1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 5 dec 2005.

?

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

1. Mijn Xbox360 werkt prima!

70,5%
  2. Mijn Xbox360 was inderdaad 'Dead on Arrival'.

3,7%
  3. Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

8,4%
  4. Mijn Xbox360 doet het wel, maar heeft wel wat mankementen.

17,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    stond in mijn oude topic

2. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je mijn hulp eigenlijk nog nodig of niet?

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan met me nieuwe / gerepareerde 360 geen multiplayer graw spelen dan hangtie tijdens het laden, goodies.

4. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt niet aan je copy van GR:AW?

Misschien eens in een andere 360 proberen.

5. vlo

vlo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je heb helemaal gelijk de volgende x dat i kapot gaat (waar ik wel een beetje vanuit ga) zal ik aan de mensen in Duitsland vragen of ze hem geen 7 weken willen houwen, god wat zal ik dan blij wezen als i dan weer terug komt ,jullie hebben gelijk bedankt voor jullie medeleven hier

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

6. *360*

*360* Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 doet het gelukkig prima, nog niks mee gehad.
    Soms wel wat gedoe om online te spelen, maar verder werkt ie perfect!

7. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    en ik wacht nog steeds op reactie van MS, eerst (na een schriftelijk klacht te hebben ingediend) een emailtje krijgen dat het ze spijt en excuses voor het ongemak, inderdaad u hebt recht op een nieuwe 360 of uw geld terug......ik moest wederom contact opnemen met het supportcentre die het verder af zouden handelen....daar wist niemand van niks...ik moest dat emailtje maar eens doorsturen om te kijken of het wel waar was, wacht nu alweer 2 dagen op reactie...wordt er schijtziek van van al dat getreuzel !!!:mad:

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    jippie :D
    net e-mailtje ontvangen van M$ dat me xbox naar me is verzonden _O_
    mocht ook wel, zat al 2 (lange) weken zonder :{

9. Louike

Louike Far Beyond Metal

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de mijne ook moeten opsturen, ik kreeg 3 rode lampjes met als error code 0020 en 0021.

Hij is dinsdag opgehaald en de helpdesker zei dak 'm waarschijnlijk deze week weer terug zou hebben.

Weet iemand of je dan een echt-nieuwe krijgt of een refurbisched exemplaar?

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    net mijn 360 teruggekregen _O_ ik ben benieuwd...
    volgens mij is het wel een heel nieuwe, aangezien over dat zwarte dingetje op de voorkant nog plastic zat + er zat een nieuw boekje bij over xbox live :D
    Ook heb ik tot mijn verbazing een nieuwe voeding gekregen... :{

wat me minder bevalt: De doos van UPS waar de 360 in zat was al eens opengemaakt (dat witte stickertje was al opengescheurd), Ook de plastic zak waar de 360 in zat was al opengemaakt (plakband was er half vanaf gehaald...)

Als ik ermee rammel maakt ie ook een geluid, kan dat zijn dat het dat balletje bij de Ring of Light is, of moet ik me WEER zorgen maken??

nou ja...(voorlopig) kan ik tenminste weer van mijn 360 genieten (is meer in Duitsland geweest dan bij mij thuis :{)

11. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    zal wel dat balletje zijn wat de positie van de xbox kan vaststellen voor ring of light ja....(plat liggen of recht staand), goed ik ga jullie er verder echt niet meer mee lastig vallen luitjes, maar gisteren weer een hoogoplopend gesprek gehad met MS support, nu met een supervisor cq teamleader aldaar; er worden geen nieuwe 360's verstrekt nadat je je eigen 360 hebt opgestuurd voor reparatie ! je krijgt een gerepareerde terug wat op zich niet veel uitmaakt, want het ding hoort goed gecheckt te zijn (wat bij mij niet het geval was, maar goed in 9 van de 10 gevallen hopelijk wel), ik heb het geluk dat ik vanuit Engeland of Ierland een email kreeg met daarin zwart op wit "excuses voor het ongemak u krijgt uw geld van aankoopbedrag terug of een volledig nieuwe 360" dit na aanleiding van een schriftelijke klacht die ik had ingediend, daar kunnen ze dus niet meer onderuit ! maar had ik die email niet ontvangen dan had ik gewoon "weer" een gerepareerde gehad. en inderdaad DULLE mij viel ook die slecht verpakte vanuit duitsland verstuurde 360 op ja, voeding en 360 konden in de doos op en neer schuiven ! slechts een miezerig plastic zakje om de 360 heen met wat tape, bij mij waren de 2 ronde witte stickers aan de zijkanten niet opengescheurd, en ja op mijn tweede 360 zaten ook wat onderdelen met beschermfolie afgeplakt (maar was toch een gebruikte & gerepareerde 360 bij navraag serial nr.) veel suc6 ermee en game ze weer dat jouw 360 het nu lang mag uithouden !_0/

Laatst bewerkt: 24 mrt 2006
  12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou jongens, ik heb een aantal vragen. Het klinkt misschien idioot, maar ik wil me wat serieuzer gaan "voorbereiden" op de dag dat ook mijn X360 het loodje legt. Idd je leest het goed, mijn X360 werkt vooralsnog perfect....alleen wil ik wat dingen ondernemen om voor mezelf de schade zoveel mogelijk te beperken mocht ie ooit nog crashen.

Aan de ene kant is het natuurlijk te krankzinnig voor woorden, dat je er vanuit gaat/moet gaan dat je X360 het op een dag zomaar ineens begeeft. Dit is voor mij ook compleet nieuw, ik heb dit gevoel nog nooit eerder gehad met een console. Maar na de vele berichten van mensen waarbij hun X360 het ineens begaf, en de vele berichten van crashes sinds de update van maart ben ik toch wel huiverig geworden. Het is zelfs zo erg dat ik mijn X360 op het moment al niet eens meer normaal "durf" te gebruiken (lees : online spelen, uberhaupt veel uren achter elkaar op het apparaat spelen), en het ding daarom al een maand niet meer gebruik om serieus op te gamen. De zaken waar ik me zorgen over maak, en me dus op voor wil bereiden, zijn :

- Ik heb begrepen dat je je HDD met daarop natuurlijk al je data, moet meesturen als je X360 gerepareerd moet worden. Is dit verplicht ? Kijk het zal vast wel z'n redenen hebben, maar stel ik heb dalijk een half jaar of langer aan gamevoortgang op die HDD staan....me X360 gaat kapot, dan kan ik dus lekker overal weer opnieuw mee beginnen ? Kan ik als klant niet zeggen dat ik m'n HDD wil houden ?

- Aangezien ik geen positieve antwoorden verwacht op mijn vraagstuk hierboven, leg ik de kwestie voor om op een andere manier mijn data te beschermen. Ik zou een MU kunnen kopen om daar al mijn savegames op te zetten. Gaat het overzetten van savegames van HDD naar MU vlekkeloos, dus zonder problemen ? Zo heb ik namelijk ondervonden dat het overzetten van data van MU naar HDD (andersom dus), niet altijd mogelijk is. Een vriend van mij had namelijk een Core systeem en zijn savegames dus op een MU staan. Hij heeft later een HDD gekocht, en sloeg achterover van verbazing toen bleek dat ie zijn DOA4 savegames niet kon kopieeren naar de HDD. Ik deelde zijn verbazing ook trouwens.
    Dus ookal zou ik een back-up maken van mijn savegames op een MU, mocht mijn X360 ooit moeten worden opgestuurd en ik krijg een nieuwe met nieuwe HDD terug, dan is het dus niet mogelijk om die savegames weer van MU naar de HDD te zetten ? Met andere woorden : dan zou je alleen je savegames op een MU moeten zetten, en de HDD voor andere dingen gebruiken die je WEL kunt missen ?

