Houd Nederland op te bestaan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 12 nov 2003.

1. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet wat ik hoorde toen ik dit krantenbericht las. Die vent is gek! Ik wist al dat hij niet spoorde omdat hij samen met Gretta Duijsenberg de Palestijnen steunde, maar dit slaat alles!:

Van Agt: schaf Nederland maar af

Oud-premier Dries van Agt zou er geen moeite mee hebben als Nederland ophield te bestaan. In een interview met het blad Lekker zegt hij een 'geharnast voorstander te zijn van globalisering', een proces waarbij de nationale grenzen tussen landen in toenemende mate verdwijnen. "Ik ben bereid Nederland als afzonderlijke staat op te geven", zegt hij. "En dus ook afstand te doen van nationaliteit, vlag, koningin en volkslied." Het enige waaraan de ex-minister-president waarde hecht, is de Nederlandse taal en cultuur. Die moeten volgens hem wel behouden blijven. Van Agts eigen partij- het CDA- deelt zijn mening overigens niet.

Die vent is gestoord! Zo iemand noem ik een landverader, een NSBer! Wat vinden jullie ervan?

2. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    eindelijk eens een goed idee vanuit 't cda-hoekje!

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    De NSB heeft er niets mee te maken, maar het is inderdaad nogal idioot om zoiets te gaan roepen. Zoals er staat, de CDA deelt zijn standpunt (uiteraard) niet, dus niks te vrezen lijkt me.

Zonder grenzen vervagen de taal en cultuur ook wel, dus het slaat soieso nergens op.

Gewoon een domme opmerking om op te vallen.

4. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Landverader? een NSBer?
    Hmm, zo'n patriot ben ik nu ook al weer niet.

Maar tja, dit is natuurlijk erg overdreven. En dat uit de relatief conservatieve cda-hoek? Beetje radicalistische aandachttrekkerij als je het mij vraagt.

5. Karelax

Karelax Guest

Ik zou het niet eens heel erg vinden, een groot Europa. Alleen het proces van dat alle grenzen en taal vervagen duurt eeuwen en de fransen zullen nooit Engels accepteren en de moffen ook niet...

6. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    G-sus Emigreer dan ff snel naar Duitsland Úber Verader.

7. shumi

shumi Guest

Dit en:'wat een NSBer'! Wat is dat nou weer voor een teringonzin. OK, die vent heeft een heel overdreven mening op het gebied van globalisering, maar het is zijn mening! Om hem nou voor NSBer uit te gaan schelden enzo dat slaat nergens op. Ik zeg toch ook niet dat jij een NSBer bent omdat je met amerikanen speelt op xbox live ofzo. Dan ben je toch ook geen landverrader?

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm ik vind het idd wel een landverrader.. Als je is wist hoeveel moeite er voor is gedaan om Nederland te bemachtigen en te behouden..

9. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Wat een pikhoofd zeg:mad: Laat hem maar lullen:+

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Cultuur en taal blijven dan je juist niet behouden, nu al zakt de taal en cultuur steeds verder weg, terwijl je hoort te denken: Hallo, we leven in Nederland!
    Straks is de hele wereld 1 groot land, zonder provincies en staten etc. hetzelfde cultuur en alles en overal gelijk. Nee, die gast spoort inderdaad niet.

11. NimroD

NimroD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me zo saai worden als alle grensen weggehaald worden.....

12. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon zo dicht bij Duitsland dat ik sowieso vaker in Duitsland ben dan in het westen van het land, bezit ook niet echt over een Nederland gevoel, kan mij eigenlijk niets schelen of nederland wel of niet blijft bestaan. (zolang we maar niet bij Belgie komen)

Is eigenlijk best wel een goed idee, benzine is daar goedkoper, wegenbelasting lager, eten is daar goedkoper, grote stukken snelweg zonder snelheidslimiet 8)

Niet in hokjes denken is het beste volgens mij...........

Ik ga het Duitse volkslied maar eens oefenen :+ :D

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  13. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    :confused: :confused:

Nederland bemachtigen?? behouden??

wat mij betreft mag het gebeuren hoor, Nederland is geen Nederland meer, en het is alleen maar handig praktisch gezien...

14. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    uhm geschiedenis?

En praktisch gezien.. dat is alleen maar nadelig voor ons.. De wetgeving is nu veel soepeler dan in andere landen.. (wat ook weer nadelen heeft, zie de threads over turken/marrokanen/moskeen etc..)

15. Veggie

Veggie Guest

Werd tijd ....

Niemand weet waar het ligt :)

16. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm dat zou je verbazen.. Als je wist dat we een van de grootmachten zo'n 300 tot 400 jaar geleden waren, en dat we nu ook meer en meer bekend raken door ons gedoog beleid..
    En onze voormalige koloniën weten ook nog steeds waar we op de kaart liggen..

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    gebruik dan niet woorden als bemachtigen en behouden, je doet net alsof Nederland niet eens een Nederlands land is... (vage zin :p )

praktisch gezien wel, wetgeving blijft op landelijke schaal hetzelfde (net als in de VS), en Europa als overkoepelende staat die maar in bepaalde mate invloed heeft op wetgeving e.d.

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    waren inderdaad...

Nederland wordt een Westerse non-culturele samenleving... autochtonen volgen Amerikaanse cultuur (Halloween (KOTS)), allochtonen volgen allochtoonse cultuur, etc...

/edit: en is het iets om trots op te zijn dat je land op de kaart staat door zijn soepele wetgeving, soepele vluchtelingen-eisen?? (of hoe heet dat??)

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  19. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Zo raar is het niet om de palesteinen te steunen. Wel raar als je de wereld alleen door een Amerikaanse bril bekijkt, tja dan zijn de palesteinen gewoon ordinaire terroristjes, maar je zou ook eens verder onderzoek moeten doen. Lees wat van echt onafhankelijke bron, of iemand die kritisch is op de westerse/amerikaanse beschaving.

Nederland opheffen brengt nogal 1001 problemen met zich mee mbt. machtsverdeling bv. Zo op de lange termijn zou Nederland best over kunnen gaan in de EU, maar het zou belachelijk zijn om het niet als apart/redelijk zelfstandige regio te blijven zien. Wij hebben nu eenmaal een culturele en taalkundige band met elkaar in dit land. Nederland zal dus alleen ophouden met bestaan al zou die band langzamerhand uitgewist worden en of dat goed is hangt af van waarin we als land opgaan.

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    @p[erfect shit Je hebt daar idd een punt, maar toch vind ik dat de tijden de laatste tijd weer geheel aan het keren zijn.. Nederlanders gaan mee met Amerikaanse gewoontes, maar zetten zich tegelijkertijd steeds meer tegen Amerika af..

Allochtonen mogen niet meer alles doen wat ze altijd graag doen, maar de bureaucratie heeft nog een lange weg te gaan eer daar wat aan gedaan wordt, dus die resultaten zijn ook niet 1,2,3 zichtbaar..

Maar ik zou zeggen, tot 3 jaar geleden ging het idd de slechte kant op, en werden we gewoon een multiculturele samenleving zonder echt Nederlandse kenmerken, die nu echter meer en meer terugkomen..

Deel Deze Pagina