1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] (hopelijk) Voor al de Xbox Live'ers waarbij het allemaal nog duizelt.

Discussie in 'Games' gestart door Xguus, 9 feb 2003.

1. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar die is niet usb...of wel?

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Joh, doe niet zo beroerd en lees even de FAQ waar een paar mensen zich de pleuris aan hebben gewerkt. Daar staat alles netjes in en dan hoef jij niet drie hetzelfde berichtje neer te kalken.

Doe niet zo aso en lees eerst even de uitleg, en kom dan op een normale manier terug met vragen. Dat drammerige is nergens voor nodig.

3. ~X-Box Junkie~

~X-Box Junkie~ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    allemaal aardig en leuk maar ik snap het nog steeds niet.
    ff in stapjes dus (ik heb 2 pc's en straks dus live)

1. van binnenkomende kabel naar modemkastje en dan naar??? (router of niet)
    2. van router naar pc en pc.
    3. van pc (netwerkkaart) naar live.
    klopt dit???

en heb je nog programmatjes nodig voor je pc om die netwerkaart te laten werken of niet?

misschien is dit al uitgelegd maar het was voor mij nog niet duidelijk

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Vriend,

Je hebt vier mogelijkheden met je twee PCs en een Xbox om alles aan de gang te krijgen:

1: Als je alle apparaten tegelijkertijd aan het internet wilt krijgen, en ze onafhankelijkvan elkaar moeten werken heb je een router nodig. Als je een USB modem hebt dan heb je dus ook een USB router nodig. Je gaat dan met een kabel van modem naar router en vervolgens vanaf elke PC/Xbox naar de router. Klaar.

Voordeel: Elk apparaat kan met internet communiceren zonder afhankelijk te zijn van de andere apparaten. Ze kunnen ook allemaal tegelijkertijd communiceren en je hoeft nooit stekkers om te steken.

Nadeel: 'Tis een tikje duurder dan de andere oplossingen.

2: Je kunt ook je modem met een van de 2 PCs verbinden. In die PC stop je dan een 2e netwerkkaart. Je koopt bovendien een goedkope hub. Je verbindt de 2e netwerkkaart met de hub en de andere PC en de Xbox verbind je eveneens met de hub. Op de eerste PC stel je ICS in zodat die PC als router gaat functioneren.

Voordeel: Elk apparaat kan tegelijkertijd met internet communiceren zonder dat je stekkers hoeft om te steken. Deze oplossing is een tikje goedkoper dan de eerste.

Nadeel: Als je met een van de apparaten wilt communiceren moet de eerste PC altijd aan staan. Als die PC crasht of het druk heeft dan zal de verbinding van de anderen daardoor beinvloed worden.

3: Als je geen hub wilt kopen kun je ook de bovenstaande oplossing zonder de hub gebruiken. PC1 blijft het zelfde geconfigureerd (dus met een 2e kaart en ICS). Vervolgens gebruik je een crossover kabel om de 2e netwerkkaart van PC1 met de 2e PC OF met de Xbox te verbinden. Als je Xbox Live wilt gebruiken moet de kabel van de Xbox ingestoken zijn; als je de 2e PC aan internet wilt gebruiken koppel je de Xbox los en sluit je de 2e PC aan.

Voordeel: Goedkoop. Je hebt alleen een 2e netwerkkaartje en wat kabels nodig.

Nadeel: Onhandig, want je moet steeds stekkers omsteken. De verbinding is weer afhankelijk van wat er op PC1 gebeurt.

4: Je kunt ook alles direct op de modem aansluiten. Op een gewoon modem kun je slechts een apparaat tegelijkertijd aansluiten, dus je moet dan wel steeds kabels omsteken. ZO hoef je niet eens een 2e kaart of hub of router te kopen.

Voordeel: Het allergoedkoopst.

Nadeel: Dit is een kut-oplossing. (excusez le mot)

Opmerkingen:

A: Het is van belang goed op te letten wat voor abonnement je hebt. Een kabel-abonnement is beslist niet het zelfde als een ADSL abonnement. Als je vragen stelt omtrent je aansluiting moet je dus ook melden wat voor abbo je hebt.

B: Het is van belang om bij je vraagstelling te melden wat voor apparaten je hebt. "Ik heb een abbo en een PC" is dus hetzelfde als nix zeggen. Met een Windows95 PC kun je geen ICS gebruiken. Als je een USB modem hebt dan moet je aan de andere kant ook een USB aansluiting hebben. (Dus geen Xbox, optie 4 is dan dus niet mogelijk.)

Mijn advies in de meeste gevallen: Ga voor optie 1. Het is in de eerste aanschaf wel wat duurder, maar het is vreselijk veel makkelijker. Zorg dat je een router koopt die NAT (Network Address Translation) ondersteunt. (Dit werkt bij kabel-abbo's anders dan bij Mxstream abbo's! - Vermeld wat voor soort aansluiting je hebt als je dit in de winkel gaat vragen!)

NB:

Optie 4 werkt NIET als je een USB modem hebt.

Optie 4 werkt NIET met KPN ADSL (Mxstream).

Voor de opties 2 en 3 heb je minimaal een PC met Windows 98 of hoger nodig. (Of als je heel slim bent, een PC met Linux, maar dan heb je er waarschijnlijk al voldoende verstand van dat je hier niets meer hoeft te vragen)

Optie 2 en 3 leveren een flinke hoeveelheid beveiligingsproblemen op. Ik heb tot nu toe geen enkele (personal) firewall kunnen ontdekken die handig met ICS samen werkt. Norton Personal Firewall ondersteunt ICS NIET. De Windows PX firewall werkt NIET GOED met ICS.

5. ~X-Box Junkie~

Leuk Bevonden:
    0
    so jij hebt ff zitten typen... erg bedankt hiervoor
    ik heb een wanadoo broadband premium (kabel) maar this misschien een beetje dom, maar je modem is toch dat kastje dat je krijgt van je provider en ik zou weten of dat ubs is of iets anders verder zit er xp op de ene pc en om de andere (laptop) win95. ik denk dat ik dan maar een router moet aanschaffen.
    weet je misschien ook waar je er eentje kan vinden die goed is en betaalbaar?

alvast bedankt

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik weet dat er 'goedkope' routertjes beschikbaar zijn die geschikt zijn voor gebruik met een kabel-abbo. Ik ben zelf helemaal gecharmeerd van mijn Vigor 2200E, maar die is nogal duur vergeleken bij de andere (108 euro). Voordeel van de Vigor is dat je die ook voor inkomende verbindingen kunt gebruiken en ik gebruik mijn thuis PC nogal eens als ik op kantoor ben.

Voor huis-, tuin- en keukengebruik zijn er routers beschikbaar die rond de 60 a 80 euro kosten. Ik heb zelf al iets gezien van 45 euro, maar dat lijkt me wat overtrokken... Kijk even rond en zoek op internet, want er zijn massa's sites waar je prijzen kunt vergelijken.

7. ~X-Box Junkie~

Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel kheb er nou een gevonden van 80 euro (me ouders betalen toch) dus kan meteen aan de slag!!!

Deel Deze Pagina