Hoog budget welk Dolby setje?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevin15, 10 jul 2004.

1. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien anders maar zeker niet minder mooi! _0/ echt nie het gewooon een grooot voordeel dat je amar 2 speakers hebt en die subwoofer is erg goed beter dan gemiddled setje.....dus jha hoge kwaliteit weinig ruimte erg goed gewooon ik heb zelf dus 5.1 radio en word helemaal gek van die draden.....echt klote helemaala sl ik mn opstelling van kamer beetje verander..... voordeel trouwens van Poineer (en andere merken misschien ook) is dat je het draadje voor de subwoofer aan achterkant kan losknippe en er andere woofer aanknallen (passief dus) zodat je veeel vettere actieve subwoofer hebt of 2 net als ik }:] :9 erg vette base geeft dat! 8)

2. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Haha, ja dat verschil dat hoor je ook vast wel. Ik zei alleen dat de 'normale' consument (dus niet de audiofreaks als jij ;)) het verschil niet 1,2,3 zal horen, omdat die niet meteen weet waar hij naar moet luisteren.

En idd, DTS is top! En nogmaals, die bas die er uitkomt... :eek: ;)

3. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd een setje van 600 euro van goed merk is al super goed.... :cool: En DTS is idd erg cool bij films enzo is veel harder veel meer bas veeel vetter gewoon!!! Hoop dat spellen ook snel echte 5.1 en DTS krijgen zoals in films is zo cool! _O_

Ps: Even tussendoor (aangezien hier mensen met verstand zitten als ik het zo lees _0/ ) Mijn DVD speler van mijn setje dus leest alleen nog maar cd's en geen DVD meer herkend hij niet meer maar cd''s luisteren zit veel gekraak in is lensje kappot ofozw???

Ik kijk nu dus via mn xbox dvd is perfect supe rgeluid etc. Maar beeld is wat minder dan eene chte DVD speler en daar komt bij dat een dvd speler veel stiller is. Weet iemand hier wat van?? Of moet ik voor deze vraag aparte topic maken? :)

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik ben bang dat je lens vies is en zelfs wellicht wel eens beschadigd zou kunnen zijn.
    je kan het proberen om hem schoon te maken met in de handel verkrijgbare setjes die dvd/cd lensjes schoonmaken.

is de lens echt beschadigd houd er dan rekening mee dat dit redelijk in de centen kan gaan lopen wil je dit laten repareren.
    ik weet niet om wat voor dvd speler het hier gaat,hoe oud hij inmiddels is en in wat voor staat hij verkeerd,maar tis wellicht een optie om eens voor een nieuwe speler te gaan kijken.

iig veel succes ermee.

5. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het vervelende is het deel zeg maar hoort bij mijn 5.1 geval etc etc is zon home cinema ding.....is denk ik 2 jaar oud... lens heb ik al gebprobeerd schoon te maken.... wel raar dat ie nog wel cds leest maar geen dvds.... 8)

6. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ff voor mensen die speakers zoeken de Al;di heeft hele vette voor 60 euro! Super kwaliteit heb ze net getest met DTS bij Underworld! Erg vet en zeker nie laten staan als je nog GOEIE front speakers nodig hebT!:D

7. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    opzich is dts slechter dan Dolby Digital. De bitrate is misschien wel hoger maar Dobly Digital is stukken beter gecodeerd dan DTS

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Whooohahahahaaaahaahaaaaa!!!

Heerlijk... zo'n opmerking maakt mijn dag weer goed.. 8)

9. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    uhm ik heb gelijk hoor..... dolby digital heeft een betere codering dan dts. Maar dts heeft betere kwaliteit

Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  10. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Heel goed dat jij misschien meteen ziet dat hij ongelijk heeft, maar ipv alleen zo'n opmerking te maken, zou je misschien ook de moeite kunnen nemen om uit te leggen waarom, zodat wij (als bijna leken :)) ook weten waar het over gaat... :)

11. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Kwaliteit is beter
    Surround is beter

Kan je iets duidelijker uitleggen wat dan niet beter is gecodeerd?????? 8) Bne best technisch amar dit begrijp ik ff niet :confused:

Dolby Digital is niet beter omdat het beter gecodeerd is degene die beter geluid heeft is de beste en dat is DTS DTS staat zoiezo al voor facking goeie kwliteit....maar met gecodeerd bedoel je dus dat dolby minder groot is want dat klopt DTS neemt voor ruimte in maar je krijgt er ook veeeel voor terug.... :)

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    dolby digital is veel sterker gecomprimeerd dan dts.......dat dts meer ruimte in zou nemen is een fabeltje en bovendien op de dual layer dvd's is echt ruimte genoeg.

dat niet alle dvd's beschikken over een dts track of eventueel beide heeft,heeft gewoonweg met copyrights te maken van zowel de filmmaatschappij als de firma's dolby en digital theater systems.

de kwaliteit van beide audioformaten valt of staat met het masteren in de studio.
    wordt dit verneukt dan kan het wel een dts-es of dolby digital-6.1 zijn...het eindreslutaat zal bedroevend zijn.
    doen echte vakmensen hun werk naar behoren dan kan een simpele dolby digital 5,1 track klinken als iets wat je nog nooit heb meegemaakt.

