1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 5 dec 2005.

?

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

1. Mijn Xbox360 werkt prima!

70,5%
  2. Mijn Xbox360 was inderdaad 'Dead on Arrival'.

3,7%
  3. Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

8,4%
  4. Mijn Xbox360 doet het wel, maar heeft wel wat mankementen.

17,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet hoe jullie altijd merken dat je controller aan het knipperen is. Dat ding schijnt ook te knipperen als je accu bijna leeg is. Ik heb dat echt niet door onder het gamen hoor.

2. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    pppffffff.......als het de accu/batteryen zijn hoor je mij niet meer klagen.:{

3. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    mijn xbox loopt tot nu toe ook zonder enige probleem. ik zag overigens bij mij ook dat het lichtje op je controller ging knipperen, het kan dus idd zijn dat de accu/batterij leeg begint te raken. Dan heb ik er nog aardig lang mee gedaan met zo'n setje batterijen, bijna 2 weken :D en dan toch gemiddeld 5 uur per dag gamen

4. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar dacht ik dus ook eerst aan maaar ik keek toen op dat ene tabblad en daar had ik nog 2 streepjes batterij dus....lijkt me niet. En het was me opgevallen toen ik tijdens et laden van et spel keek. Daarna ben ik er op gaan letten tijdens gamen enz. Maar niemand een verklaring?

EDIT: Keek net op et xbox-forum en daar hadden meer mensen dat en et blijkt aantegeven dat je batterij op aan het raken is......dus nog niet helemaal op is. dat verklaard waarom ik nog 2 streepjes had. hopen dat et ook zo is.

PS, die dvd-drive maakt dan wel veel toeren met et spelen van PGR3.....constant bezig.

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  5. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel eens de controller aangezet terwijl mijn 360 niet op netspanning stond (stom natuurlijk :9) en toen begon hij ook rondjes te draaien (het ledjes rond e guide button dan :9). Hij kon dus niet connecten en toen kwam dat ook met die lichtjes.

6. GAARA79

GAARA79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil net een update posten..

Over mn status word ie bezorgd_O_

Nu ff laten aclimatiseren, en dan aan sluiten :)

7. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Even een eerste poging mensen.
    Als je fouten ziet of als je iets aan de lijst wilt toevoegen, laat het dan even weten.
    Als iedereen zijn/haar inbreng heeft gehad kunnen we hem misschien met hulp van een mod als een vast forumgedeelte plaatsen.
    Alvast bedankt voor je input!
    High 5

Hij is gemaakt aan de hand van ervaringen die zijn opgedaan door forumleden van www.xbw.nl
    Met speciale dank aan: Alle deelnemers aan de servicelijnrace, Phaelanx, Passie-42, Dusun_1, WeeGee, Jerhui, MrX, Xboxworld en de forumleden.

GEEN PANIEK.
    Je bent nog gezond en je bent in elk geval slim genoeg om deze tips te lezen. :)
    Je hebt ruim 2 jaar fabrieksgarantie vanaf de aankoopdatum.
    Die fabrieksgarantie wordt helemaal verzorgd door Microsoft klantenservice, een service met een goede reputatie.

DE WINKEL
    Over het algemeen zal het geen zin hebben om naar de winkel te gaan waar je je 360 hebt gekocht.
    Vaak weet een winkelier minder dan jij.
    TIP: Soms kun je daar gebruik van maken en mag je je kapotte 360 ruilen voor een andere.
    Als dat niet mag wordt dan niet boos!
    Een goed geinformeerde winkelier zal je volgens afspraak doorverwijzen naar de servicelijn van Microsoft.

VOORBEREIDING
    Schrijf voor jezelf op wat nu precies de klachten zijn.
    "Hij doet 't niet" is een beetje te vaag voor een helpdeskmedewerker om je te kunnen helpen.
    Soms is het mogelijk om je klacht via de telefoon te verhelpen.
    Zorg voor een telefoonnummer waar je zelf bereikbaar bent.
    Zorg voor je juiste thuisadres.(echt waar, het komt voor dat mensen hun postcode verkeerd opgeven)
    Zorg voor het serienummer van je 360.(Achter op een sticker)
    Neem rustig de tijd.
    Soms kan het even duren voordat je een medewerker te spreken krijgt en soms kan het afhandelen van je klacht ook wat tijd in beslag nemen.
    Houdt pen en papier bij de hand om aantekeningen te maken en om eventueel je afhandelingsnummer op te schrijven.

