Hehehe beukertje Ik wilde ook al reageren maar na wat verder scrollen zag ik al dat je me voor was geweest Ben er nog altijd weinig, mega druk op me werk, net weer terug van business trippie naar belgie, ik wil slaaaaaaaaaaapuh. Overigens lijkt een coaxiale kabel van 1 euro me niet echt hele geweldige kwaliteit, het zal ongetwijfeld werken maar ik hoef hem niet te ruilen voor die van mij.
Dat is ook niet zo. De coaxiale kabel zelf is duurder, maar die tulp stekker die je in de xbox moet schroeven kost wel 1 euro ofzo (laat het er 3 zijn boeie) het gaat zich erom dat het evengoed (met ZEER goeie kwaliteit) kan zonder die optische kabel. Want dus niet iedere DTS receiver heeft optisch in (of is al in gebruik door cd speler of DVD).
dat had ik effies verkeerd begrepen dan. Ik had ook liever een coaxiale aansluiting gezien op me xbox dus toppie dat je dat zo gemaakt hebt!
nouja ik betwijfel of een zelf gesoldeerde coax aansluiting beter is dan een gefabriceerde optic aansluiting... maar wat je ook zeg, als je geen optic over hebt, is het wel heel vet dat het zo ook kan... verder vind ik dat coax beter geluid geeft.........
Nee zal zeker niet beter zijn. Al eerder in dit topic werd aangegeven dat optisch minder ruis met zich mee brengt dan coax. Maar het blijft allebei digitaal en dat wil zeggen dat ze beiden een hele hoge kwaliteit 5.1 uit sturen. Buiten het feit dat coax op langere afstands iets minder kwaliteit heeft zijn er nog die 2 grote voordelen: coax is zelf te maken op xbox (heel makkelijk, en heel goedkoop) iedere DTS receiver heeft coax digitaal in, maar niet iedere DTS receiver heeft optisch in. Voor velen (waaronder mij) dus een perfecte en goedkope oplossing voor toch zeer goeie DTS 5.1 sound te hebben op de xbox.