Deze game heeft absoluut potentie, zo vind ik het verhaal en de setting echt tof gedaan. De makers zeggen ook dat ze je echt emotioneel met je mede-strijders willen laten binden. Mooi streven in elk geval! Ik heb wat gameplay gezien bij gamekingslive en de rustige stukken zagen er echt mooi uit. Je loopt door verzetsdorpen die er maar wat van proberen te maken en dat zie er realistische en stijlvol uit. Ze lieten echter ook wat gameplay zien van de actie maar dat zag er niet uit vond ik. Het was wel een oude build maar ik ga niet weer de 'Metro 2033 fout' maken. Die game heeft een fantastische setting maar speelt als een natte krant namelijk.
Er was niks mis met Metro 2033 vond ik. Was een prachtspel(en had hem ook gewonnen via een prijsvraag )
Het schieten voelde behoorlijk 'under-powered' aan vond ik, de guns voelden niet aan zoals een gun hoort te voelen in een videogame. Over echte vuurwapens heb ik geen idee, nooit gebruikt maar het voelde gewoon zwakjes aan. Verder was de sfeer geweldig in die game en alles zat eigenlijk wel goed verder. Metro was de bom vond ik.
Metro was op zn best met de Ranger DLC. Dan doen de wapens veel meer damage (maar krijg je minder ammo). Dat voelt realistischer en past veel beter bij de setting
Het lijkt me een vet spel. Maar ik ben bang dat veel mensen hem links laten liggen en de servers dus niet heel vol zullen zitten. Maar voor €33 euro bij gamehubs kan hij ook weer niet zo slecht zijn.
En waar baseer je dat op dan ? MoH is tenminste nog een bekende franchise, HF is compleet nieuw. Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd, de SP van deze game lijkt me niet geweldig, de MP lijkt wel tof maar moet ik eerst eens in praktijk zien voor ik de game ga halen.
Ik hoop dat dat zo is maar je weet het nooit... Frontlines was ook vrij snel uitgestorven volgens mij. Het zal allemaal van de kwaliteit van de game afhangen. Als de MP erg goed is zal er een vaste fanbase ontstaan maar als het middelmaat is heb je lege servers na een maand of wat..
Homefront is van de makers van Frontlines en Desert Combat (KAOS Studios). Voor zover ik heb gezien lijkt Homefront behoorlijk veel op Frontlines... (Ken zelf Desert Combat niet, maar heb begrepen dat het behoorlijk populair was op pc) Ondanks dat Frontlines niet zo populair is geworden is het wel een heel goed spel. Erg goed gebalanceerd (heb regelmatig potjes van ruim 30 min gespeeld om vervolgens met 2 tickets over te winnen (of verliezen)). De drones werkten goed en vond het wel een verfrissing in de vele soortgelijke shooters. En heb (iig op xbox) nooit problemen gehad met de dedicated servers. Ik vermoed dat Frontlines geen/te weinig marketing heeft had waardoor het nooit zo populair is geworden. En vandaar dat je nu echt overal over Homefront leest...
Na het lezen van het Gameplay artikel hoef ik de game iig niet meer, ze waren niet echt lovend over het spel.
Toch heb ik ook al een 8.4 ergens gelezen. Bij mij is altijd de eis dat het gemiddelde van meedere reviews boven de 7 moet zijn, anders koop ik hem ook niet. Deze game scoort wel hoger straks omdat er een behoorlijke promotiecampagne achter zat. Als die shit bij de PU en dergelijke en die vele dagboeken, trailers en weet ik wat. Niet te vergeten veel indrukken van de devs zelf die echt wat wilde brengen had ik het idee. Wil het nog geen loos product noemen, ook al denkt een enkel magazine daar wel over. Hoe goed het magazine dan is boeite me niks dan.
Ben toch wel erg benieuwd naar dit spel. Heb positieve dingen gelezen over de de sfeer van het spel, en dat vind ik zeer belangrijk. Zo vond ik Metro 2033 geweldig om te spelen puur en alleen om de geweldige sfeer. Maar eerst Dragon Age 2 spelen
Ik denk dat je gewoon moet verwachten, dat hij ongeveer even lang is als de gemiddelde shooter (op een niet te moeilijke difficulty) dus ongeveer 6 uur ofzo.