Hoi , ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om mijn chronologische ervaringen met de Xbox 360 tot nu toe te willen lezen:
2 december: aankoop 360 Premium met Perfect Dark/Project Gotham 3. Aangeschaft in Mediamarkt Herzogenrath (Dtl.) Ondanks mijn leeftijd van 28 jaar als een blij kind naar huis gereden
Yippiieeee ik heb er lekker eentje
!!!
3 december: Uiteraard
niet meteen begonnen met de
handleiding doorlezen maar zoals iedere echte gamer zou doen meteen begonnen met gamen , instellingen op de xbox etc. !!! Hoe zou die xbox eigenlijk uitzien als ie rechtop staat ? Rechtop gezet met Project Gotham 3 erin en terwijl het apparaat aanstond hoorde ik iets "slijpen". Ik haal mijn PG 3 eruit, de game was dieper dan diep ingekrast alsof ik er met een schuurmachine over heb zitten slijpen. MS servicelijn gebeld , "niets aan te doen" Dit staat duidelijk in de handleiding. Eerste ervaringen met Microsofts servicelijn niet bepaald positief. kort samengevat: Eigen schuld Dikke Bult! Flikker maar op dacht ik bij mezelf ik haal me wel een nieuwe Pg3.
4 december:Terug naar Mediamarkt om een nieuwe Pg3 te halen , wat is dat spel toch gruwelijk cool !!
22 december: Xbox 360 loopt nog altijd perfect. Ben aan het Pg3-en en mijn 360 staat verticaal omdat ik ergens had gelezen dat ie dan wat beter de warmte af kan voeren. Mijn kat schrikt van een strijker die buiten voor mijn huis ontploft en rent van schrik zo tegen mijn 360 aan en het apparaat valt om op mijn laminaatvloer. Slijp, Schuur, Slijp Slijp , en ja hoor , weer godverdomme de disk van PG3 gewoon compleet naar de klote !!! (sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben PISSED !) Weer een beetje boos naar de servicelijn gebeld , om aan te geven dat het nu al de tweede keer is dat mijn Pg3 - DVD kapot is gegaan door overmacht. Weer hetzelfde "lees-handleiding"-verhaaltje te horen gekregen, en besloten om WEER Pg3 aan te schaffen. Wat ben je toch een "sulletje" dacht ik nog , schrijf eens een brief naar de Consumentenbond (nog niet gedaan)
23 december: Weer een nieuwe Pg3 aangeschaft in verband met de komende feestdagen en dus veel vrije tijd om te gamen! Onderhand al 3x59 euro = 180 euro aan dat spel uitgegeven maja ik heb een goede baan dus het "kan er wel van af", dacht ik nog bij mezelf. Jammer voor die kinderen die keihard moeten sparen voor zo'n spelletje, die moeten toch al helemaal balen als hun zoiets gebeurd. Maar de rest van mijn ellende moet nog gaan beginnen.
8 januari: Het is vandaag zondag, de hele dag vrij, geen gezeik aan mijn kop. Tijd om de hele dag eens lekker te gaan racen om mijn ranking op Live wat te verbeteren. Apparaat viel vandaag maar liefst 7 keer uit, alsof het scherm bevroor. De TV lag het niet aan. Ik kreeg achtereenvolgens verschillende "freeze-schermen" in de kleuren blauw , rood en zwart. Echter geen foutmeldingen van mijn xbox. Dit gebeurde gewoon tijdens de races op Live maar ook offline gebeurde dit. De enige methode om het apparaat weer lopende te krijgen was hem uitzetten en vervolgens weer aan. Ik kon weer een uurtje gamen maar het probleem bleef terug komen.
9 januari:Servicelijn gebeld. UPS komt hem morgen (10 januari) ophalen werd mij beloofd en donderdag 12 januari heb je hem voor 17 uur terug ! Goeie service dacht ik nog. Toch maar weer wat gegamed en ik merkte dat het freezeprobleem zich nu frequenter voordeed, namelijk niet meer 1 keer per uur maar zo ongeveer ieder kwartier. Balen ...
10 januari:Servicelijn weer gebeld omdat UPS nog steeds niet is langsgeweest. Gevraagd hoe het voor microsoft haalbaar is om mij nog een xbox voor donderdag 17:00 te bezorgen? Meneer dat kan zeker een week gaan duren werd mij verteld ... Huh ? donderdag 17 uur is mij gegarandeerd door de telefoon. "Wij mogen geen garanties aan de telefoon doen meneer" .... Owwwwww dat gaat dus langer duren .... Mijn savegame op Gotham 3 is alles behaald op "Gold", wat gebeurt daar pcies mee ? Ik zou maar een memorycard aanschaffen meneer, want die savegame bent u kwijt ! WTF !!!
Al met al een grote ellende dus bij mij ...
- Is het apparaat te vroeg om de markt gebracht en zijn wij beta-testers?
- Is het normaal om 3 keer hetzelfde spel aan te moeten schaffen?
- Heb ik al die tijd voor niks medailles zitten halen op Pg3?
- Vinden jullie het normaal dat ik nu ook nog een memorycard moet aanschaffen van 30 euro, die ik daarna toch nooit meer gebruik?
- Wie betaalt mijn Xbox Live abonnement gedurende de tijd dat het apparaat dadelijk weg is?
- Ik ben lid van de Consumentenbond , zou ik daar iets mee kunnen bereiken?
Al met al lees ik teveel negatieve berichten over het apparaat. Service ben ik NIET over te spreken. Dat ze eerst maar eens nederlands leren daar op die servicelijn,ik kon die verschillende personen (duitser en engelsman) niet eens verstaan !!!
Balen man ! Eigen schuld dikke bult _0/ had je maar op de ps3 moeten wachten denk ik nu bij mezelf ... Kheb nu ruim 900 euro aan het apparaat uitgegeven ,zodra ik een nieuw exemplaar terug heb van MS hoop ik dat er nog een gek te vinden is die er de helft voor wil teruggeven op Ebay of Marktplaats ...
Klik om te vergroten...