TELEFOON
    Ok, en dan nu de servicelijn zelf.
    0800 023 3894

Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895

De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00

TIP:
    De servicelijn van Microsoft kan alleen vanaf een vaste telefoon worden gebeld.
    Dat komt omdat het gaat oom een 0800 servicenummer en dat is gratis.
    Als dat echt een probleem is omdat je alle vaste telefoonlijnen de deur uit hebt gedaan dan kun je het volgende doen:
    - Bel 020 500 1058 (Algemeen nummer Microsoft)
    - Kies de juiste menu optie (iets van thuisgebruiker)
    - Kies Xbox
    - Vraag aan de persoon die je dan aan de lijn krijgt of deze je kan doorvinden met de Xbox Helpdesk.
    TIP:
    Buiten kantooruren worden alle telefoontjes afgehandeld door een externe helpdesk.
    Voor simpele klachten kun je hier goed terecht maar als je 360 echt moet worden vervangen dan is het beter om te wachten tot er iemand van de servicelijn zelf aanwezig is.
    Het loont de moeite om te wachten met bellen tot werkdagen tussen 9:00 uur en 15:00 uur.
    Als je 360 dus kapot gaat op vrijdagmiddag, wacht dan met bellen tot maandagochtend.
    Buiten kantooruren worden je naam en je telefoonnummer genoteerd en later in de week word je teruggebeld door een medewerker.
    Dat terugbellen duurt enkele dagen langer dan wanneer je zelf binnen kantooruren belt.

HET GESPREK
    Als je het servicelijn nummer hebt gebeld zul je je eerst door een paar automatische menu-keuzes moeten worstelen.
    1. Engelstalige of Nederlandstalige hulp.
    2. Xbox of Xbox360 enz..
    3. Software of hardware..enzovoorts.
    Het is erg simpel en het wijst zich vanzelf.
    Uiteindelijk wordt je in een wachtrij gezet of, als het rustig is, wordt je meteen doorverbonden met een medewerker.
    Zeg duidelijk je naam, die wordt namelijk meteen genoteerd en het praat voor de medewerker ook makkelijker dan "he, jij daar".
    Omschrijf in het kort wat precies je klacht is. Bijvoorbeeld:
    "De dvd-speler van mijn 360 accepteert geen games, gewone dvd's en oude xbox spellen meer. Nadat het logo verscheen,bleef de 360 maar proberen om te lezen, en na pakweg 10 sec kwam ik terug om het hoofdscherm. Met onderaan de melding 'Open Tray', alsof er geen DVD inzat."
    Na het aanhoren van je klacht zal de helpdeskmedewerker je vragen om je adres en om een telefoonnummer.
    Je krijgt van hem een afhandelingsnummer.
    Noteer dat nummer zorgvuldig, je kunt als je later nog iets te vragen hebt met dit nummer jezelf, je klacht en je 360, in 1 keer identificeren.
    Je krijgt nu de toezegging dat je 360 samen met de harde schijf, zal worden opgehaald door iemand van UPS en dat je 360 zal worden gerepareerd of zal worden vervangen.
    Goed nieuws dus.

