Horror Films

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 30 jul 2004.

1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben van plan met een paar vrienden & vriendinnen eens een horror-avond te organisesren.
    Dit houdt in dat we gewoon naar horrorfilms gaan kijken:)
    Ik zelf ken er niet zoveel van maar als er iemand is die een hele goeie(en angstaanjagende }:] ) horrorfilm kent, mag die gerust hier posten!
    Er mag ook gediscussieerd worden over de films.

Er is een die ik wel nog eens zou willen zien en dat is: Ju-On - The grudge.
    (iemand deze al gezien?)

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

De beste horrorfilms zijn in mijn ogen: Evil dead (1 t/m :cool: en Braindead.

De Demons en Night Of The Living Dead films zijn ook leuk.

3. Blind Reality

Blind Reality ¡Autosuggestion!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je wilt lachen inderdaad de Evil Dead serie. Of Bad Taste 8) (van Peter Jackson, LOTR) is ook lachen. Kun je zien wat hij in z'n low budget jaren maakte.

Verder blijven mijn favoriete horrorfilms _O_ Hellraiser en Hellbound (Hellraiser II)! _O_ Daarna ging het helaas snel bergafwaards met de volgende sequels. Als je van een beetje creepy sfeertje :cool: houdt zijn de nieuwe japanse horrors natuurlijk ook aan te bevelen!

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    dez zijn leuk als je voor splatter-horror gaat....oftewel de flessen ketchup vliegen door het beeld met wat armen, benen en hoofden (of delen hiervan) erachteraan....

Wat ik altijd erg leuk heb gevonden is nightmare on elmstreet (de eerste delen) en hellraiser...poltergeist doet het ook nog best leuk...
    en natuurlijk IT van stephen king....Texas chainsaw massacre (welde originele en niet de remake)
    Ik hou persoonlijk meer van de suspense horror...veel meer spanningsopbouw, zeker als je het geluid goed hard zet...ook de leuke beelden }:] , maar veel meer schrikken, zodat je na de film wel naar de wc moet, maar eigenlijk wil je dat er iemand meegaat om je geestelijk te ondersteunen terwijl je de lange weg af moet leggen....

6. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    chuckie :p , ik vond IT ook best wel eng ( wel een tijdje geleden )

7. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leen/huur/koop een Gamecube met Resident evil remake

Horror verzekerd :)

8. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de hele reeks van Hellraiser tof om te zien en het verhaal is ook best leuk, alle zes de delen staan bij mij op de plank.
    Hier kun je zeker een avond mee vullen...anders wel een heel weekend !
    Ga je liever voor horror waar ook een dosis humor in zit dan raad ik je Dawn of the Dead aan...de remake dan want dan heb je wat betere effecten enzo.
    Andere (bekende) aanraders zijn : Night of the living Dead, Evil Dead, Braindead, Texas Chainsaw Massacre, Toolbox Murderer...enz...enz..
    Dit zijn voor een deel inderdaad zogenaamde 'splatter' films, overdreven veel bloed en rondvliegende ledematen die zo'n film ook grappig maakt om naar te kijken 8)
    Maar probeer eens een film als Hellraiser, erg mooi gemaakt en het verhaal heeft ook wat.
    De schrijver van deze films, Clive Barker, is echt meesterlijk...de boeken van Hellraiser zijn dus echt creapy !
    Wil je echt bizarre en smerige horror dan moet je maar eens kijken voor Japanse films.

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er was nog een film dat best eng was... iets met House on the Hunted hill ofzo..
    Texas Chainsaw werd mijn kleine zusje niet eens bang van, het had veel beter kunnen worden; alleen de einde was een beetje eng- dan laten ze de real face van die gast zien.

10. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    House on haunted hill jah, nou mijn zegen heb je (ik vind het een schijtfilm)

Voor de betere horrorfilms moet je echt wel Gothika, Alien 1-2-3-4, Nightmare on Elmstreet 1, Mimic ofzo kijken. Maar wederom is dat mijn smaak :D

Owja Wrong Turn is ook wel lache ;) Als je van flessen ketchup houdt.......

11. gerjan

gerjan Guest

Gothika is vet:) gister gezien...niet echt heel eng maar lekker sfeertje

12. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vondt het einde echt helemaal geweldig :D
    Dat is nou echt zo'n film die je 2 x kunt zien :)

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    gothica was echt een goede suspense......weinig echt schokkende beelden, maar de opbouw is goed. En de alienserie is echt heel goed....wat ook een goede sci-fi horror is: Event Horizon....over een ruimte schip dat naar de hel en is geweest en nu weer terug is...
    Chuckie is gewoon lachen.........
    lekker retro: The Fly...freaky verhaal...deel 2 is niet zo goed

Spoiler als je Gothica nog niet gezien hebt:
    het verhaal van Gothica vind ik behoorl;ijk gejat van "a stir of echoes" met Kevin Bacon

14. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bram Stoker's Dracula (gewoon een goede Romantische Horrorfilm)
    What Lies Beneath (Persoonlijk vind ik deze beter dan Gothica)
    American Wherewolf in Paris (Deze kijkt gewoon lekker weg, leuke horrorfilm)
    IT (Sja Stephen King's beste TV-film :))
    Scream (Leuke Teenage Horror)

Splattermovies zijn saai...

Laatst bewerkt: 30 jul 2004
  15. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    I agree, splattermovies zijn (bijna) altijd van die zware b-films. Ik vindt persoonlijk gothika zeker goed en de alien serie is ook altijd leuk.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Final Destination 1 en 2 passen er leuk bij.
    Bride of Chuckie (heb andere Chuckies nog niet gezien).
    House on Haunted Hill vond ik zelf ook erg goed, evenals The Haunted.
    's Avonds laat komen ook geregeld horror-films op tv. Zijn ongetwijfeld een paar de moeite van het opnemen waard.

17. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    jip, event horizon is egt een toffe film, goede sfeer en redelijk eng.

18. Gothica is ECHT een aanrader!!!

Ik heb hier voor vanavond Cabin Fever liggen. Lijkt me ook wel wat.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2004
  19. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Gister was Carrie op tv. Ik heb hem niet gezien maar hij schijnt niet verkeerd te zijn. Verhaal van Stephen King.

House on Haunted Hill, was een leuke film, niet echt heel eng, maar leuke horrorfilm. The Haunted, de remake dan, vond ik dan weer geen zak aan, echt het tegenovergestelde van eng.

En chuckie, ja dat kun je net zo goed een familiefilm noemen. , misschien wat overdreven maar dat is alleen maar lachwekkend. Die eindes zijn al heeelemaal over de top.

Laatst bewerkt: 30 jul 2004
  20. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik The Texas Chainsaw Massacre behoorlijk angstaanjagend vond _O_

Deel Deze Pagina