1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoeveel % vrouwen op de xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alex V, 29 jun 2003.

  1. gaming4ever

    gaming4ever bla bla bla

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    xboxen vriendinnen van jou ook (als je die hebt natuurlijk, maar dat lijkt me wel)? Want bij mij op school gamed er volgens mij vrijwel geen een meisje, hooguit hangen bij jongens, waar ze mee krijgen, dumpen na een maand hooguit, en toch niks doen omdat ze te jong zijn ofzo.. als nou eens een groep ging gamen sluiten daar vanzelf mensen bij aan.
     
  2. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd het gaat om groepsgedrag, als er eenmaal een paar beginnen dan komen daar steeds meer bij en hoe groter de groep wordt hoe meer mensen het gaan proberen.
     
  3. carina

    carina Pino

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, helaas gamen mijn vriendinnen niet, vinden daar niks aan. Mijn broer en enkele vrienden gamen wel. Ik heb soms in de winkel ook het gevoel dat ze het raar vinden als ik een game koop. Ik ken geen meiden die gamen.
     
  4. Dwaalgast

    Dwaalgast FCB

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er toevallig een paar girls bij me zijn vinden ze het toch meestal wel leuk om ff te xboxen... Maar om nou te zeggen dat er veel vrouwelijke xboxers/gamers zijn? Nou nee...
     
  5. sugarLEVI

    sugarLEVI ?

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, toen ik de xbox aanschafte probeerde de verkoper mij uit te leggen hoe ik hem moest aansluiten, dat vond ik toch wel vrij beledigend moet ik zeggen.
    Vriendinnen van mij gamen wel maar dan op de ps1, echt super ongelooflijk belachelijk, neopets is aardig populair onder de mieden die ik ken, en natuurlijk the sims.
     
  6. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    HM ja deze discussies blijven blijkbaar altijd bestaan. Maar hoeveel % vrouwen op de Xbox? hm beetje vreemd als je het mij vraagt. Maar idd niet zo heel veel. Mijn beste vriendin (en haar 2 broertjes) heeft ook een Xbox maar ze speelde eerst alleen Munch (mijn aanrader) maar na 1 level kwam ze er niet uit en nu vind ze het niks meer :eek:

    Het is gewoon je interesse en ja sommige vrouwen hebben deze interesse :) Ik speel ook al vanaf mijn 9de spelletjes en sindsdien ben ik er redelijk aan verslaafd geraakt. Mijn vader heeft er gelukkig niet zoveel moeite mee, maar mijn moeder/zussen/vriendinnen doen alsof het abnormaal is (belachelijk dus)

    Ach...Play On....
     
  7. carina

    carina Pino

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is echt belachelijk dat de verkoper je gaat uitleggen hoe je je xbox aan moet sluiten. Mijn ouders vinden het ook vreemd. Maar ik zie het als ontspanning. Na een drukke week vind ik het heerlijk om het weekend te gamen. Het is eigenlijk een hobby, maar wel een dure.
     
  8. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    jah gamen is een soort van ontspanning... even weg van je eigen wereld en in de wereld van de game zitten....
    werkt bij mij ook altijd pirma :)

    Mijn vriendin zelf speelt regelmatig zelda op de cube, maar vind silent hill 2 op de xbox ook erg leuk...

    helaas houd ze niet van shooters of vecht spellen zoals halo en doa3 maargoed... samen silent hill spelen is toch best leuk! :)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  9. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ken dit probleem heel goed. Je probeert elke keer weer een ander spel om ze warm te krijgen voor t gamen, en telkens weer verslapt de aandacht en vinden ze er geen bal meer aan. :mad: Gelukkig zie ik in deze threat dat er toch vrouwen zijn die wel graag gamen, maar wat zeg je dan bv tegen je vriendinnen nadat zij zeggen dat er nix aan is? Probeer je ze toch te porren? of heb je t opgegeven?
     
  10. carina

    carina Pino

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het wel geprobeerd, maar niet gelukt. Dan denk ik maar iedereen zijn eigen ding.
     