UPS
    Hier begint de fun!
    Bijna altijd al de volgende dag, zal er iemand van vervoersbedrijf UPS langskomen op het adres dat jij het opgegeven aan de helpdeskmedewerker.
    Hij zal een kartonnen inpakdoos afgeven met daarin een instructievel over hoe je je 360 kunt inpakken.
    Het is de bedoeling dat je de 360 samen met je harde schijf (als je die hebt) , in deze doos inpakt en dan UPS opbelt voor een afspraak om de doos weer op te halen.
    TIP:
    Vraag de man van UPS of hij eventjes 2 minuten wil wachten terwijl jij de 360 inpakt.
    Op die manier kan de doos weer meteen mee om te worden opgestuurd naar het reparatiecentrum van Microsoft, in Duitsland en krijg je je 360 een hele dag eerder weer terug!
    Benieuwd waar je 360 zich bevind?
    Ga naar de website van UPS: www.ups.com en kies bij "select your location" The Netherlands.
    In het vak "traceren" kun je het trackingnummer invullen dat op de bon staat die de man van UPS bij je heeft achtergelaten.
    Je moet het TR#: nummer hebben.

Meestal komt je 360 de dag nadat je de doos hebt meegegeven, in Duitsland aan. (Dat is de overnight service van Microsoft/UPS)
    Als je 360 wordt vervangen voor een nieuwe dan zal er vrijwel meteen per omkerende post een doos met daarin de nieuwe 360 met harde schijf worden opgestuurd.
    Deze verzending krijgt een heel nieuw -en voor jou onbekend- trackingnummer.
    TIP:
    Bel met de helpdesk en geef ze je afhandelingsnummer, ze kunnen je dan het nieuwe trackingnummer geven en jij kunt mooi op de website van UPS kijken waar je nieuwe of gerepareerde 360 zich bevindt.

Nu begint het gedeelte dat voor de meesten het langst duurt... wachten op je nieuwe 360.

Veel succes!!

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    misschien bovenstaande in het begin van deze topic plaatsen?

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ga ik meteen ff doen.

Bedankt High 5; zeer nuttig. Ik zal het linkje ook in de vragen & opmerkingen thread vermelden. :)

10. Fireball86

Fireball86 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle adviezen over mijn USB poorten. Ik heb hem nu aan mijn USB Hub hangen van mijn pc!

11. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar is deze thread toch voor ;)

12. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    @ Goiz: Bedankt! dat staat erg netjes zo aan het begin van deze thread.
    @ Brandts: Kom op, groepsknuffel!! :+

Ok, ok, laat ons niet langer in spanning!
    Wat is het geworden, een jongen of een mei...eh sorry, doet'ie het of doet'ie het niet?
    :)

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    UPS is net gekomen en mijn 360 is weer weg. Ik hoop nu echt met heel mijn hart dat ik nu wel een werkende krijg aan het einde van de week of maandag.

14. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij geld precies hetzelfde... die van mij is net 5 minuten geleden opgehaald.

15. perfectbas

perfectbas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij kwam UPS ook om half 2 met een doos, gelijk ingepakt en meegegeven :) nu hopen dat ik m dit weekend weer heb ;)

16. GAARA79

GAARA79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup, tot nu toe doet ie het perfect, alleen toen ik PDZ er voor het eerst in deed kreeg ik een scherm wat zei, put this disk in a xbox 360 console...

Toen heb ik hem er oniew ingedaan en deed ie het perfect.:D

All mn 360 games getest en ze deden het perfect, Halo getest, die deed het ook, een dvdtje op gezet die deed het perfect.

Ik hem nog niet op XBL aan gesloten, maar dat komt zodra ik een wireless adapter gekocht heb.
    Ben nu wat cd'tjes op mn HD aan het zetten voor mn custom PGR 3 soundtrack.*)

Ben heel blij dat het zo snel geregeld is, echt Super service van MS _O_

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Effe kijken bij wie hij eerder komt :9

18. perfectbas

perfectbas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij dus :p

19. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te lezen gaat de "race" gewoon door alleen nu met andere deelnemers. Ik hoop voor allen dat jullie snel een werkende Xbox360 in jullie bezit mogen hebben.

@High 5: Goed uitgewerkt en top dat je de tip meegenomen hebt voor mensen zonder "vaste" aansluiting die alleen maar met een mobiel kunnen bellen.

Groeten,

Bart.

20. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry voor de off topic:

Waar op het dashboard kun je de status van je controller accu zien dan ???

(dit naar aanleiding van knipperen onder het gamen,het is trouwens idd de accu want die van mij deed dit niet meer na het laden)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina