1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hoeveel MB/GB down/upstream verbruikt Xboxlive zo gemiddeld in de maand?

Discussie in 'Games' gestart door McLaren, 24 mrt 2003.

  1. McLaren

    McLaren Kimi rulez 2003

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie naam thread voor vraag.
    Reken zo maximum 4u games per dag
     
  2. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    dat valt reuze mee, ik denk dat je (ahv mijn ervaring met skynet)
    met 4 uur per dag in de buurt van de 5gb zit.

    ciao!
     
  3. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, en jij vind 5 gigabyte dataverkeer niet veel? Sommige abo's gaan maar tot 1 Gb waarna je per 100 Mb 50 cent extra moet dokken.....

    5 GB is volgens mij ook zwaaaaaaaaaaaaaar overdreven, dat haal je in een maand nog niet eens us.
     
  4. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ok het was misschien een iets te ruime schatting, ik heb bij skynet een max van 10gb per maand.
    deze week heb ik gekeken en was ik 10mb kwijt in pakweg 3 uur moto gp.
    Ligt het niet ook aan welk spel je speelt?
    btw bij skynet kun je pakketjes van 5gb bijkopen, ik dacht voor iets van 5 euro.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit gaat meer over het Lan gedeelte van Live ... dus gemoved
     
  6. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorbeeldje met Unreal Championship (UC).

    UC gebruikt zo'n 33kbps. Per dag (van 4 uur spelen) is dat 4 uur * 60 minuten * 60 seconden * 33 kbps = 475200 kb (+/- 58 MB). In een maand (+/- 30 dagen) is dat dus 1740 MB (+/- 1.7 GB).

    Nou vind ik de hele maand door elke dag 4 uur spelen wel heel veel, dus ik denk dat je het met een limiet van 1 Gb wel gaat redden.. mag je alleen niet meer mailen en surfen :)
     
  7. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Met telenet mag je maar 1.5gb upload hebben...
    Hopelijk verbruikt xbox live niet zoveel upload!
    (Download is rond de 10gb)
     
  8. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een game host dan verbruikt ie dus 33 kbps PER SPELER. Speel je dus 4 uur per dag server voor 8 personen dan kom je aan upload volgens bovenstaand rekensommetje per maand op 13.6 GB uit!!
     
  9. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    WTF!!!!!
    Ik zal dan maar nooit hosten zeker!!!
    En als ik gewoon een spel join heb ik dan upstream?
    Of een klein beetje?
    Want die upstream gaat nu al zo vlug... Even webcammen en je zit bijna over je limiet.
     
  10. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn daar limiten voor joh dat wist ik niet geld dat ook voor @home ???
     
  11. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    5 Gb is volgens mij ook zwaar overdreven. Ga maar eens op de pc online spelen dan zie je dat je echt geen honderden MB's Ontvangt of verzendt.
     
  12. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wist ook niet dat daar limieten voor zijn, weet iemand hoeveel dat bij chello is?
     
  13. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder abonnement heeft een data limiet... ook de mijne bij planet waarbij in de reclame staat dat die er niet is. Als je goed zoekt vind je vanzelf wat. Maar omdat de meeste mensen die internet hebben lang niet in de buurt komen van hun limiet laten ze die paar die er overheen gaan meestal hun gang gaan.

    Tenzij je dus een abonnement hebt waar het heel duidelijk bij staat in je contract.
     
  14. Brainboy

    Brainboy Master of the Mind

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Even iets over Telenet (ik heb het ook): Het is niet dat je 10GB download en 1.5GB upload mag hebben. Je hebt met Telenet 10GB maximale volume, waarvan 1.5GB upload. Dus is je download volume alleen 8.5GB.


    Brainboy
     
  15. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Als je een game host op xbl betekend het niet dat iedereen alles naar jou toe stuurd.... daarvoor zijn de 4 supercomputers van xbl die verspreid zijn over de wereld...

    Een game hosten betekend dat je alle rechten hebt....

    Anders kan je net zogoed op xbconnect of gamespy gaan spelen... waar geen centrale host server is.
    Verder betekend dat anders ook dat mensen met een mindere internet verbinding nooit een game kunnen hosten
     
  16. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat betekent het wel.
    Neej de Live! servers zijn alleen voor zaken als account management, scoreboards en het vinden van elkaars servers.
    Dat klopt, alleen mis je dan o.a. je GamerTag en Communicator.
    Klopt ook, daarom zijn er ook zoveel UC games met lag omdat die gehost worden door mensen met 16 kbs upload striempjes.

    Je had dit trouwens ook kunnen lezen in de Live! FAQ: http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=artikelen&id=47
     
  17. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is niet waar als je host dan hostje op een server van ms
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2003
  18. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    De hoeveel data die verstuurd word is geheel afhankelijk van het spel dat je speelt. Ik heb gemerkt dat MotoGP bijna geen up gebruikt, ongeveer een Kbytje of 3 / 4 per seconde. UT is al wat meer, evenals Ghost Recon. Je kan het het beste even zelf meten als je het zeker wilt weten. Ik ben wel blij dat ze bij planet een Fair Use Policy aanhouden. Waarbij dus gewoon gezegd word dat je niet overmatig mag gebruiken. Dat overmatige moet je dan zelf maar bepalen :p Je mag dus best eens een uitschietertje hebben, maar niet elke maand 20Gb down hebben ofzow.

    Theoretisch zou ik 80KB/s (*60*60*24) = 6912000KB/dag (*30) =207360000KB/maand (/1024) = 202500MB/maand (/1000) = 202,5 GB/maand kunnen downloaden.

    Ik kom vaak toch wel op de 20Gig down, 15Gig up, met e-mule :p Dusk ben blij dat planet geen keiharde limiet heeft.
     
  19. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hier geen welles-nietus spelletje van maken. Microsoft host geen games. Dat doen de mensen die "Create Match" klikken op hun Xbox.
     
  20. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmmm.... Ik had er al zo'n vermoeden van, omdat bij live games ook nog wel laggen. Dat betekent dus dat je net als bij Gamespy en Xbconnect toch weer een snelle host moet hebben.
    Bij bepaalde games dan.
     

Deel Deze Pagina