Hoe zou jij een game maken?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kibowie, 1 apr 2003.

1. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en dan zou je 't spelen waar die film is geeindigd ensjow van hoe ze verder die bugs die afmaken...:p SW33t :D

2. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van Drugs Smokkel, zodat je moet proberen je drugs zo goed te verstoppelen in auto (maar dan wel dat je je auto van binnenste buiten kan keren en het overal kan neerleggen in de auto, of in dode baby's ofzo) dat lijkt me wel vet

3. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Dussss........... :{
    Ik zou graag een spel willen waarbij je de President van de USA speeld en Irak de oorlog verklaard.

Als die oorlog eenmaal aan de gang is, geallieerde troepen elkaar per ongeluk laten afmaken met Mavericks, Helicopters en A-10's

Vervolgens als alles niet loopt zoals je wilt, zoek je vaderland lievende reporters uit die live verslag uitbrengen over hoe goed het wel niet gaat (terwijl het gewoon 1 grote teringbende is).

Beetje vergezocht, maar dan heb je ook wat ;)

4. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou een game maken zoals nog nooit te voren naja niet dat ik weet je begint bij een baby die krijgt kinderen en die speel je dan en die gaan dood je speelt weer zijn kinderen je moet voortplanten werken ontspannen en noem zo maar op gewoon je begint in egypte als farao en eindigt als sukkel in amerika ofzo of je begint als slaaf en eindigt als president of anders

5. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    The master werkt het concept van 'the sims' ff verder uit :D lijkt me lache idee:p

6. Kibowie

Kibowie Guest

ik zie hier echt hele toffe verzinsels :)

7. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ga ze uitwerken dan :D als je je verveelt ofzo :p kun je wel zon nederlandse publisher benaderen whehe8) :+ }:]

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb hier al eens echt over na gedacht en de game waar ik op uit kwam was gewoon te groot voor de hedendaagse techniek, dus dat zal wel lang duren voordat zo iets mogelijk is.
    Ik had in gedachten een kruising tussen de Sims en GTA3 met een vleugje Molenyeux. Je speelt in een dorp (het liefste Beek, mijn eigen dorp), helemaal perfect tot op de struik na gebouwd. Je komt in het dorp aan, achtergrondverhaal leer je pas later in een van de queesten. Het spel gebruikt dag en nacht en seizoen functie (d.m.v. de internte klok). Je leeft dus in het dorp, je kan een baan nemen je kan crimineel worden (door je bijv. aan te sluiten bij een criminele organisatie in een achterbuurt). Natuurlijk kan je auto's stelen, mensen beroven, fietsers wegduwen en met hun fiets ervandoor gaan, snoep van baby's jatten. Je kan ieder huis betreden, d.m.v. deuren intrappen mensen 's avonds laat gijzelen en je toegang laten verlenen tot hun huis (of de familie losgeld vragen). Je kan hun spullen stelen. Muziek heeft het spel niet, gebruik een autoradio, jat een radio of jat een discman. Als je crimineel wordt krijg je andere queesten dan dat je een normaal leven leidt. Je kan ook een baan nemen (wat leidt tot verschillende minigames) vrienden maken, uitgaan, vrouwen verleiden, kindjes maken en opvoeden, promotie krijgen door hoge scores te zetten in de baan-mini-games. Je kan als je crimineel bent geweest je leven beteren en voor de politie werken (dat betekent je oude maten oppakken). Als je een eerlijk leven leidt kan je dus aan muziek komen door een discman te kopen i.p.v. te stelen. Het leven heeft ook verrassende wendingen: rampen, afrekeningen, ongelukken, ensitge ziektes enz. Net als in Morrowind heb je 1 doel (zoek contact op met bepaalde persoon, dan krijg je de hoofdqueeste over je achtergrond) maar voor dat je daaraan begint kan je ook andere dingen gaan doen, zoals die andere queesten in de criminele wereld. De game leent iets meer naar GTA, er zullen wapenwinkels zijn en achtervolgingen door de straten.
    En nu het Molenyeux gedeelte. Hoer crimineler je bent hoe slechter de sfeer. Mensen durven niet meer op straat te komen, meer blauw op straat enz. Slechter weer, slechtere economie enz.

