Gisteren was het kennelijk Wereld Natuurdag en in meer dan 50 landen was de première van de documentaire HOME te zien. De film gaat over de impact van de mens op de aarde en dan met name over de laatste 50 jaar. Er komen een aantal feiten aan bod die samen met de beelden laten zien in hoeverre de aarde wordt uitgeput door de mens. Het is echt spectaculair en ook schokkend om te zien. Voor wie deze ruim 90 minuten durende film gisteren heeft gemist is er tot 14 juni de mogelijkheid om 'm helemaal op YouTube te bekijken. Volgens mij start de film wat langzaam op (ik heb alleen het laatste uur kunnen zien) maar ik zou het echt een kans geven, als je de tijd er voor hebt. http://www.youtube.com/homeproject
Bedankt voor link ik ga hem zeker even kijken. Ook al vind ik wel dat het heel erg overdreven wordt zoals die film van Al Gore. Misschien dat deze minder overdreven is.
Een erg gave documentaire, ik was altijd wel bewust wat er aan de gang was maar een paar dingen hieruit wist ik zelfs niet. Het is wel eventjes een eye-opener maar helaas hebben wij geen invloed op wat andere landen doen. Ik denk dat Nederland één van de landen is die wat bewuster is hierop. Als er een manier is om andere landen ook wat bewuster te maken help ik daar graag aan mee. "zo eet ik al zelden vis" Maar vlees kan ik gewoon niet kwijt
nederland is er bewust van omdat je hier bijna niks meer heb geen bossen geen dieren en geen plek meer om meer shit te bouwen.ik heb de film toevallig gezien en vond het wel erg want als je bv ziet hoe het gaat met olie en andere grondstoffen op aarde dan ga je denken.het lijkt echt alsof alles opgaat en de aarde sterft maar de mensheid geeft niks om ze willen alleen maar meer, meer geld meer macht en meer gebouwde shit.En vooral hier in nederland het is echt zo klein hier.ik wou ging gisteren een rondje lopen met mijn zoontje en echt er was geen minuut stil overaal lawaai van autos, scotters en geen geluiden van natuur.Nederland is wel bewuster dan alle landen maar het sterft hier ook als eerst af.
Inderdaad, de geschiedenis herhaalt zich gewoon. Volgens mij worden de Paaseilanden ook genoemd waar de bevolking alle grondstoffen onverminderd bleven gebruiken totdat het simpelweg op was en iedereen stierf. Hetzelfde lijkt nu te gebeuren, maar dan op een hele grote schaal.