Nou jongens, ik heb een aantal vragen. Het klinkt misschien idioot, maar ik wil me wat serieuzer gaan "voorbereiden" op de dag dat ook mijn X360 het loodje legt. Idd je leest het goed, mijn X360 werkt vooralsnog perfect....alleen wil ik wat dingen ondernemen om voor mezelf de schade zoveel mogelijk te beperken mocht ie ooit nog crashen.
Aan de ene kant is het natuurlijk te krankzinnig voor woorden, dat je er vanuit gaat/moet gaan dat je X360 het op een dag zomaar ineens begeeft. Dit is voor mij ook compleet nieuw, ik heb dit gevoel nog nooit eerder gehad met een console. Maar na de vele berichten van mensen waarbij hun X360 het ineens begaf, en de vele berichten van crashes sinds de update van maart ben ik toch wel huiverig geworden. Het is zelfs zo erg dat ik mijn X360 op het moment al niet eens meer normaal "durf" te gebruiken (lees : online spelen, uberhaupt veel uren achter elkaar op het apparaat spelen), en het ding daarom al een maand niet meer gebruik om serieus op te gamen. De zaken waar ik me zorgen over maak, en me dus op voor wil bereiden, zijn :
- Ik heb begrepen dat je je HDD met daarop natuurlijk al je data, moet meesturen als je X360 gerepareerd moet worden. Is dit verplicht ? Kijk het zal vast wel z'n redenen hebben, maar stel ik heb dalijk een half jaar of langer aan gamevoortgang op die HDD staan....me X360 gaat kapot, dan kan ik dus lekker overal weer opnieuw mee beginnen ? Kan ik als klant niet zeggen dat ik m'n HDD wil houden ?
- Aangezien ik geen positieve antwoorden verwacht op mijn vraagstuk hierboven, leg ik de kwestie voor om op een andere manier mijn data te beschermen. Ik zou een MU kunnen kopen om daar al mijn savegames op te zetten. Gaat het overzetten van savegames van HDD naar MU vlekkeloos, dus zonder problemen ? Zo heb ik namelijk ondervonden dat het overzetten van data van MU naar HDD (andersom dus), niet altijd mogelijk is. Een vriend van mij had namelijk een Core systeem en zijn savegames dus op een MU staan. Hij heeft later een HDD gekocht, en sloeg achterover van verbazing toen bleek dat ie zijn DOA4 savegames niet kon kopieeren naar de HDD. Ik deelde zijn verbazing ook trouwens.
Dus ookal zou ik een back-up maken van mijn savegames op een MU, mocht mijn X360 ooit moeten worden opgestuurd en ik krijg een nieuwe met nieuwe HDD terug, dan is het dus niet mogelijk om die savegames weer van MU naar de HDD te zetten ? Met andere woorden : dan zou je alleen je savegames op een MU moeten zetten, en de HDD voor andere dingen gebruiken die je WEL kunt missen ?
- Indien ook op bovenstaande naar mijn mening niet genoeg positieve opties mogelijk zijn (zou het namelijk ronduit belachelijk vinden als MU en HDD niet goed met elkaar kunnen communiceren), wat kan ik dan nog meer doen om mijn data, met name savegames dus, te beschermen ?
- Indien er echt niks anders op zit dan te moeten leven met het feit dat m'n X360 ooit kan crashen, en ik dan ook alles wat ik tot dat punt bereikt heb qua games gewoon echt kwijt ben.....mag MS de X360 lekker houden als ie ooit crasht. Ik zou het dan een bijzonder trieste gang van zaken vinden....
Misschien overdrijf ik nu een beetje (paniekreactie jongens ), maar toch zou ik graag wat verheldering willen hebben rondom deze zaken. Alvast bedankt
Laatst bewerkt: 24 mrt 2006