  11. badboy1987

    badboy1987 Whisky Lover

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    heb een tijd relatie gehad met een meisje altijd als we ruzie kregen gingen we ff dead or alive 3 spelen om agressie kwijt te raken :D
     
  12. ITNL

    ITNL Guest

    goede actie :)
     
  13. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    niet iets anders? (......?)
     
  14. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    er hebben nu 5 dames op mijn xbox gespeeld met plezier.... en echt speciaal vond ik het niet ofzo....
     
  15. badboy1987

    badboy1987 Whisky Lover

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kwam meestal daarna ;-)
     
  16. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een vrouw! ik heb zelf een xbox gekocht!
    Xbox is echt geweldig...
    Ik game al vanaf mn 8e jaar denk ik! toen had ik een super nintendo!

    Ook hebben we hier een Gmaecube staan en die is van mijn moeder (dus nog een game vrouw)

    Dus zeg niet dat vrouwen niet kunnen gamen, of niet gamen!
    Ik ben een fanatieke gamer!
     
  17. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat er zat vrouwen gamen. Als je de cijfers mag geloven maken ze zelfs een groot deel uit van het totaal aantal gamers.

    Het feit dat je ze weinig ziet zit hem dus in iets anders, namelijk dat vrouwen minder “fanatiek” zijn dan mannen. Met fanatiek bedoel ik niet het spelen zelf, maar wel minder fanatiek in het hele “gedoe” er omheen. Mannen praten liever over gamen… mannen zien gamen meer als een levensstijl net als skaters of rockers (dat zie je ook terug in dit forum) en daar uit volgt dat er onder mannen een communitie is ontstaan die elkaar ook opzoeken op beurzen, lans en via het internet.

    Vrouwen zien gamen meer als ontspanning, iets dat gelijk staat aan tv kijken. Zij spelen spellen thuis achter de PC of achter hun console en weten in veel gevallen niet eens dat het mogelijk is om over het internet te spelen en als het al zouden weten spenderen ze er veel minder tijd aan dan mannen dat doen.

    Een paar vriendinnen van mij zijn volgens mij typische casual girl gamers. Ruim een jaar geleden had ik een housewarming waar er een aantal vriendinnen aanwezig waren. Na een tijdje besloot één van mijn vrienden om de Xbox aan te zetten. In eerste instantie begonnen de vrouwen te klagen van: “kom op zeg jullie gaan toch geen spelletjes spelen… hoe oud zijn jullie nou” (ben nu 27). Een half uur later konden de mannen niet meer gamen doordat de vrouwen de controllers in bezit hadden. Spellen als DOA3 en Fusion Frenzy schijnen een onweerstaanbare aantrekkingskracht te hebben.

    Na mijn feestje hebben er twee ook gelijk een Xbox gekocht met daarbij DOA3. Bij één is dit nog steeds het enige spel en de ander heeft haar collectie ondertussen uitgebreid met The Sims en SSX Tricky.

    Dit alles is natuurlijk wel een beetje generaliserend, maar daar ontkom je niet aan in zulke discussies. ;)
     
  18. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    alle gamende vrouwen blijken ook nog allemaal in de buurt te wonen. (Moerkapelle, Gouda)
    its a small world.
     
  19. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat vrouwen toch minder gamen. Maar ze chatten meer.

    Dit is toch onderzocht? Ik meen dit gelezen te hebben.

    Zo heel af en toe spreek ik een gamester, maar dan speelt ze strategy-spellen zoals age of empires.. Ik denk dat vrouwen toch voor een bepaald genre game gaan.

    Het verschijnsel "live" zou moeten aanslaan. Onderling informatie uitwisselen.. middels het gesproken woord... zit vrouwen in het bloed. Wat voor soort game zou dit moeten zijn?
     
  20. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    het genre is gewoon iets persoonlijks... onderzoeken kan je gewoon negeren... er zijn gewoon lang niet zoveel gamende vrouwen als mannen en als toevallig 4 van de 10 ondervraagden van RPG's houden telt dat gelijk als 40%... ik ken genoeg vrouwen die van shooters en fightgames houden...
     

Deel Deze Pagina