Frontpage is idd waardeloos, die maakt echt een brei van de sourcecode en je webpagina's worden 9 van de 10 keer niet zo weergegeven als je ze bedoeld hebt. Macromedia Dreamweaver is een veel beter alternatief. Maar wat edding zegt klopt, zorg dat je HTML leert. Dreamweaver is een ideale combinatie tussen WYSIWYG (what you see is what you get, onscreen opmaken dus) en HTML-editor.
Zorg idd dat je HTML leert via een boek als HTML voor Dummies oid. Dan leer je de basis. Deed ik ook jaren terug en ging toen wel snel aan de slag via WYSIWYG editors, omdat ik dat lekkerder vind werken maar alsnog zit ik 70% van de tijd in de code zelf te rommelen. Simpelweg omdat ik weet hoe het in elkaar steekt en ik daarmee dus nog meer kan bereiken.
Dreamweaver is niet makkelijk (vind ik). Een vriend van mij maakt site's voor geld en die ken er echt alles van van Flash tot html en weet ik het allemaal. Het enige wat ik kon maken was een cu2 Ben het nu een beetje aan het leren en gaat al wat beter
Zelf maak ik een site voor 99% uit HTML, en die 1% die overblijft werk ik met WYSIWYG, kortweg omdat WYSIWYG altijd een zooi van je code maakt (ook dreamweaver vind ik niet fijn met WYSIWYG), maar misschien komt dat, omdat je bij dreamweaver of WYSIWYG moet doen of code, want als je het gaat combineren wordt je gek. Tutorials zijn tegenwoordig in grote getallen te vinden en zelf lekker veel oefenen en uitproberen.
tabellen blijven een ingewikkeld iets om zelf te maken. Daarvoor gebruik ik altijd dreamweaver. En daar na maak ik de code mooi. Ik snap tabellen wel maar kan ze niet maken... Een boek is niet eens nodig. een boek kost geld... Doe een actie in dreamweaver. bv: enter en kijk naar de source. Dan zie je <br> Zo kun je alle tags ook gewoon leren. Bij dreamweaver word je ook nog eens geholpen. Typ je bijvoorbeeld (in asp): request. Dan komt er al een lijstje met alles wat je kunt requesten. zoals bijvoorbeeld: querystring. Een boek is echt niet nodig. Gewoon een beetje klooien in dreamweaver en kijken hoe het eruit ziet als source. Beetje in de source veranderen enzo. Dan leer je het echt in no-time. Voor echte web scripting talen en databases, raad ik toch echt aan om het via een site te leren. Boeken zijn saai namelijk... voor PHP: PhpFreakz voor ASP: Madness Als database raad ik Mysql aan. Ik gebruik het zelf niet, maar het is gewoon het beste. Acces is dikke stront! Vooral als je tijden wilt invoeren ... Wel makkelijk te gebruiken, maar niet erg goed. MySQL kan gewoon veel meer mensen tegelijk toegang geven aan de database...
MySQL is zover ik weet meest gebruikelijke databasesysteem voor websites. Er zijn ook weinig hosts die acces als database ondersteunen (heb er zelf nog geen gezien). Zelf vind ik tabellen met dreamweaver niks, codeer de tabellen dan ook zelf omdat ik dan weet hoe mn tabellen eruit komen te zien en kan ik nog eens eenvoudig wat aanpassen. Als ik via dreamweaver layout tabellen trek wordt mn code een chaos en als ik dan iets wil aanpassen wordt het er alleen maar erger op. Voor php gebruik ik phphulp.nl.
Acces word bijna OVERAL ondersteunt. Ik teken ook alleen globaal de grafiek in de WYSIWYG editor. Dan ga ik naa de script en optimaliseer ik het. *) MySQL is een stukje lastiger als acces. MySQL is een flink stukje beter. ook word er weleens de database van microsoft MsSQL gebruikt. Ik moet eerlijk bekennen, mijn php kennis is zo goed als nul. Maar met mijn ASP kennis staat het een flink stuk beter. daar kan ik flink veel mee. Het leukste om te maken blijft een inlogsysteem... hoe wil je het doen, cookies, sessions, enzovoort md5 hashes... vergelijken met database. dat is fun. Het irritantste is om je site te beveiligen vind ik. tegen html insert en SQL insert. ook om dingen te beveiligen waar mensen niet op kunnen als ze niet ingelogd zijn is irritant. je vergeet zo makkelijk iets...
Kan ik hier wat vragen over dot.tk? Want ik heb er dus 1 aangemaakt met een bestaande website maar er gebeurd niks !!!! Hij zegt dat ik 1 domain heb (waar je er drie van kan hebben) Maar als ik die domain wil openen (mijn nieuwe adres dus)zegt de kan de pagina niet vinden. Kan iemand mij volgen?? Weet iemand mijn probleem????
Notepad heb ik in het begin ook veel gebruikt, maar vond de kleuren in je code toch wel prettiger, zeker als je ook met php aan de slag gaat en dan snel(ler) ziet of er een fout in zit. Godsson, welk domein moet dot.tk zoeken? Want hij doet het neem ik aan wel zonder via ...tk de site te openen. En weet je zeker dat je de juiste link hebt doorgegeven (weet niet meer zeker of je ook inclusief index.html oid er bij moest geven).
Ik heb voor mijn site www.mamboserver.com gebruikt ... ik maakte eerst gebruik van www.movabletype.org , maar dat vond ik tegenvallen ... wel een goede blog toe, maar ik ben nu al een stuk blijer met mijn resultaat .... ... ik heb zelfs een domein naam geregistreerd
Er zijn veel sites te vinden die templates en complete sites aanbieden. Zoek maar eens op free webtemplates of free web lay-outs, je zal een hoop vinden.
Opslaan als .htm(l) bestand en het opgeslagen bestand openen, als het goed is moet ie hem dan in je browser weergeven (in Internet Explorer of welke je ook hebt).