjan genoemd 3-)

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dan ga ik vandeweek eens naar de stad en paar casefans halen en misschien neonbuisje (afhankelijk van aansluiting/prijs ed).

17. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3

....lijkt me niet helemaal goed :eek: :eek: :'-( :'-( :confused: :'-(

Heb het probleem wat de threadstarter heeft ook, maar heb verder geen problemen, ook kan ik overal mijn hand op leggen zonder dat hij zwart, bloedheet wordt, klopt het wel? want volgens speedfan zou mijn comp moeten koken..?

Gegevens:

Moederbord: Asus P4P800 Deluxe
    Videokaart: Ati Radeon 9800 Pro
    HD: 2x80GB Maxtor 7200RPM
    Processor: Intel Pentium 4, 2,6GHZ HT
    Geheugen: Dual 512MB
    Voeding: Chieftec 360watt

19. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    lol, volgens mij staat daar een instelling verkeerd, want zo hoog kan jij niet meer achter je pctje zitten :D

20. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    hoe kan ik de instellingen aanpassen dan? en vooral, wat moet ik bij die instellingen aanpassen? zoiets dacht ik ook al :p |:-

Deel Deze Pagina