Ik was van tevoren van plan om wel voor de 100% te gaan, omdat ik een enorme Harry Potter nerd ben. Maar nu ik 30 uur in de game zit, moet ik daarop terugkomen en me bij jou aansluiten. Er zit gewoon TE veel in de game. Of beter: er zit te veel verzamelshit en fetch quests in de game. Ik wilde een lijstje gaan maken, maar het is gewoon letterlijk te veel om op te noemen. Van mij hadden ze ook 75% minder van die dingen kunnen doen een 30-50% kleinere map en dan al die ontwikkeltijd besteden aan de dingen die toevoegen aan de Hogwarts ervaring. Ik heb gewoon niet echt het gevoel dat ik daar op school zit. Het is een leuke Wizarding World game, maar niet echt Hogwarts. Al is het kasteel op de eerste oogopslag mooi gemaakt. Er hadden meer geheime gangen in gekund, meer lessen die je kunt volgen, meer immersion zoals: je mag 's nachts niet door de gangen lopen. En ook al die kleine wizard dorpjes hadden van mij niet gehoeven. Volgens de canon is Hogsmeade immers het ENIGE 100% toverdorp in het land. En dan zijn er ineens mega veel van die kleine dorpjes. Die hadden van mij minder gemogen. En dan aan de rand van de map ergens ook een stukje dreuzelwereld, waar je juist niet mag toveren.
5/10 nog slechter dan een Ubisoft open world game. Misschien wel de slechtste/meest generic game die ik op mijn PS5 heb gespeeld tot nu toe, ben alleen absoluut geen Harry Potter fan. Heb zelden zo'n oninteressant verhaal doorlopen in een game ook. Wo Long: Fallen Dynasty is daarentegen weer een grote meevaller, GOTY contender voor mij. Als je een Nioh fan bent een MUST HAVE.
Mijn vriendin is wel HP fan en een game noob, dus die geniet wel van dit soort trash. En vind 59.99 niet echt grof geld , een keer boodschappen is duurder. Trouwens, die vind het weer teveel een game, te moeilijke combat. Dus voor wie is deze game eigenlijk? Ben ook absoluut geen fantasy fan, maar World of Warcraft is wel 1 van mijn favo games of all time, dus kan wel.
totaal geen nut om hier je review score te komen geven als je geen HP fan bent en ook geen fantasy fan...
Die snap ik niet. Vertel. Zou toch leuk zijn? Dat is wat de tovenaars in de rest van de canon ook moeten doen: zich verborgen houden. Het lijkt me wel cool als je een quest had in een dreuzel dorpje.
Dreuzel is als het N woord in de Wizard world. De correcte term is "Persoon zonder magische krachten"
Hogwarts expres wordt nu ingezet om dreuzels naar werkkampen te vervoeren. Sowieso wel krom dat de concierge in HP een squib is, maar wel dat hele tyfuskasteel moet schoonhouden. Ja er zijn slaven huiselven, maar arbeidsrecht technisch is het best wel een ramp.