Ik heb hier al eens echt over na gedacht en de game waar ik op uit kwam was gewoon te groot voor de hedendaagse techniek, dus dat zal wel lang duren voordat zo iets mogelijk is.
Ik had in gedachten een kruising tussen de Sims en GTA3 met een vleugje Molenyeux. Je speelt in een dorp (het liefste Beek, mijn eigen dorp), helemaal perfect tot op de struik na gebouwd. Je komt in het dorp aan, achtergrondverhaal leer je pas later in een van de queesten. Het spel gebruikt dag en nacht en seizoen functie (d.m.v. de internte klok). Je leeft dus in het dorp, je kan een baan nemen je kan crimineel worden (door je bijv. aan te sluiten bij een criminele organisatie in een achterbuurt). Natuurlijk kan je auto's stelen, mensen beroven, fietsers wegduwen en met hun fiets ervandoor gaan, snoep van baby's jatten. Je kan ieder huis betreden, d.m.v. deuren intrappen mensen 's avonds laat gijzelen en je toegang laten verlenen tot hun huis (of de familie losgeld vragen). Je kan hun spullen stelen. Muziek heeft het spel niet, gebruik een autoradio, jat een radio of jat een discman. Als je crimineel wordt krijg je andere queesten dan dat je een normaal leven leidt. Je kan ook een baan nemen (wat leidt tot verschillende minigames) vrienden maken, uitgaan, vrouwen verleiden, kindjes maken en opvoeden, promotie krijgen door hoge scores te zetten in de baan-mini-games. Je kan als je crimineel bent geweest je leven beteren en voor de politie werken (dat betekent je oude maten oppakken). Als je een eerlijk leven leidt kan je dus aan muziek komen door een discman te kopen i.p.v. te stelen. Het leven heeft ook verrassende wendingen: rampen, afrekeningen, ongelukken, ensitge ziektes enz. Net als in Morrowind heb je 1 doel (zoek contact op met bepaalde persoon, dan krijg je de hoofdqueeste over je achtergrond) maar voor dat je daaraan begint kan je ook andere dingen gaan doen, zoals die andere queesten in de criminele wereld. De game leent iets meer naar GTA, er zullen wapenwinkels zijn en achtervolgingen door de straten.
En nu het Molenyeux gedeelte. Hoer crimineler je bent hoe slechter de sfeer. Mensen durven niet meer op straat te komen, meer blauw op straat enz. Slechter weer, slechtere economie enz.
Laatst bewerkt: 1 apr 2003