1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel shiznitz XBOX'ers in NL?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MrWolf, 31 mrt 2004.

1. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    /Mod edit: BLAAT, we gaan hier NIET het modden promoten, de volgende keer betekent een Officiële waarschuwing :mad:
    -Darkwing

Laatst bewerkt: 2 apr 2004
  2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    maar ik denk toch dat 90% hun xbox modden om gekopieerde spellen te spelen

3. VinZ

VinZ Guest

Te laat kunnen modden van de Dreamcast?? De DC was zo gemakkelijk te modden, dat kon al voordat het apparaat uit was. Er was niet eens een chip voor nodig, alleen een boot disk, die later zelfs helemaal niet meer nodig was, dus dat klopt niet echt wat je zegt.

4. MrWolf

MrWolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De spellen stonden op discs van 1 gieg kan ik me herinneren, hierdoor waren lang niet alle spellen in het begin te rippen. Maar inderdaad je hebt gelijk. Maar persoonlijk hoef ik geen shenmue of sonic zonder filmpjes of samples.

5. ..::Alpha::..

..::Alpha::.. Challenge me

Leuk Bevonden:
    0
    bij ons op de helpdesk hebben echt zoooveel mensen hun xbox omgebouwd, als zij voor het landelijk gemiddelde tellen dan zou 80 % gemod zijn, maar zeker niet alleen voor het spelen van gekopieerde games, de meesten laten er een harde schijf van bijv. 120 gig in zetten en pleuren hier hun games/muziek en films op. is opzich wel cool en handig, niet elke keer weer de dvd drive moeten openen om een andere game te spelen.

toch heb ik een niet omgebouwd omdat ik net als de meeste van jullie gewoon vind dat als een team maanden lang werkt aan een game die echt geweldig is, zij er best wel wat voor mogen vangen.

6. Fubu

Fubu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod edit: BLAAT, we gaan hier NIET het modden promoten, de volgende keer betekent een Officiële waarschuwing :mad:
    -Darkwing

7. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan mij echt geen ruk schelen, en velen hier ook niet, anders zouden ze wel allemaal games in de Bart Smit gaan kopen en niet in een goedkopere internetshops. Het klinkt een beetje negatief, maar zo is het wel.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nu ben ik het zat. Ik heb gevraag NIET over modden te praten en jullie gaan vrolijk verder :mad:

De volgende die hier nog over doorgaat krijgt van mij een Officiële Waarschuwing!

Geen gelul meer over modden, on-topic.

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Tralalalal

IK ken ongeveer 12 xbox'ers in mijn dorp, a la 18.000 inwoners. Dat is dus alleen wat ik zelf ken, dus dat zullen er nog wel veel meer zijn. Maar als dit aantal al representatief (zoeits toch, wat een moeilijk woord) is voor de rest van nederland...

18.000:12 = 1500
    16.500.000: 1500= 11000

Eh ja... een beetje laag. Maar waarschijnlijk is het het 3/4 dubbele

, dus ongeveer 50.000 denk ik.

10. ..::Alpha::..

Leuk Bevonden:
    0
    maw die berekening van jou slaat nergens op.. :confused: }:]

11. (EXG)XenoN

(EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    4
    12 xboxers in een dorp van 18000 inwoners vind ik wel erg weinig

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is wel een hele foute berekening. JIJ kent 12 Xboxers in je dorp, Dus.. Zo kan je natuurlijk nooit gaan rekenen als je een goed beeld wil hebben.

13. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    ok, ff een berekening via het befaamde rutger systeem:

Alkmaar: 90000 inwoners(ongeveer)
    mensen die ik uit alkmaar ken met xbox: 15
    percentage xboxers in alkmaar: 0,00016 %
    aantal xboxers in nederland: 16500000 x 0,00016:
    2640 xboxers in nederland...

mm begint toch te twijfelen aan deze methode....

conclusie: nee... slaat echt als een lul op een drumstel

14. MrWolf

MrWolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    berekening is inderdaad zo logisch als een escher schilderij, maar toch lijkt 50.000 me niet eens zo'n raar getal hoor. De ironie van het vehraal.

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    jongens jongens, het was maar een probeersel en het klote voor geen ene ****, maar iedereen zat over iets anders te discuseren en dat moest maar is afgelopen zijn... En dat is het aantal dat ik ken, maar er zijn er waarschijnlijk nog veel meer...Maar heeft eimand misshcien een echt goede schatting... tussen de 50.000 en de 150.000, maar dat is wel een hele grove schatting.
    Laatst las ik ergens dat 1 miljoen nederlanders een ps2 hebben... Dan zou xbox er toch zeker 300.000 moeten hebben...

16. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    zozozo rutger! gaat lekker. 3x een dubbelpost.. :p

het zou best kunnen dat 1 miljoen mensen een ps2 hebben, want alle 'casual' gamers kopen een ps2.. maar 300000 weet ik niet.. denk eerder iets van 250000, veel meer zal het niet zijn..

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, ik kan er ook niet veel aandoen. Als we het marktaandeel van de xbox in Nederland weten... dan kunenn we het aantal berekenen.

In Nieuw Zeeland heeft xbox een marktaandeel van 53 % = 50.000 van de 3.7 miljoen

Maar dat was van 22 oktober 2002...

Ik kan nix vinden...

Laatst bewerkt: 3 apr 2004
  18. X-Sarbon

X-Sarbon ..::de-Meester::..

Leuk Bevonden:
    0
    Er is laatst ergens een onderzoek gehouden

De mensen moesten antwoord geven op de vraag :"Welke console ben je van plan in de loop van komend jaar te kopen?"
    Er reageerde 12.000 mensen op deze vraag, het resultaat: 39% Xbox , 27% PS2, 17% GameCube, 17% geen console.

de xbox blijft populair.

19. ..::Alpha::..

Leuk Bevonden:
    0
    12000 mensen??? door wie werd dat onderzoek gehouden dan?

20. gerjan

gerjan Guest

/Mod Klonk! Hadden we niet duidelijk gemeld dat er in deze thread NIET meer over modden geschreven wordt? PJ

Deel Deze Pagina