Laatst bewerkt: 15 jul 2004
  13. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmzz DTS neemt wel meer in hoor daarom heeft lord of teh rings geen DTS tenzei je special edtion hebt waar de extras op een andere cd staan :confused: dus fabletje is bullshit is echt zo..

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat LOTR (SE) op 2 DVD's staat heeft een aantel redenen.
    1 - de SE versie heeft 42 min aan scénes extra.
    2 - De extra toevoeging van DTS ES 6.1
    3 - 4 filmlange audiotracks.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

50.000 Hz= 50 kHz
    20.000 HZ= 20 kHz

zou dus wel kunnen O-)

16. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet vervelend doen maar surround geluid uit 2 boxen is mogelijk... (ik ving dit laatst op bij een kennis) aangezien geluid weerkaatst op de muren kan het geluid dus achter je komen... Bose speelt hiet op in door bijvoorbeeld geluiden die achter gehoord moeten worden harder te versturen enz enz... Bose heeft dus een soort techniek ontwikkeld... waardoor het toch echt wel klinkt als surround... Ik denk indd ook wel dat een dure DTS set beter is... Maar ik heb ook een keer in de winkel de Bose gehoord en ik wist niet wat ik hoorde.... ik had echt het idee dat het geluid overal vandaag kwam....

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dts neemt in dit geval alleen meer ruimte in omdat dat normale 5,1 dolby digital track er ook op staat.
    het geval van lotr special edition is puur voor de verkoop ontwikkeld.....zelfs ik val ervoor want ik heb alle delen dubbel.
    picachu zegt het ook al...de dts track op de extended edition is een 6,1 track..oftwel dts-es.
    een normale receiver/home cinema zonder 6,1 processor set kan hier niks mee en zal(mits hij het uberhaupt afspeelt) er gewoon een 5.1 dts track van fabriceren.

wat de (schijf)ruimte betreft nogmaals.....dts neemt niks meer in als dobly wobly digital.......al die bullshit aan overbodige extra's,23 verschillende talen waaronder swahilli,herbreeuws en mao indiaans,11 keer "the making off"
    en 900 trailers......dat neemt de ruimte in.

goedemiddag.

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

wat bose doet is..............je grijze massa foppen(bedoel hier niet je haar mee :+ lol)
    dmv een decodering ontwikkeld door bose samen met de bijbehorende reflecterende speakertjes word een heel ruimtelijk stereo beeld gecreeerd.........juist stereo.

2 speakers (en een sub)..........maken 2,1 en geen 5,1.....5,1 of 7,1.
    ik ken de sets door en door....het klinkt echt grappig(collega van mij heeft er 1)met films en muziek......maar zelf zou ik mijn geld iets beter besteden....veel beter.

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Idd dit KLINKT misschien wel als surround , maar dat is het volgens mij niet. Met die set houd je je oren gewoon voor gek. Beetje lompe vergelijking( misschien klopt hij ook niet helemaal maar goed. En het is waarschijnlijk ook niet mogenlijk 8)) : Je tuned de motor van je kever toch ook niet zodat ie klinkt alsof er een V8 in zit. Dan klinkt hij wel zo, maar het is het dan niet. WTF heb je er dan aan?

EDIT: Beuker was me voor. Trouwens beuker wat vind jij van deze set?(met tannoy speakers ken het type zo snel ff niet. Die speakers op het plaatje zitten er dus niet bij. Onkyo is geen speaker merk :p):

Heeft mn pa gekocht voor 800 euro voor alles dus incl speakers die ik tussen haakjes heb vermeld, verguldde draden, en installatie *)

Laatst bewerkt: 16 jul 2004
  20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    onkyo....samen met denon mijn favorites in receiverland(denon iets meer lol).

heel mooi voorbeeld legolas,klasse merk wat samen met denon zo goed als marktleider is qua receivers.
    akelig goede componenten aan boord,zware bouw,goede voeding....tssssss tis net een denon hahaha.
    en wat tannoy betreft.....helemaal goed.

Deel Deze Pagina