Laatst bewerkt: 1 apr 2003
  9. Kibowie

Kibowie Guest

kicken idee, mischien over 5 jaar dat het uit te werken is maar nu nog niet vrees ik.

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, mijn originele idee was veel groter maar als ik dat hele verhaal hier ga ophangen.

11. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ja maar dat zelfde spel online!!

Je leeft in een mega grote wereld stad! met een 24 uren kloken bv dat de tijd wat rapper gaat 1 uur = 30 min
    Je kunt je eigen leven lijden je begint een handelszaak = heb je stenen voor nodig! wie geeft er stenen? een fabriek, wie werkt er in die fabriek? een andere online gamer! enzo is er voor alles iets zoals in de echt wereld!!
    Maar dat is op een of andere manier on realiseerbaar!

12. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    2de spel!

zo een voetbal spel (ook online) waarbij je mensen kan killen!
    waarbij je in het publiek kan shotten! waarbij je de sheidsrechter bij mekaar kan slagen! waarbij je de voetbal in benzine duwt en die dan in brandt steekt...!waarbij je ijzere staven naar de lijnrechters zwieren kan :+ en ipv 11 man 20 man

-> Chaos football
    Gewoon mega voetbal game

@ Major payne ofzoiet er is een Starship troopers game!!!!!!!!

Laatst bewerkt: 2 apr 2003
  13. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0
    @ Major payne ofzoiet er is een Starship troopers game!!!!!!!!

-------------------------------------------------------------------

Maar daty wist ik al|:- Ik wil een fps|:-

Laatst bewerkt: 2 apr 2003
  14. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Idee voor een game??????

Lomp :D

Maar dan wel gedetailleerde Twin Towers met wat afwisseling want verdieping 4 t/m 100 was toch allemaal tzelfde :p

15. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    Ff over dat sims/gta spel, leuk id maar ga dan gewoon buiten spelen:)

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Waar slaat dat op? Ik probeer gewoon de game van mijn dromen uit te leggen.

17. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    The sims met de meiden van DoaX en geen censors! :9

18. Kibowie

Kibowie Guest

Wat dacht je van een spel waarin het gaat om zo sneaky mogelijk in te breken in diverse huizen , kantoren en musea's en natuurlijk overheidsinstellingen met dan zeer originele opdrachten en een zeer goede 3d engine net zoiets als splintercell.
    je hebt je beschikking over een ruim assortiment gadgets zoals zuignap met glassnijder en een lockpickset en natuurlijk een wapen zoals een silenced gun en peperspray enz mag niet ontbreken.
    Je bent dus een gewone inbreker die daar de kost mee moet verdienen en steeds meer wilt en dus gevaarlijkere locaties kiest om in te breken.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2003
  19. Kibowie

Kibowie Guest

wat dan ook leuk zou zijn is dat als je dan eens betrapt wordt dat je dan nog de kans hebt te ontkomen via diverse ontsnappingswegen zoals luchtsluizen riool en dak (parachute?)
    Je hebt dus een hele grote vrijheid kwa gameplay.

20. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er lang overnagedacht en ik zal het nu eens vertellen!
    Dit is echt een heel goed idee hoor.
    Dus: je begint met je eigen speler te maken, in het begin een jongen van rond de 10 jaar ofzo en je wilt voetballen.
    Je begint bij een zwak ploegje in derde provinciale ofzo.
    Dan, hoe meer je traint en hoe meer je matchen speelt hoe beter je wordt en hoe meer ploegen je zullen willen. Terwijl moet je blijven spelen en kiezen bij welke ploeg je gaat.
    Trainingen moeten leuk zijn en je moet bv met een soort van minigames je vrije trappen, penalties, dribbels kunnen oefenen.
    En naarmate je ouder wordt kan je van verder trappen enzo en is het niveau van de wedstrijd ook helemaal anders.
    Je ultieme doel: bij een ploeg van eerste klasse spelen en een goede speler zijn!
    Moet toch wel ongelofelijk leuk en verslavend zijn???
    (Fictieve ploegen zouden wel mogen zodat het voor iedereen ter wereld leuk is)
    Nog een opm: als je goed bent wordt je dan bv geselecteerd voor nationale ploeg enzo.

Deel Deze Pagina