1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hoeveel MB/GB down/upstream verbruikt Xboxlive zo gemiddeld in de maand?

Discussie in 'Games' gestart door McLaren, 24 mrt 2003.

  1. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik nou weer lees:
    ik ben niet erg slim, maar met een 256/64 abo, moet je dan ook kunnen live'en.

    ik probeer nog maar een keer, ik hou de hoop er in
     
  3. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Chello heeft geen limiet.
     
  4. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Minimum requirement is 64 kbps up/down maar recommended is 128 kbps up/down.
     
  5. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Welk spel gebruikt in godsnaam 33 kb/s????????

    Counter strike gebruikt hoogstens 4kb/s up en down dus ga nog maar eens rekenen, want ik denk dat unreal hier niet veel onder of boven zit
     
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    he mark, weet je het dat zeker? ken je iemand met 256/64, of planet basic
     
  7. xforz

    xforz Guest

    Ik denk dat hier kiloBIT wordt boedoelt... je mot het delen door 8 en dan heb je bite:)
     
  8. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Microsoft zelf: "Wij bevelen een upstreamsnelheid aan van minimaal 128kbps." (http://www.xbox.com/nl/live/start/)

    Daarnaast is Planet Internet volgens mij een Autorized Xbox Live Provider (yada yada) dus dat is een garantie dat Planet werkt met Live. Ze hebben er ook een speciale pagina over: http://www.xbox.com/nl/live/start/broadband/planetinternet.htm
     
  9. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult mij in al mijn posts altijd een kleine letter 'b' zien gebruiken als ik 'bits' bedoel, en een grote letter 'B' als ik 'Bytes' bedoel. Dit is een alom geaccepteerde notatie standaard.

    Aangezien alle ADSL aansluitingen ook in bits worden aangegeven (1024/256 bijv.) leek het me logisch dat ik de snelheden ook in bits berekende.

    Had je iets langer nagedacht voordat je op de "reply with flame" knop drukte dan had je dit ook zelf kunnen verzinnen natuurlijk.. :{
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Bijna goed...

    33kbps x 8 = 264 kbps.

    Je hebt dus al een stevig abbo nodig om die hoeveelheid data over de lijn te krijgen. Neem ik een 256kbit abbo en ik trek daar wat overhead van af dan krijg je daar maximaal 240 - 245 kbit overheen.

    Rekensommetje: 245 * 3600 * 4 * 30 = ruim 10 Gb.

    Als jij een 256kbit uplink abbo neemt en je mag niet eens 10Gb per maand over die lijn spuien, nou, wat is dat dan voor een abbo? Afgezien daarvan... Wie is er nou 4 uur per dag continue host? Enne... Die 33kbps, is dat een continue stream, of is dat piekbelasting? (Volgens mij piekbelasting...)

    Kortom... Me dunkt dat het allemaal wel meevalt.
     
  11. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij berekent is wat je per maand in totaal kunt uploaden als je 4 uur per dag met 256 kbps upload (minus overhead) staat te pompen. Hardstikke mooie berekening natuurlijk, maar het doet niks af aan het feit dat UC veel meer nodig heeft (namelijk die 264 kbps) als je voor 8 players host. Daarom begint UC op een Fast ADSL verbinding ook al bij 6 a 7 spelers te klagen dat 'other players might experience lag'. Als jij dat vindt meevallen dan wil ik graag weten wat voor verbinding je hebt, wat je er voor betaalt en waar ik het kan krijgen :)
     
  12. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een 512/1024 ADSL verbinding....

    Pejannl krijgt binnenkort een 512/2048... toch? of gaat dat toch niet door?
     
  13. xforz

    xforz Guest

    He eastmaster jij hebt toch demon???
    Is de snelheid een beetje stabiel? (ik overweeg om ook demon te nemen)
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou ja, zeg. Probeer even te lezen waar het topic over gaat ipv zaken helemaal uit z'n verband te rukken. Wat een crap! Leg mij svp geen uitspraken of woorden in mijn mond / pen die ik niet geschreven heb.

    Ik heb het helemaal niet over lag, en daar gaat het topic ook helemaal niet over. Hert topic gaat over de hoeveelheid data die je per maand over het internet pompt en dan is het voorbeeld van een multiplayer Unreal sessie met 8 mensen genoemd. Heb je allemaal zelf geschreven.

    Vervolgens reken je uit dat dat 13 Gb per maand zou verbruiken, en daar reageer ik op met "Dat valt wel mee. Eerstens gebruikt Unreal geen 33kbps streaming, maar 33kbps piek, en tweedens moet ik nog zien dat iemand 120 uur per maand Unreal games aan het hosten is."

    UC met 8 players draait overigens perfect op een 256 kbps uplink.

    Mijn 512/2048 kbps abbo is overigens aangevraagd bij demon.nl en kost 65 euro p. mnd.
     
  15. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Pajannl of Eastmaster, ik zit ook over dat abonnement bij demon te denken, maar zit in die 65 euro ook de kosten voor de ISP? Of alleen voor de verbinding? Ik kon dit niet uit de site van Demon opmaken.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2003
  16. BandOfBrothers

    BandOfBrothers Wow,There's Internet

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0

    Chello heeft wel degelij een limiet , enkel dat is het gemiddelde van alle UL/DL per per punt of landelijk (dat weet ik niet )
    Dus alle totalen UL/DL per ? en dat delen door de aantal gebruikers.
    Dit is te vinden in de fair use pilicy van die gasten.

    Demon express werkt ook op de zelfde manier.

    afgelopen maand totale up en down stream ca. 30 Gig en geen gezeik gehoord.

    www.dumeter.com is er een handig proggie die de UL en DL bijhoud incl. dagelijkse en maandelijkse totals en geeft een schatting voor de volgende maand.
     
  17. twist

    twist Guest

    Nee dat is niet bij chello, bij chello word er volgens een FUP regelement internet aangeboden, dat betekend Fair Use Policy.
    Dit houd in dat als je je bandbreedte niet overmatig gebruikt dat dan je snelheid optimaal blijft, als je te veel download en dus veel bandbreedte in beslag neemt dan gaat het downloaden langzamer.
     
  18. SuperZaadje

    SuperZaadje Mosterdn00b

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    oh kutjes.... ik host altijd iets van 4 of 6 uur per dag
    soms wel meer :confused:

    maar op de site waar ik mn abbo heb genomen staat helemaal geen upload limiet? want mn datastream limiet is 30 GB (15 per maand) maar is dat dan download INCLUSIEF uploaden?

    ff wat info:
    "Gebruiksbeperkingen:
    - Dataverkeer: In dit abonnement is maximaal 30 GByte aan dataverkeer (som van al het verkeer van en naar de kabelmodem) per 2 maanden inbegrepen; overschrijding leidt tot facturering van een meerprijs per GByte volgens de tarievenlijst."

    *snapt er niks meer van*

    ik kan wel dataverbruik bijhouden via die site en ik zit nu pas op de 3500 ofzo, en begon vorige week pas met live en toen stond ie op iets van 2200... of was het nou 2 weken geleden :confused:

    maar internet gata ook nog gewoond oor dus dat zit er ook nog bij....
    anyway ik type weer teveel
    mn vraag is dus of er een appart limiet is voor het uploaden? want ik zie er geen info over op site.
     
  19. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Het zou handig zijn als je ff vermeld bij welke provider je zit en wat voor abbo je hebt|:-
     
  20. SuperZaadje

    SuperZaadje Mosterdn00b

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina