1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 5 dec 2005.

?

Hoeveel 360's hebben daadwerkelijk last van kinderziektes?

  1. Mijn Xbox360 werkt prima!

    70,5%
  2. Mijn Xbox360 was inderdaad 'Dead on Arrival'.

    3,7%
  3. Mijn Xbox360 deed het eerst wel, maar nu is hij ook overleden.

    8,4%
  4. Mijn Xbox360 doet het wel, maar heeft wel wat mankementen.

    17,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Savegames zullen er wel niet meer opzitten aangezien er een nieuwe xbox opgestuurd is.

    Super, High 5 dat hij er eindelijk is, ik ben jaloers, die van mij zal waarschijnlijk komende maandag geleverd worden. Die is vandaag opgehaald en volgens mij leveren ze niet op zaterdag, of wel?

    Misschien leuk om de mensen die hier elkaar fantiek ondersteund hebben op live te ontmoeten, kunnen we samen de achterstand op live weg werken *) Live account staat er al maar bij deze: Dusun

    Groeten,

    Bart.
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja moeten we zeker doen, ik zit al 5 dagen zonder :mad: En ik wil eindelijk eens die gamerscore wat omhoog krijgen!
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, dat ik al een tijdje niks van me heb laten horen. Het is echt immens druk (en niet alleen bij de helpdesk).

    Laat ik met het schrijnendste geval beginnen. Phalaenx: Zou je me je gegevens willen PM-en zodat ik kan kijken wat ik in jouw individuele geval voor je kan betekenen? De kans op een kapotte Xbox 360 is echt minimaal, de kans om dan een nieuwe DOA te krijgen is dus minimaal keer minimaal, oftewel über-minimaal. Maar helaas is er dus nog steeds wel een kans, hoe klein ook. Je mocht willen dat je dit "geluk" zou hebben in de Staatsloterij. :eek:


    Verder:

    Niet alleen hebben we het succes van de Xbox 360 onderschat en heeft het enthousiasme waarmee we begroet worden onze stoutste dromen overtroffen, ook het aantal consumenten dat de helpdesk belt is drie keer zo hoog als vantevoren ingeschat. We hadden dus op vrijdag een enorm capaciteitsprobleem. Vandaar dat vrijwel niemand er door kwam bij onze help desk.

    Hebben we dus drie keer zo veel kapotte Xboxen als verwacht? Nee, helemaal niet, ik durf te beweren dat dit juist drie keer minder is dan wat was verwacht.

    Maar waarom dan al die telefoontjes? Om zeer uiteenlopende zaken, maar feitelijk merendeels heel positief. Het leeuwendeel komt voort uit Xbox Live, ook weer een succes dat al onze verwachtingen heeft overtroffen. In Nederland heeft nu al meer dan de helft van alle Xbox 360 gebruikers zich aangemeld op Xbox Live en honderden volgen er dagelijks. (Even om je een idee te geven: dit is 10 keer meer dan op de huidige Xbox!) Daarvan is ruim 75% nieuw, ofwel onervaren. Er komen dus heel veel calls binnen om te helpen bij het aansluiten op Xbox Live. Op dit forum zijn toch wel de meest geoefende gamers aanwezig die we maar hebben op Xbox en zelfs hier moet Fardo de hele tijd bijspringen om iedereen connected te krijgen. Je kunt je indenken wat de duizenden nieuwe Xbox Livers doen die geen weet hebben van Xboxworld.nl

    Daarnaast komen er heel veel telefoontjes binnen van mensen die graag willen weten waar ze nog een Xbox 360 kunnen kopen. Ik verwacht dat jullie daar wel wat bij kunnen voorstellen. Velen hebben er aardig wat moeite voor moeten doen. _O_

    Anderen bellen, omdat ze een pre-order kitje haden en toch geen Xbox 360.

    Ook aardig wat met geluidsproblemen op Xbox Live: "Ik kan hem wel horen, maar hij mij niet" of vice versa. Als dat het geval is trouwens: ga naar je settings voor je netwerk en doe daar de test. Bij NAT moet het resultaat "open" zijn. Is het iets anders dan dien je je router instellingen aan te passen door de poorten open te zetten waarover het Xbox Live signaal gaat via je router. (Zie Fardo hoe je dat moet doen)

    Dus: heb je dat probleem >>> niet meer bellen, je weet nu wat je moet doen!

    Maar, helaas, er zijn ook calls voor een kapotte Xbox 360. Die kwamen er vrijdag niet door en zaterdag ook niet.

    Om dit probleem op te lossen zijn er korte en lange termijn beslissingen genomen. De lange termijn is dat we extra mensen gaan inzetten achter de telefoons. Die heb je echter niet binnen een week met de juiste kennis achter de telefoon zitten. De korte termijn oplossing is geweest dat we besloten hebben om iederen terug te bellen, wat er ook aan de hand is. Hierdoor is de bereikbaarheid van de lijn direct enorm verbeterd: elke inkomende call duurt nog maar een paar seconden ipv enkele minuten. Op aparte lijnen wordt dan terug gebeld en iedereen kan weer bellen met de help desk.

    Als je een kapotte Xbox 360 hebt is dat niet zo fraai, maar met de huidige vloed aan calls willen we de lijnen graag open houden. Mijn excuses aan iedereen die hier het "slachtoffer" van is geworden. Normaal gesproken krijgen wij juist enorm positieve feedback over onze medewerkers achter de helpdesk. Maar ik snap dat je met een kapotte Xbox 360 niet zit te wachten op een medewerker die overhaast je nummer noteert en weer neerlegt.

    Overigens: als je op maandag belt kan er op dinsdag een UPS koerier voor je deur staan, je 360 is dan op woensdag bij ons, waarna we op zijn vroegst op donderdag weer een nieuwe bij jou hebben. En dit is het snelst en met enige tegenslag zit er 1 of 2 dagen vertraging in waardoor het over het weekend wordt getild. Erg vervelend, maar werkelijk niet door ons te beïnvloeden.


    Ik kan mij als geen ander voorstellen hoe rot je je voelt als je een kapotte Xbox 360 hebt. "Heb ik dat?" Weken, zo niet maanden gespaard, pre-order kit gekocht maanden vantevoren, enorm naar uitgekeken, opgehaald op middernacht nadat je daarvoor een uur de bittere kou hebt getrotseerd, je sluit hem aan en PATS hij doet het niet. Een onwaarschijnlijke nachtmerrie. Toen ik de mijne mee naar huis nam, had ik letterlijk vlinders in mijn buik (ik ben al ietsje ouder, dus het duurde even voordat ik ze als vlinders herkende). Ik moet andetrhalf uur rijden voordat ik thuis ben en die anderhalf uur waren zo ongeveer de langste in mijn bestaan. Als ik dan thuis was gekomen met een kapotte Xbox 360, dan was ik diep diep diep bedroefd geweest.

    Maarrrrr, ik kan jullie beloven, uiteindelijk zal het het allemaal waard zijn. Ik heb nog niets anders gehoord dan mensen die nog nooit een console hebben meegemaakt behalve de Xbox 360 die zo hun verwachtingen overtrof. Vanaf de 16-bit generatie heb ik zo'n beetje elke console/PC/Mac wel gehad (behalve Nintendo, sorry) en ik kan met mijn hand op het hart zeggen dat ik de Xbox 360, by far, de vetste tot nog toe vind. Diegenen met Call of Duty 2 en een DD5.1 set weten vast waar ik het over heb.
     
  4. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeh Paul,

    Enorm goed dat je je persoonlijk sterk maakt voor het schrijnende geval van Phalaenx, onze eigen Microsoft Support op dit forum wat kunnen we ons nog meer wensen.

    Het is goed te begrijpen dat het jullie het nu enorm druk hebben maar ook goed om te horen dat jullie je kunnen inleven in wat de mensen voelen die een defecte Xbox360 aangeschaft hebben.

    Maar zoals je zelf al zegt "ik had vlinders in mijn buik" dus je weet wat mensen voelen die na al die maanden wachten en op internet kijken naar filmpjes/plaatjes etc. en dan eindelijk de console thuis hebben staan en erachter komen dat hij defect is. Gelukkig worden we begrepen ;)

    Leuk om je reactie te lezen en wij laten natuurlijk niet onze schouders hangen, we hebben er een 'echte' race van gemaakt wie hem als eerste terug heeft met niemand anders dan onze fameuze verslaggever, High 5.

    Groeten,

    Bart.
     
