1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hopeloos ingewikkeld?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pejannl, 10 okt 2002.

1. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    idd, dat betekent niet dat het ook geschikt is voor de geestelijke vermogens van kleine kinderen. Maar op een console die een volwassen imago wil hebben kunnen ze maar moeilijk al hun games kiddy maken. Stel je voor dat als je halo opstart, je een scherm met felle kleurjtes, grote logo's en grote letters te zien krijgt. Men zou de games bijna een 'kiddy mode' en een 'advanced mode' moeten geven :).
    Het is idd verkeerd om die games zo te raten, maar ik blijf erbij dat kleine kinderen en newbies beter bij gamecube en gameboy zouden blijven, en natuurlijk moeten de ouders genoeg uitleg geven. Kleine kinderen zijn heel goed in series van handelingen te doen. Als je hen uitlegt bij welk kadertje ze op welk knopje moeten duwen (of als er een oudere broer is die het veel speelt, en ze kijken) zullen ze het zelf leren.
    Mijn kleine broertje kon toen hij 5 of zo was al redelijk met de pc werken, maar dat was alleen omdat hij urenlang naar mij had zitten kijken.

Ik vrees trouwens ook dat kleine kinderen de ingewikkelde bewegingen met de controller moeilijk zullen kunnen. Ik bedoel maar, iedereen kan zomaar op wat knopjes rammen, maar om echt precieze bewegingen te maken en heel precies een combo uit te voeren, zijn ze nog niet genoeg ontwikkeld

Dit zijn uiteraard allemaal mijn eigen bevindingen, en zijn bediscussieerbaar (hoe zeg je dat in degelijk nederlands? ;) )

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt wel, hoor. Natuurlijk moet je van Halo geen kiddygame maken. De rating geeft ook al aan dat ie voor koters en kinders ongeschikt is.

Maar er zijn zat andere games die kwa spel wél geschikt zijn voor kleine aapjes en apinnetjes (bijv Crash Bandicoot, Mad Dash, en dergelijke) maar kwa bediening niet. Terwijl het toch zo simpel is om dat te veranderen.

Ik kijk vol verwachting uit naar Rayman omdat dat ook zo'n geempie is wat je kinderkes kunt laten speulen, maar vrees nu al met grote vrezen dat de spelmakers weer verzuimen om het spel ook echt voor kinderen toegankelijk te maken.

Overigens heb ik dat Russische jochie vandaag van armoe maar aan de PC gezet. Redcat met rekenen op niveau van groep 6 (in Nederland zijn de kinderen dan 9 jaar oud) was voor dat jochie geen probleem. Aan zijn begaafdheid zal het dus wel niet liggen...

Maar hij vond de Xbox games veel leuker dus zat na een half uurtje aan m'n jasje te trekken of ik toch maar weer een Xbox game wilde starten. (Terecht!) :)

Deel Deze Pagina