- Indien ook op bovenstaande naar mijn mening niet genoeg positieve opties mogelijk zijn (zou het namelijk ronduit belachelijk vinden als MU en HDD niet goed met elkaar kunnen communiceren), wat kan ik dan nog meer doen om mijn data, met name savegames dus, te beschermen ?

- Indien er echt niks anders op zit dan te moeten leven met het feit dat m'n X360 ooit kan crashen, en ik dan ook alles wat ik tot dat punt bereikt heb qua games gewoon echt kwijt ben.....mag MS de X360 lekker houden als ie ooit crasht. Ik zou het dan een bijzonder trieste gang van zaken vinden....

Misschien overdrijf ik nu een beetje (paniekreactie jongens :+), maar toch zou ik graag wat verheldering willen hebben rondom deze zaken. Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt: 24 mrt 2006
  13. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    hey of je je HD moet meezenden hangt af van de klachten die je hebt met je 360, de eerste keer moest ik bijvoorbeeld mijn voeding ook mee opsturen ( storing 3 rode ledjes ring of light, lampje van voeding deed het gewoon goed) tweede keer kon de voeding thuis blijven ( storingen bij aanzetten xbox, soms zwart beeld, soms scrambled & freezing beeld, soms foutcode E-74 in beeld)...maar in beide gevallen moest de HD mee opgestuurd worden !

ja een MU zou dus de enige oplossing kunnen zijn om je saved data niet verloren te laten gaan, mits deze goed communiceert met de HD en je alles kunt overzetten cq kopiƫren.

ik zou zeggen ga naar www. xbox.nl en bekijk daar eens de forums, kom je veel te weten over dit soort zaken. voor de rest ga gewoon lekker gamen, mocht ie stuk gaan dan kan dat beter gebeuren in de garantieperiode en na veel game uurtjes...als buiten de garantie en uit paniekreactie ook nog eens weinig game uren.

mijn gedachten over de toch wel vele storingen : kinderziektes in de eerste grote batch...MFR datum voor 2006....maar zeker weten doe ik het niet en heb het gevraagd, maar wordt ontkent door MS support. _0/

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, maar ik heb dus nog steeds m'n twijfels over die communicatie tussen HDD en MU. Ik ga er wel eentje aanschaffen voor de zekerheid, en dan zet ik gewoon al m'n savegames over op de MU en daar blijf ik dan ook op opslaan. De HDD gebruik ik dan wel voor andere doeleinden....*krom krom krom* maar goed :mad:

15. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    oh ja de score op je gamercard (behaald door achievements te unlocken) blijft gewoon zoals het was, je kunt je account namelijk recoveren op je volgende 360.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik begrepen, maar die gamerscore zal me een worst wezen....het gaat mij om het behoudt van savegames (ge-unlockte characters van DOA4 o.a.) :)

17. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    eeys mischien is dit al lang ter sprake gekomen maar...
    kan het liggen aan het spel dat je er in doet(bv iemand die ik ken zei dat hij had gelezen dat bij sommige spellen oa graw de xbox overhit raakt en zich niet kan koelen en dan vanbinnen verbrand)..?

18. x-box man

x-box man see you on 360 live!

Leuk Bevonden:
    0
    Een paar dagen terug heb ik een nieuwe 360 terug gekregen, en de MFR datum is 19-2-2006, dus ik hoef me hopelijk geen zorgen te maken.

19. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    zal voor je duimen, maar mag hopen dat ze zo onderhand der zaakjes wel voor mekaar hebben bij MS wat betrefd de kinderziektes....en in duitsland met het repareren....._0/

20. Nukeshell

Nukeshell Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb van Amerikanen gehoord dat wanneer je je Xbox 360 opstuurd omdat ie kapot is je HDD niet erbij hoeft te doen. Geldt dit ook in Nederland of wordt hier strenger gecontroleerd of de HDD erbij zit ofniet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina