1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij aanschaffen digitale camera

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xboxmaniaxx, 4 jul 2004.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 28 jul 2006
  2. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! :) Ik denk dat het deze wel wordt. Iemand nog tips voor goede en goedkope webshops voor camera's enz?
     
  3. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een tijd deze camera te hebben gebruikt:
    http://www.ciao-shopping.nl/Productinformatie/Fujifilm_Digital_Q_1__460536

    Wil ik een andere kopen...
    Een aantal foto's die ik met de FF Q1 gemaakt heb:
    http://i98.photobucket.com/albums/l272/Pinokkio89/IMAG0081sharp.jpg (Licht bewerkt met Photoshop)
    http://i98.photobucket.com/albums/l272/Pinokkio89/IMAG0021.jpg
    http://i98.photobucket.com/albums/l272/Pinokkio89/IMAG0073.jpg

    Ik wil een camera met een betere kwaliteit dan ik momenteel heb en met optische zoom.
    (Aan 4 x optische zoom heb ik denk ik meer dan genoeg)

    De camera hoeft niet klein, mooi of wat dan ook te zijn :).

    Ik ben er van plan zo'n 250 euro aan uit te geven, of zullen de foto's dan weinig verschillen van de huidige die ik heb gemaakt?

    Alvast bedankt :).
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    canon ixus serie is wel wat voor jou denk ik
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    waarom kijken jullie niet op dpreview.com

    @ goodfella ik vind de iso nog al wel goed zichtbaar op die deur?
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    is ook een iso waarde van 800, zeer hoog. Dan valt het nog mee
     
  7. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    De goedkoopste van die serie die ik kan vinden is 370 euro.
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    jawel dat wel maar hij doet net of het er goed uitziet! ;)

    en idd het ziet er voor 800 nog best aardig uit..

    ben benieuwd als hij in het donker op 800 tekeer gaat?
     
  9. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    De Canon Powershot A540 lijkt mij zelf wel wat voor wat ik wil (zie mijn eerdere post op deze pagina).

    Iemand ervaringen hiermee?
     
  10. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  11. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 11 augustus jarig, dus over een weekje dat ding kopen denk ik :).
    (Wel via internet, want daar heb ik hem voor iets van 206 euro gezien)

    Hoeveel foto's kunnen er op maximale kwaliteit op de resolutie 1600 x 1200 op een 16 MB MMC card?

    En hoeveel dan op een 256 mb, 512 mb of 1 gig kaart? En ik had gelezen dat ik er ook nog extra snelle kaarten voor te koop zijn, maar welke raden jullie mij aan?
    En zo'n kaart moet je dat er in laten zetten, of zit daar en soort van vakje waar je hem zelf gemakkelijk in kan zetten?

    Alvast bedankt :).

    (Iemand die een A540 heeft en misschien wat gemaakte foto's zou kunnen posten?)
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.dpreview.com/learn/?/General/Storing_Your_Digital_Images_01.htm

    Er wordt "net" een link gegeven naar DPReview; het lijkt me niet teveel moeite om hier iets verder te klikken. Ik heb een 2GB kaart bij mijn 540 gekocht maar met 1GB kan je ook wel redelijk uit de voeten op 1600x1200 maar dat is een beetje jammer als je daar een A540 voor koopt want hij kan bijna 2x zo hoog foto's maken.
     
  13. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Is voor jou een goede keus, die Canon. Goede beginnerscamera. MMC card is niet aan te bevelen, schrijfsnelheden zijn namelijk langzaam. De MMC kaart is de oude versie van de Secure Digital(SD) card. Op 16 MB kan je op hoge kwaliteit zo'n 20 foto's kwijt...

    Kijk op www.sandisk.com bijvoorbeeld voor dit soort informatie. Inderdaad zijn er snellere Ultra II en Extreme III beschikbaar maar die zijn eigenlijk voor professionele doeleinden. Een Ultra II is leuk...maar een extreme III is al vrij prijzig....als je 512 MB ervan koopt...
     
  14. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de antwoorden.

    Nog een vraagje, is de camera geschikt voor als je veel foto's maakt van snel bewegende objecten (opstijgend vliegtuig, rijdende auto's etc.). Mijn zus heeft namelijk een Minolta camera en daar moet je drukken voordat het vliegtuig nog in beeld is om hem erop te krijgen, dit is natuurlijk niet zo handig 8).

    @MAX3400, zou je misschien wat foto's willen posten die je met je 540 gemaakt hebt?
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  15. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    dat je moet drukken voordat de foto begint ligt denk ik aan de auto focos, dan moet hij nog even goed in en uit zoemen voor een goed beeld. je kunt je camera(athans de mijne wel) ook op manual zetten en zelf focussen, (vind ik veel relaxter)

    of haar camera heeft gewoon een trage reactietijd


    ff een tip voor de mensen heir, op www.fotokonijnenberg.nl staan veel cameras te koop voor een veel kleinere prijs dan normaal. die winkel importeert uit duitsland waardoor de cameras veel goedkoper zijn, dat scheelt veel geld dus. de cameras worden gewoon goed verzonden of je kan ze zelf ophalen. echt super relaxt. ik zou zeggen check it out
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staan er een paar online in het Pats-topic (mijn DVD-verzameling) en in het huisdieren-topic (2 fretten).

    Ik weet even de directe URL's niet meer; let er in ieder geval op dat het redelijk grote foto's zijn, niet aangepast met een pakket als Adobe Photoshop ofzo en gemaakt met "de A540 uit de doos halen, batterijen erin stoppen en schieten maar!"

    Ow, fretten @ http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1898155&postcount=806


    @sickness: goedkopere camera's dan, bijvoorbeeld Konijnberg, vind je op http://tweakers.net/pricewatch/cat/62/top
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ja, voor een compact camera ziet het er zeer goed uit. Met wat nabewerking valt er zeer, zeer goed met ISO 800 te werken. :)

    Daarnaast is het altijd beter dan een foto met flits.

    De FujiFilm F30 presteert overigens nog veel beter.
     
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Prima winkel! _O_
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de Camera waar ik naar op zoek ben (Olympus E-500) heb ik toch bij een andere winkel een stuk goedkoper gevonden. Maar qua service, accesoires en alle andere benodigdheden is het idd een topwinkel!
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

Deel Deze Pagina