hoe werkt een lightgun?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Shriko, 24 aug 2002.

1. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ofcource we don't have to post everything in English because on korean here.....

I'm sure you understand, why i ask you to say that again in english

2. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    if you don`t mind, I have a question and i am going to ask it in dutch.

Ik heb toen een lightgun gehad voor mijn psx.
    Daar zat toen zoon geel stekkertje aan het snoer, en die moest je dan op de video ingang (of uitgang, ik weet niet precies) moest aansluiten.

Nou heb ik geen video ingeng op mijn tv (alleen een scart), maar ik kon dat plugje tussen mijn snoer doen die tussen mijn psx en tv zat (dit snoer zit ook bij de xbox: 3 pluges (rood wit geel) die kun je in een SCART plug douwen).

En dan nu mijn probleem: Ik denk dat bij deze gun ook zoon snoertje zit (zit bij elke gun) en ik heb dus zoon advance scart cable, omdat ik een 5.1 setje heb.
    en dus kan ik nergens dat gele snoertje kwijt.

Weet iemand een oplossing

3. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel hoe het werkt op een nes en ik denk eigenlijk dat de techniek hetzelfde is gebleven alleen is deze verfijnd en merk je het dus allemaal niet meer zo goed:

Op de nes ging het bij duckhunt zo.
    Je haalde de trekker over en dan met de knal kwam er een flits over je beeldscherm. Deze flits is compleet wit, behalve op de plekken waar een eend vliegt, daar wordt het witte scherm zwart. In de gun zit een lichtsensor die het contrast tussen wit en zwart kan meten op je tv scherm. Dus als je gun een zwartvlakje meet, dan schiet je raak. Is het wit dan schiet je mis.

Effe doortrekken naar deze tijd:
    Toen had men dus enkele frames nodig voor het wit houden van het scherm en te bepalen of je raak schoot. Nu kan dat misschien wel in 1 frame en met verschillende kleurcontrasten en dan ziet het menselijke oog dat niet eens omdat het zo snel gaat.

4. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idee is leuk, maar welke eend raak je dan?
    als er 5 eenden rondvliegen en je raakt 1 eend, hoe weet de computer dan welke eend?
    bovenstaande gun zou dan ook moeten werken op een 100hz tv.
    helaas is dit niet het geval. de bestaande lightguns werken ook niet op beamers en projectie tv's.

5. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    hey fuck!!!
    meen je dat nou???

Werken die guns niet op een projectie TV!!!!:mad: :mad: :mad:

6. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een CD-I maar dan moest je een kastje op je tv zetten pistool calibreren maar werkte nooit helemaal perfect....
    Bij de NES hoefde je je gun niet te calibreren dus dat was een beter systeem kwa gun.... Dus je zal zeker geen kasje op of naast je pc te zetten.... (hoop ik anders mot ik 'm niet)

7. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    hoe het werkt is vrij simpel:

Het geweer schiet een soort laser straal naar de tv die kaatst terug naar de gun in de gun zit een soort spiegeltje en door de electra in de gun weet het systeem waar je schoot.... dus gewoon zoals fliepke het vertelde

Laatst bewerkt: 25 aug 2002
  8. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ooh geweldig, dan werkt het dus ook op 100hz tv's/beamers en projectie tv's !
    jammer dat werkt dus niet.
    ik heb dit getest op mijn 100hz tv en mijn beamer.
    en ook op mijn projectie tv (heb ik inmiddels niet meer) werkte het niet :mad:

9. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    blabla, jullie kunnen me allemaal beginnen over 100 hz enzo, en misschien ligt mijn verhaal ook allemaal wat ingewikkelder, maar iets in die trend werkte het wel. =(

om mijn gelijk trouwens eens keihard te bewijzen:
    http://www.howstuffworks.com/question273.htm

nu jullie weer...

Ik had dus wel gelijk =( ,
    en waarom het niet werkt op een 100hz en projectie tv moet ook duidelijk zijn of niet soms

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Daar hoef je geen oplossing voor te verzinnen. Iedereen weet dat er advanced scart packs bestaan en je zal dus waarschijnlijk (net als bij de lightgun van de psx) een verloopstekkertje erbij krijgen ofzo.

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, je had geen gelijk. ik trouwens ook niet.
    je hebt gelijk als je theorie volledig klopt.
    je kan eerst wel een half verhaal schrijven, later de rest erbij vertellen en roepen dat je gelijk had. maar zo werkt dat dus niet.

jij zei iets over een blanking screen en ik vertelde iets over beeldlijnen en sync. pulsen. deze twee verhalen samen kloppen redelijk. jouw losstaand verhaal klopt niet en mijn losstaand verhaal ook niet.

en waarom het niet werkt op 100hz en projectie tv's was al duidelijk :)

12. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    In arcade hallen staan toch echt wel projectie TV's voor de schietspellen.....:confused: :confused:

13. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    dat kan je niet vergelkijken in een arcade hal zit er geen xbox in maar een board..

Zo'n board is 1 en al grote kaart en die zorgt ervoor dat het goed weergeven word in super revolutie..

De gun die er bij zit die kan die bewegingen wel aan en zo werkt het in arcade hallen.

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en in sommige guns die in arcade hallen worden gebruikt zit een camera die het beeld uitleest. misschien om de beeldlijnen te kunnen lezen?

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    in sommige arcade kasten zitten zelfs een klein monitortje op de sniper..... simuleerd dan de verrekijker van de sniper.... zou ook wel zo'n dingetje willen:9

16. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die dingen kun je vast wel bestellen bij sega of konami :)

17. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    of er een bord of een xbox inzit maakt weinig uit. de hedendaagse spelconsoles kunnen veel meer dan b.v. het bord waar house of the dead op draait.
    maar het verschil is de prijs. een arcade gun kost een veelvoud van een xbox gun.

Deel Deze Pagina