  5. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Dinsdag opgehaald en nee, mijn savegames zijn naar silicon heaven.
    1 lichtpuntje, alles wat je via live marketplace hebt gedownload kun je via download history meteen weer gratis downloaden.

    Tot nu toe werkt alles gelukkig nog goed en ik verwacht op dit moment eigenlijk ook geen problemen meer.

    Klasse Paul!!
    Werkelijk beregoed, dit is een applaus waard.
    We baalden eigenlijk allemaal een beetje van dit schrijnende geval.
    Vanaf nu ben je erelid van de rennersstal van de Project Servicelijn 3 race.
    Je hebt recht op een eigen skybox en je mag zo vaak als je wilt naar de pitspoezen komen kijken. :)

    Vanavond weer een live update van onze onvolprezen race.
    Heren, we zijn er nog niet....
    Ik voeg alle deelnemers toe aan de friendslist voor -binnenkort- een ECHTE race zogauw als deze helemaal is uitgereden door alle renners.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  6. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    He mijn 360 is vandaag opgehaald. Wanneer denken jullie dat ik hem ongeveer terug kan verwachten? De UPS courier zei ongeveer een week...:eek:
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn X360 was helemaal in orde, perfect. Maar nu dacht ik, laat ik is kijken hoe dat gaat met Faceplates verwisselen. Dus ik haal dat ding eraf en alle onderdelen van het USB klepje vliegen eraf... Heb het metalen plaatje en het klepje zelf kunnen vinden maar dat piepkleine veertje is foetsie en het is dus onmogelijk om dat ding normaal terug te zetten. Het leek erop dat er flink druk stond op dat plaatje want de onderdelen vlogen letterlijk in het rond en ik haalde 'm er gewoon rustig en normaal af... Morgen maar ff Micro bellen.
     
  8. Cieba

    Cieba Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de tip :+ weet ik in ieder geval wat ik niet moet doen :p
     
  9. Adaptor

    Adaptor Wipeout op de Xbox!

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dusun: maak je geen zorgen over de voeding. Ik kreeg 'm ook netjes terug met voeding.
    @High 5: gefeliciteerd! :D
    @MrX: thanx, ik stuur je PM
     
  10. kloon

    kloon Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    de mijne werkt na een dikke week zwaar afzien nog 100%
     
  11. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben inmiddels 2x gebeld door de Xbox HD en hebben mij meer dan uitstekend te woord gestaan.
    Vandaag kwam mijn "doos"(niet mijn vriendin) binnen en heb meteen mijn xbox ingepakt en meteen weer meegegeven aan de ups courier.
    Met HEEEEEEEEL VEEEEEEL geluk is ie er misschien morgen al (aldus een vriendelijke HD medewerker) maar waarschijnlijk aankomende maandag danwel dinsdag.
    Ik Hou jullie op de hoogte in iedergeval!!

    @High5 Happy Gaming en misschien tot op Live
    @MRx Echt tof dat je de tijd neemt om hier iedereen effe te upgraden

    Groetjes wimpie
     
  12. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn 360 is eindelijk aangekomen in Duitsland, na een omweg ergens in het midden.
    Hij had er gister al moeten zijn, maar er was iets fout gegaan onderweg.
    Ach ik hoop dat ik hem goed terug krijg, zodat ik niet weer met problemen kom te zitten.


    Leuk dat trukje van je UPS bonnetje.
     
  13. pjotr

    pjotr Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het een goede zaak om te kijken of de problemen die geconstateerd zijn verband houden met de productie datum van de xbox360. Mijn xbox360 heeft geen problemen en heeft er al de nodige uurtjes opzitten, de productie datum is 23-11-2005.
     
  14. halo_operator

    halo_operator H2O Huntedkiller

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    software fouten 360?

    Ik had mijn xbox360 bestelt bij BCC en ik zou hem krijgen op de 2e december,
    maar afgelopen woensdag ging ik voor de 3e keer trug omdat ze hem nog niet hadden, na boos naar de manager te hebben gevraagd, ging die maar eens naar het hoofdkantoor bellen en bleek dat microsoft ze weer had teruggenomen wegens software fouten, ben gelijk hier gaan kijken op het forum en het blijkt waar te zijn, BCC zei dat ruim 70% van de 360's in NL daar last van heeft.

    Is dat waar????
    en ze zeggen dat ik een 360 bij de volgende lading krijg maar wanneer is dat, xbox helpdesk heeft wachttijden van weetikveel hoelang. en ik heb een spel gekregen van de sint mar daar heb ik nu niks aan en kan m ook niet ruilen?? dus ik wil wel wat horen van microsoft!!!!!:mad:

    maar goed mijne is dus overleden voordat ik m had. ironisch

    L@terzzzz
     
  15. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, de gemoederen zijn de afgelopen tijd af en toe hoog opgelopen maar zoals in alle goede sprookjes ziet het er naar uit dat ook hier een happy ending zit aan te komen.

    Live update van de "Project serviceline 3" race, deel 5.
    ______________________________________________

    Geacht publiek, na de stormachtige ontwikkelingen van gisteren lijkt het welhaast onmogelijk dat er nog spannende momenten te verwachten zijn in deze race.
    Niets is echter minder waar.
    Onverwacht is High 5 vandaag als 2e over de finishlijn gekomen, achter Phaelanx die gisteren bij het passeren van diezelfde finish een klapband kreeg en ook nog eens te horen kreeg dat hij nog een ronde moest rijden.
    Hiermee werd High 5 vandaag weliswaar winnaar van deze race maar, aldus een enigszins uit het veld geslagen High 5 "Eigenlijk is dit een gedeelde eerste plaats".
    Phaelanx zelf werd door een inderhaast toegesnelde baanofficial geholpen aan zijn klapband en is inmiddels weer op de track door het Wachtoptelefoonbos.
    De bond van servicelijnrenners heeft de baanofficial inmiddels uitgeroepen tot erelid!

    Weegee komt nu net de UPS-chicane uit en terwijl deze zoekend naar tractie de bochten doordrift,gaat hij op inmiddels versleten banden langzaam op weg naar de waarblijftienou overpass.

    Jerhui is ondertussen in volle vaart de Waarblijftienou overpass opgeschoten, geheel volgens de gisteren uitgesproken verwachtingen.
    Door een vuiltje in de bezorgadresleiding heeft zijn bolide te kampen met een kleine vertraging.
    Dusun_1 zat gisteren al in de slipstream van High 5 en de arm met de geblokte vlag gaat al omhoog voor zijn finish.

    Tot zover het laatste nieuws uit de race met dank Weegee wiens verslag ik schaamteloos heb gestolen, aan alle deelnemers en speciaal aan baanofficial MrX.
    Morgen uiteraard meer nieuws.
    Blijf vooral afgestemd op dit forum.

    ____________________________________
    Deze race wordt u aangeboden door Microsoft overnight service.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  16. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je frustratie goed begrijpen, maar 70% uitval is wel erg veel, vind jezelf ook niet? De manager bij de BCC en sorry dat ik het zeg, ouwehoert over dingen waar hij geen verstand van heeft. Hij probeert zijn fout, dat jij geen Xbox360 hebt en hij er geen kan leveren goed te praten door te zeggen dat Microsoft Xbox'en terug genomen heeft vanwege software fouten. Zou er ook maar iets waar zijn van dit dan was dit nieuws al lang naar buiten gelekt en hadden we het overal kunnen lezen.

    Of te wel, die manager van BCC lult uit zijn nek, hij heeft er geen geleverd gekregen wegens een interne fout bij BCC of misschien wel omdat hij er gewoon niet op tijd bij was of er simpelweg geen geleverd heeft gekregen en probeert dit goed te praten door Microsoft de schuld te geven. Ik wist trouwens ook niet dat de BCC Xbox360 verkoopt ik zie daar altijd alleen maar PS2 staan.

    Maar succes met het verkrijgen van je Xbox en laat je niet te veel wijs maken door die mannen van de BCC.

    Groeten,

    Bart.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  17. Ducky888

    Ducky888 Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Mr.X helemaal mee eens het is een fantastische machine die zelfs mijn verwachtingen heeft overtroffen. Alleen die headset en de geluidskwaliteit ervan vind ik eerlijk gezegd tegenvallen, hopelijk komen er betere op de markt
     
  18. mars15

    mars15 Guest

    wat een mooie avatar btw :+
     
  19. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    @High 5 hahhaaa lol geen probleem hoor,heb je aan m'n friends list toegevoegd via de console van een goede vriend van me!
     
  20. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 loopt weleens vast tijdens het laden van een online game..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina