Hoog budget welk Dolby setje?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevin15, 10 jul 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mijn ervaringen met draadloos zijn slecht, domweg omdat ik hem zo'n 12 uur non-stop op heb ofzo en dat halen de batterijen nooit.

2. gerjan

gerjan Guest

Nou dat is een van de betere setjes hoor. aangeraden door iederee die hem heeft, en ook door de audiofielen op dit forum

3. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb zelf geen logitech setje, maar het meerendeel van de mensen hier is student/scholier en die kunnen geen B&O setjes betalen, dus je opmerking is nutteloos, je kan beter kevin helpen door hem advies te geven ipv zo stomme opmerking te geven

Laatst bewerkt: 10 jul 2004
  4. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
  5. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een z680 setje, maar die wil je niet hebben, ook dat 1-2-3 systeem van bose wil je niet hebben :). ik heb dat een keer gehoord, maar eigenlijk zit er een soort van centerspeaker idee in. De rear speakers daarentegen vervangen ze niet dus je hoort ook niks van 'achteren' komen, al zeggen ze van wel, maar anders moet je maar om een demonstratie vragen.
    Ik was er zelf niet zo kapot van, maar het is een leuk alternatief voor mensen die vinden dat een echte 5.1 set te veel ruimte in neemt of te duur vinden.
    Begrijp mij niet verkeerd de logitech set is heel leuk voor de pc/xbox(zelfs meer dan leuk), maar voor jou budget kan je beter naar ander spul kijken, ik zelf ben een fan van de vorige harman kardon lijn (sommige mensen vinden het net kermisattracties), maar ik zou zeggen ga gewoon ergens luisteren in een echte audiozaak.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik een Yamaha RX-V540RDS digitale reciever € 429
    Het is een 6.1 versterker met 6x 115W.
    Donderdag heb ik een nieuwe Yamaha YST-SW215 Subwoofer (120W) erbij gekocht.

Het geluid is perfect.

7. HellFirzen

HellFirzen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jep, en ik heb em voor 270 euro, nouja eigenlijk 210, maar verzenkosten waren 60 euro *)

8. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Die logitech setje is voor "pc speakers" wel goed. Maar als je echt dvds gaat kijken en andere shit moet je toch voor de echte speakers gaan en niet voor speelgoed van 300 euro.

9. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hier thuis alweer gedurende een half jaar de Sony HTP-3500 staan. Ben zeer tevreden met deze Digital 5.1 set en alles wat een 'normale' consument wenst zit erop. En dan dat vermogen! :eek: Merkte ik met de 1e film die ik toen met een vriend van me keek: saving private ryan... In 1 woord 'WOW'.

Ik heb bij dat setje dus een versterker van 5x100 watt + interne versterker subwoofer, en satalietspeakers van 5x120 watt en (actieve) subwoofer van 110 watt. En geloof me, dat wil wel! :cool: RMS en zeer ruim frequentie bereik. Sataliet tot en met 50000hz, ok dat hoor je nauwelijks maar af en toe merk je dat verschil dus wel!

Verder genoeg ingangen/uitgangen waaronder de nodige optische en coaxale. Oftewel genoeg opties en super geluidje... Ik was er toendertijds 700 euro voor kwijt in totaal, maar ik zie hem nu al voor iets goedkoper staan. :'-(

Maar zoals vorige poster al zei, de kwaliteit van de speakers is ERG belangrijk. Vaak kan je dat al merken aan het gewicht van die dingen. Til je een subwoofer van bijv. 100 watt op en hij weegt niet meer dan 1 kilo (ik zeg maar wat) dan weet je dat er iets niet helemaal in de haak zit... Zelfde verhaal voor de satalietspeakers..

Laatst bewerkt: 10 jul 2004
  10. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speelgoed is nou weer een beetje overdreven, ik zou nog steeds de logitech set kiezen boven een yamaha/sony dolby surround setje van 600-700 euro. Maar voor 1000 euro kan je idd beter losse componenten kopen. Toch ga je dan ook bezuinigen op een aantal punten.

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=50039 :)

Maar wat is je budget Kevin?

Die bose 321 is een leuke gimick, en als je je huis niet vol met speakers wil zetten mischien ook wel handig, maar het kan nooit een echte surround set vervangen. Voor dezelfde prijsklasse heb je betere sets.

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Wat zeg je dat toch weer lekker afkeurend: 'boven een yamaha/sony dolby surround setJE van 600-700 euro'. :{ _0/

Ik heb voordat ik echt tot aankoop over ging goed georienteerd en ja ik heb ook B&O en dat soort shit geluisterd. Idd B&O is (over het algemeen) top, maar toen ik deze Sony set voor het eerst hoorde was ik verkocht i.t.t. andere merken/types.

Ik ben ook niet snel tevreden en heb dus weloverwogen deze keus gemaakt. Die scheur in stucwerk van muur van mijn slaapkamer is daar echt niet zonder reden ontstaan... Maar nogmaals, ga eerst eens luisteren en dan weet je waar je over praat! :)

Begrijp me niet verkeerd, Logitec maakt leuk spul, en kwalitatief meer dan ok, maar het kan echt niet op tegen de set die ik heb staan en/of yamaha. En idd er zijn o.a. ook B&O setjes van 4000 euro (en duurder) en die zijn kwalitatief beter dan Sony en dergelijke, maar ik weet zeker dat een leek met blinddoek het verschil nauwelijks hoort. Zelf ervaren in de winkel en verkoper bevestigde mijn mening... *)

Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    50.000?? Right... het menselijk oor kan maar tot 20kHz horen.

14. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Yeah right, idd je herhaald mijn woorden... staat zelfs in je quote van mij...

15. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij een b&w speakerset (603 serie) en een fatsoenlijke verterker en ik hoor het verschil wel met de sony/yamaha set, niet dat die slecht is, er is alleen wel verschil.
    En van dat setje, die logitech is natuurlijk ook een setje, al is het subjectief wat een 'set' is en wat een 'setje' is ;).
    Maar als jij die sony goed vindt is dat toch prima? Hij ziet er vast ook beter uit dan zo'n logitech set wederom subjectief, maar ik vind hem niet echt super mooi (de logitech) :).

Meningen verschillen, maar als jij zegt dat ik het verschil niet hoor tussen jou sony set en een veel duurdere set, maar ondertussen wel zegt dat een logitech set echt niet op kan tegen die sony set dan klopt er iets niet ;).

16. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmzz ff over die Bose ik lees allemaal negetieve verhalen erover maar mijn vader heeft er 1 beneden staan en het is het geld echt wel waard kraakhelder geluid goeie diepe bassen en surround uit die 2 speakers werkt echt wel als je ze maar goed opsteld! En jha er zit optical op! Hijs erg mooi en hoop dat mn ouder snel ff nieuwe radio kope _O_

Ik zelf heb een set van Pioneer van rond de 1200 euro vorig jaar zijn ooo erg goeie sets! Verder Sony natuuurlijk erg goed spul!

Maar met die Bose heb je mooi spul echt wel! Supermooi! _O_

17. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Boston accoustics maken ook lekker spul, maar dat is iets te prijzig voor de gemiddelde forumbezoeker denk ik... (ook voor mij hoor)

18. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een keer zo'n bose demonstratie meegemaakt, vraag me niet hoe het kan... maar het werkt echt :confused:!

19. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ze faken je oren
    Maar het blijft toch niet echt 5.1

20. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zoals ik al zei het is niet slecht, maar als je echt dts gehoord hebt, dan hoor je echt wel het verschil. (er zijn maar weinig normale consumenten die een dts set hebben en die ook echt goed ingesteld hebben, oftewel speakers goed afgesteld kwa sterkte/hoogte etc... Ik denk dat ook dat de reden is dat veel mensen die 1-2-3 set als dts beschouwen) Maar ik neem aan dat veel mensen hier wel bekend zijn met het dts geluid, anders; doe er wat aan!

DE 1-2-3 set is gewoon leuk als je niet veel ruimte hebt, of als je veel boxen lelijk vindt ;)

Deel Deze Pagina